hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fantasihester...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Fantasihester...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/03/2005 :  10:44:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Der er jeg helt enig, Renegate. Det sitter faktisk et menneske bak disse VIPene. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  15:46:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er jo litt morsomt å røpe dem med sjegget i postkassa også da..
«Hjelp til variasjonstrening!»

Men det er som det også sies her. Det er skummelt å nærme seg for mye. Dette er antagelig folk med større problemer enn man tror, og det kan sikkert i flere tilfeller være like greit å la de seile i sin egen sjø, om det er noe som gir dem glede.

Men så speiler det igjen tilbake på normal folkeskikk, og oppførsel. Dessuten finnes det faktisk lov som forbyr kopiering av bilder og annet materiale som gjerne oppstår i disse situasjonene. Man skal jo også holde avstand fra det..

Men skal man gå ut å banke i bordet for en falsk VIP skal sikkerheten være 100%. 99% sikkerhet er ikke godt nok.. For det finnes også de som har 3-4 hester, som er flotte, og som har VIPer som er fullt ut sanne.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 22/03/2005 15:47:33 Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  01:04:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Nå er det jo også disse som utgir seg for å være andre her på hestemarked, og det er absolutt en uting. Synes heller ikke noe særlig om slike ¨fantasi profiler¨. Helt iorden at folk har drømmer, men da går det evnt ann å skrive det eller i det minste fortelle eventuelle vedkommende som spør om profilen er oppspinn. Jeg har opptil flere ganger spurt personer her på hestemarked om profilen. Som oftest fordi jeg har kjent igjen hester der som er beskrevet som noe de absolutt ikke er. Selvom jeg innerst inne vet at disse profilene er oppspinn, så unnskylder personen seg med at; beklager, jeg tok feil. I og for seg greit nok det, men jeg hadde satt større pris på om vedkommende fortalte meg at profilen var fantasi. Da hadde jeg faktisk latt vær å brydd meg og latt personen få leve i fantasien. Problemet er når det går såpass langt at vedkommende faktisk nekter på at det er fantasi. Selvom bilder og beskrivelser taler for seg. Da er det ikke bare fantasi lenger, men da lyver faktisk personen deg rett opp i trynet.

Det er forresten ikke bare her på hestemarked og her i landet at mennesker bruker bilder som tilhører andre uten lov. Har blant annet funnet et bilde av hesten min på ei engelsk hjemmeside. Der var han en 15 år gammel kjørehest. Her til lands har jeg funnet ut at han både er en holsteiner dressurhest som går middels OG ei DV hoppe som går 160 sprang.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  11:08:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Huff... Jeg har finni min 3-årige vallak igjen som 12-årig hoppe i Danmark. Sendte en mail til vedkommende, og hu slettet bilde med en gang og beklaget. Greit nok..:)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  11:29:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har funnet bilde av Eikdokka der hun var vallak da :P Det stod tilogmed navnet mitt på bildet å greier! *irritert*
Therese
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  20:53:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg fant igjen noen bilder av Lipizzaneren jeg hadde på for på en VIP her tidligere. Da presentert som en araberhingst! Navnet mitt stod selvfølgelig på bildet, og jeg sendte en "hyggelig" melding til vedkommende og sa at jeg var fotograf og at hun ikke hadde min tillatelse. Som takk for den tok vedkommende og meldte en haug av bildene mine i galleriet som "useriøse", og vedkommende utga seg for å eie alle hestene. *hehe* Så synes at vedkommende som får disse beskjedene faktisk har vært med med på stallen og ridd hesten.. Det var om ikke annet litt morsomt. Men maken til frekkhet sier nå jeg.. Om de ikke vet bedre når det gjelder bruk av andres bilder, bør de bare godta saken når noen på en hyggelig måte forsøker å si det til dem.

Jeg har også funnet flere bilder.. Uff, bildene mine er overalt.. Men da stortsett bilder jeg personlig har lite følelse for (jeg legger ikke lengre ut mine aller beste bilder). Da typisk av skolehester fra rideskolene jeg lager hjemmesider for. Fordelen er at alle bilder er merket, så de blir på en måte reklame for rideskolene om ikke annet.. Stortsett er det yngre jenter som ønsker bilde av yndlingshesten på hjemmesiden/VIPen sin, og ikke noe mer uskyldig enn det. Men jeg fant en gang samtlige av hestene til salgs på en svensk side. Det endte faktrisk med at jeg fikk webhotelleverandøren til hun jenta som hadde sidene til å sperre sidene, da mailhenvdendelsene jeg hadde direkte med jenta ikke førte noen vei. Så det går faktisk ann å gå så langt.. Ingen webhotelleverandører er interesserte i at kundene deres holder på sånn. Antagelig har de også akseptert vilkårer som sier at de ikke skal gjøre dette også.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 25/03/2005 :  21:15:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er dumt med å bruke bilder av hester som man har funnet på google o.l og skrive fakta på den.

