hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "Gull-liste over heste- og rideutstyr"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 "Gull-liste over heste- og rideutstyr"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

jalla

Skrevet - 07/11/2004 :  22:15:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser det har kommet en svarteliste over heste- og rideutstyr her på forumet.

Her vil jeg heller fokusere på diverse gullkjøp & kvalitetskjøp dere har gjort. Utrolig hva man kommer over gjennom åra;)

Mitt beste gullkjøp må være et CTD hodelag som jeg kjøpte på Gjøvik for et par år siden. Der var det 70% avslag på alt hesteutstyr (!!) og jeg koste meg skrekkelig;)

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/11/2004 :  22:29:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er gullende glad i min Champion Showring med metallspenne. Selv om jeg aldri ville fått igjen på forsikring om jeg faller av, så er dette det beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Dessverre begynner den å merke alderen nå, så det er på tide med en utbytting.

I tillegg har jeg en pisk fra Piab som har vært med meg siden 1996, og den er ikke ødelagt e.l.
(Jeg rir ikke mye med pisk nå, men jeg gjorde det visstnok da..)
Gå til toppen av siden

KristinH

» VIP

Skrevet - 07/11/2004 :  23:35:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helchaps fra "barnstable riding", et amerikansk merke.
Har aldri vært borti lignende kvalitet, har nå hatt mine i 10 år, de er supergode, har ikke mista en eneste frynse! Hadde en liten bit av en søm som gikk opp for noen år siden, men den sydde jeg. Glidelås, lær, alt er helt topp!!!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/11/2004 :  09:03:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
En kapsun i nylon som jeg kjøpte fra nettbutikken til Hestesportcenteret.
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 08/11/2004 :  09:20:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er superfornøyd med mine Sports Paddock ridesko med tilhørende chaps fra Mountain Horse. Har hatt mine i seks år nå. Begynner å bli litt preget av tidens tann, men holder litt til...(Chapsene har desverre gått ut av sortimentet nå, men jeg fant et par i en restekasse på Nøtterøy Hundesenter. Lykke!!)

Også glad i Bucas Smartex Rain dekkenet! Holder hesten tørr nesten uansett regnmengde og tåler litt juling.

Mine ridehansker fra Roekl er jeg også veldig glad i. Gir kjempegodt grep og holder fasongen.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 08/11/2004 :  11:30:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Mine cordaktige ridebukser m/helskinn fra Eurostar er uvurderlige i min verden
Har ikke hest, så jeg kan dessverre ikke bidra så mye på den fronten.
Og forresten: har en Kingsland Bomber jakke, brukt ganske mye, og den er virkelig verdt pengene :)

Guro
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 08/11/2004 :  14:56:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har også den jakka som guro nevnte; det er gulljakka si det!! Den er god og varm uansett hvor kaldt det er, den er fin å ri i, og den er fin ellers også! Koster rundt 1000,- men den er verdt hver eneste krone folkens Gå til toppen av siden

Bælena

» VIP

Skrevet - 08/11/2004 :  16:54:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et par stallsko fra Mountain Horse som jeg er kjempe fornøyd med! De holder kjempebra på varmen og er 100% vanntette (har vassa i søla uten å merke noe som helst) Gå til toppen av siden

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 08/11/2004 :  17:12:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har og stall/ridesko fra Mountain Horse (paddock)!
De er kjempe gode nå når det begynner å bli kaldt, også er de helt suverene i gjørma!! Vanntette og lette å spyle av etter bruk!
Gode å ri i er de også, fin støtte for beinet og har stålgelenk!

Har hørt at noen ikke er så fornøyde med holdbarheten/kvaliteten. Mener at de går for fort i stykker. Men har ikke erfaring med dette ennå iom at jeg har kjøpt mine nettopp!
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 08/11/2004 :  18:32:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Vinter-ridebuksa min fra felleskjøpet! hel-"skinn" , stikk under foten, varm, høvelige lommer & BILLIG!! ingenting har gått i stykker enda
Therese
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 10/11/2004 :  19:04:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et par chaps fra jacson.
De har jeg hatt kjempelenge, og brukt mye, men de er som nye fortsatt! har hatt de i mange år!
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2004 :  00:20:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Min lille elskling(som dessverre nå er død) var en Harry Hall ridebukse som jeg arva av min mor!!! Den var sikkert 20 år gammel når den en gang for alle sa takk og farvel... Ellers har jeg et eldgammelt hodelag jeg liker, Hubertus tror jeg, som er still going strong:D
Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 13/11/2004 :  13:12:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mountain Easy Rider stallsko, verdens beste sko å ri i. Holder utrolig bra. samtidig som de er varme på vinteren og ikke-varme om sommeren. Kjøpt hos Paddock på Røa i 2002.

ThermoMaster Rain; hadde null forventninger til det, kjøpte det kun fordi det var billig og jeg trengte et "gjørme-dekken". Tenkte at det kanskje ville holde et par mnd og når har det nesten holdt i et år. og hesten min står sammen et føll som biter i dekkner og hesten min ruller seg hver dag. utrolig holdbart!!

Stubben Siegfried CS. utrolig god sprangsal! vil aldri selge den med mindre jeg må ;)

beste dekken merke må nok være, bucas,rambo,horsewear og thermo master etter min mening :)
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 13/11/2004 :  22:56:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roeckl (eller noe slikt) ridehansker i nesten klebrig tekstil. Uvurderlig for oss som har en tendens til å glippe tøylen ut av hånda :)

Ser at det også finnes en variant med noe slags for inni. Har litt lyst på dem også, men lurer på om jeg må finne noen som er varmere for kalde vinterrideturer..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2004 :  23:17:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roeckl (eller noe slikt) ridehansker i nesten klebrig tekstil. Uvurderlig for oss som har en tendens til å glippe tøylen ut av hånda :)

Ser at det også finnes en variant med noe slags for inni. Har litt lyst på dem også, men lurer på om jeg må finne noen som er varmere for kalde vinterrideturer..

Opprinnelig postet av eligj

Roeckl har en vintervariant faktisk.. Men de har jeg ikke erfaring med. Jeg prøvde de på Löwenborg i fjor, og de kjentes veldig bra ut. Mulig Horze har dem. De har iallfall Roeckl Light & Grip til lave priser.

Men enig. Roeckl-hansekene er bra. Har vel tre par av de som heter Light & Grip.

Andre ting jeg synes har vært "gull" er Pikeur-ridebuksene jeg fremdeles har, Mountain Horse Easy Riders (jeg kjøpte dem egentlig bare helt tilfeldig, og da for en veldig billig penge. 250sek om jeg ikke husker helt feil), og Cavallo ridestøvlene mine. Ellers hadde jeg en gang en Hööksbukse i cord (uten skinn) som jeg kjøpte til halv av halv pris eller noe. Under 200kr iallfall. Selv om jeg foretrekker bukser i skinn, likte jeg denne veldig godt. Sett i forhold til prisen var det et røverkjøp.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 14/11/2004 :  00:21:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stemmer at horze har denne vintervarianten, men de er ikke så veldig "vinter" egentlig. De har et tynt lag med noe fleece-aktig under den samme klebrige tekstilen, koster ca. 350 kroner. Tror jeg kommer til å satse på noen med litt mer for inni da jeg nok må belage meg på mange, kalde rideturer og treninger i vinter..

Fant forresten et ok inne-dekken på horze. Det er et tynt ull-dekken, kosta bare 268 kroner, og finnes i flere fargekombinasjoner. Det gjenstår selvfølgelig å se hvor lenge det holder.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.