hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva passer t mg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 hva passer t mg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2004 :  19:40:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
j lurer litt p åzzen hesterase som vil passe t mg.. jeg har lyst t å drive m dressur mn j vil å værra m p sprang. j digger STORE raser som shire mn d r vel litt for arbeidshest for mg. j vil heller ikk ha no varmblods hest for d liker j ikk...
j har en kaldblods nå som r veldig cool mn j syns han r litt liten (ca. 1.56)

hadde vært litt moro hvis man hadde finni en passende rase t mg.

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2004 :  19:48:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syns ikke du skal konsentrere deg sånn om rase, det viktigste er at du finner en hest som passer til deg. Syns du kaldsblodshester er fine, men den du rir nå er litt liten, prøv en litt større kaldblods, gjerne.
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2004 :  20:03:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor ska j ikk konsentrere mg om d??
j elsker kaldblods mn j vil gjerne ha en mye større hest.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2004 :  23:20:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fordi rase ikke er viktig, alle hester er forskjellige uansett hvilken rase. Men siden du liker kaldsblodshester (ikke rasen, typen: store, tyngre hesteraser: som f eks irish draught, cob, dølahest eller kaldblodstraver) kan du se deg om en kaldblodshest større en det du har som er flink til det du vil drive med, som ikke har skumle uvaner og som passer til ditt behov. :)

Redigert av - Eva V den 10/10/2004 23:20:57 Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 11/10/2004 :  08:44:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det rasjonering på bokstaver her...?
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  13:14:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
IIIIk! SÅ irriterende.. Smszprk r ik qlt lixom..

Mizz_pp, hvorfor du ikke skal fokusere så mye på rase? Fordi det finnes STORE variasjoner innen de forskjellige rasene.. Det finnes kaldblods som er lette og smekre og hete og nervøs osv.. og det finnes også kaldblods som er sløve, fete ol...
Det er bedre å prøve hester fra flere raser og heller se på personligheten til hesten.

Selvsagt er det ikke noe i veien for å kjøpe en bestemt rase, men ikke kjøp en kaldblods bare fordi det er en kaldblods liksom.. Du skal jo trives med hesten og... Skjønner?

Og please, skriv norsk.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  14:00:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde en døl før. hun var stressa og heit, og oppførte seg mer som en galopphest tatt rett fra banen. på stallen står det også en varmblods. han er treg, trygg og absolutt ikke noe varmblodsnykker. så, som du skjønner, så er det store variasjoner innen rasene.

at du vil ha deg en tung rase, det skjønner jeg. jeg elsker også de tyngre rasene, synes de er helt hærlige. så, at du vil ha en kaldblodstype, det er ikke noe problem. men det er umulig å plukke ut en spesiell rase. og, forresten; skriv norsk, vær så snill. det koster ikke noe å skrive her, så det er helt trygt å skrive ut ordene.

og, ikke for å kverulere BabyLuna:
Kopi av melding:
Og please, skriv norsk.

du er klar over at please er engelsk, ja?

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  14:14:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har vi IKKE sett :P Hehe.. neida.. Jeg har fulgt med såpass i engelsktimen :P
Synes bare sms språk er så utrolig irriterende å lese... så jeg måtte bare.
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  20:57:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er ikke veeeelidg fokusert på rase, jeg veit at hver hest er spesiell, men det jeg mener er atte det hadde vært moro hvis dere kunne gitt meg noen eksempler på raser som kanskje er bedre eina for det jeg har lyst til å drive med. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  21:41:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Som nevnt ovenfor, kaldblodshester generelt. Et eksempel på utenlandsk rase er Irish Draught er digre(høye), litt tunge, og nydlige hester som er fantastiske sportshester, spesielt innen feltritt og sprang, også dressur. Men de er nok litt høyere prisklasse våre Døler, som også kan bli veldig flinke dressurhester og gjerne noe å se etter.

Bilder Irish Draught: http://geocities.com/hfmayfairpark/evapics/perry2.jpg http://www.nireland.com/tullyroe/Peaceful_Girl.jpg
http://suma-stud.com/pix/horses/gallery/sumasmurphyslaw2.jpg

Link Dølehest: http://www.dolehesten.no

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  22:24:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med nordsvensk? Gå til toppen av siden

Lisa og Mr.Rufus Hjort

» VIP

Skrevet - 18/10/2004 :  21:49:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor ikke velge en svensk halvblods?? de er jo kjempefine!! ++++de kan bli ganske høye!!! hvorfor liker du ikke varmblods a??? men viss jeg skulle anbefalt en hesterase så ville jeg sakt haflinger, men de blir jo ikke no høye da!!! Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2004 :  23:49:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Ponnier som passer til Mounted Games er gjerne lette og iallefall raske ponniraser. Men siden du liker store kraftige hester hva med en Fjording, Norlandshest, Highlandponni, eller Islandshest? for skal du drive med Mounted games må du ha ponni!!!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 19/10/2004 :  00:20:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når hun sier at en kaldblods på 1.56 er for liten så er vel islender , nordlandshest , highlandponni og fjording litt for små? Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 19/10/2004 :  15:18:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
de er nok det. Hva med Tinker f.eks. ,men skulle jeg hatt en bra dressur hest så ville jeg nok satset på en varm type, men det er jo alt etter hvor höyt nivå det er snakk om.
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  22:18:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
har hatt en tinker på for i et år men har litt lyst til å komme opp i høye dressurklasser. syns liksom ikke noe om varmblods for JEG sybs de virker så spinkle også er de så "vanelige" og jeg liker å gjøre ting som ikke er "vanelig" hehe

det var chæmpe mange gode tips. var inne leste litt om irish draught og jeg falt litt for den da.... heh
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.