Noe annet er de 12 åringene som kaller seg proffe! Når man er proff, så lever man på hestene. Man tjener penger på dem og lever av dem. Og det kan ikke et barn gjøre!

Men jeg passer ei nordlandshesthoppe på 13 år. Hun er veldig sta uten trening. Hun er ikke særlig "vakker" utenpå, men jeg er jo glad i henne! Jeg er stolt av å klare å ri henne. Hun er veldig vanskelig å bare sette seg oppå og si "gå!" Det går ikke.

Så jeg er imot dette. Dessuten så burde de tenke seg om. Hvordan skal en 16 åring klare å holde igjen en vettskremt shire? Jeg tror det hadde vært bedre om shirer ble brukt som trekkhester. Det finnes de som er gode til ridning, men mine foreldre ville ALDRI latt meg ri en shire. Jeg er jo bare tolv, men likevel. Dette var MIN mening!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  21:34:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Noe annet er de 12 åringene som kaller seg proffe! Når man er proff, så lever man på hestene. Man tjener penger på dem og lever av dem. Og det kan ikke et barn gjøre!

Opprinnelig postet av Maxidigger

Jeg er veldig enig med deg.. Det er ikke mange som er det jeg i mine øyne kaller proff. Men så er det også veldig ulikt hva folk kaller profft.. Jeg synes også uttrykket "proff" som man kan velge i VIPen også kan virke som et litt ironisk valg, litt drømmetenkning. De som faktisk er mer proffe (som jeg vet om) har vel heller valgt "Elite", "Wannabe" eller mer i den duren.. De som er proffe innser ofte selv at det fremdeles er rom for forberinger. Også

Men det er jo litt morsomt å se.. Folk legger så mye ulikt i det, og igrunn så er vel mesteparten av de som utgir seg å være proffe kanskje jenter i alderen 12-15 som ikke har oppdaget alt de ikke kan ennå. Jeg følte meg vel rimelig "proff" i den aldern jeg også.. *hehe*

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  23:54:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
hehe, ja ja.. Enig med maxidigger og spoff.
En annen ting er jo de som søker etter forhest og er erfarne - men bare har gått et ridekurs eller holdt på med hest et år eller så. Det kaller ikke jeg erfaren..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  15:48:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Henger meg på maxidigger og spoff over her=)

Det bør jo være en selvfølge syns jeg at det som står på vipene er sant... ellers så forsvinner jo liksom poenget da...=)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2005 :  15:23:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei! enig med omtrent de fleste her.. man dummer seg extremt ut når man legger ut fake bilder...
men anyway.. la folk drømme så lenge det ikke skader andre!

men hvis hestemarkeds server blir for full pga. falske vip! da!!!!!!! blir det månelyst!
------------------------------------------------------------------------------------
Carro &stigur

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  00:03:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
her har vi i allefall ein fantasivip til:

renate dyrlege

bildet av "min hest" er den 4 år gamle hingsten Hermanto her kalt bart. Litt morsomt da att denne personen har lagt inn fleire bilder av "sin bart", men det eine bildet er av den ullsblakke Hermanto og nokre av dei andre bildene er av ein brunblakk fjording. hehe. Har ikkje høyrt om voksne fjordinger som skifter fagre på den måten da. hehe.

Tviler på att denne personen er 30 år da.

Kopi av melding:

<klipp frå vip siden>

litt om hestene mine=)

navn:navigos bart
far:navigos simply
mor:himstens woman
født:2002
rase:fjordhest
skjønn:vallak

navn:townsman robbie
far:townsman domino
mor:forningans donna
født:1999
rase:fjordhest
skjønn:vallak

Redigert av - Lucinda: den 24/04/2005 00:07:33 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  00:40:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Høhø, dersom du ser på navnene Lucinda, så ser du enda mer som bare ikke kan stemme.
F.eks. har jeg faktisk aldri hørt om fjordinger med rene engelske navn, aldri hørt om P.R.E med norske navn, og islandshester kan ikke hete "nestussens dolly" o.l., da hadde det i så fall vært Dolly frå Nestussen.

Den ene hunden hennes har for øvrig akkurat samme navn som hunden til Wendy i Wendy-bladene ;-P
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  01:22:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg tror også at de færreste dyrleger på 30 år uttrykker seg skriftlig på den måten vedkommende gjør, med hjerter som <3, doble smileansikt og "weee=)" og i det heletatt. Jeg tror jeg kan være enig med dere om at dette virker ikke som noe som henger helt på greip. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/04/2005 :  01:43:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ser at det nå til stor glede at det ikke går ann og kopiere bildene på vip-sidene lenger=D
Du skriver, Formosissima, at det ikke går ann og ha en islandshest som heter f.eks. Nestussens Dolly. Jeg kjente to islandshester som het Drifa og av alle rare ting; Silke-Dokka??
Men for all del, jeg prøver ikke og støtte fake vip-sider med dette! Tenkte bare jeg skulle nevne dette med navn bare.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.