hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fantasihester...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Fantasihester...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2005 :  09:46:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Litt dumt å henge ut folk som man ikke vet lyver eller ikke synes jeg!!

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=6463

Denne som du la ut, ser man i galleriet så ser man samme hesten hele veien!! Kan jo være kopiert fra en hjemmeside ja, men jeg har mine tvil om det...

Synes manen var flettet sinnsykt nydelig!! Noen som vet hvordan man fletter sånn?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2005 :  13:10:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Synes manen var flettet sinnsykt nydelig!! Noen som vet hvordan man fletter sånn?

Opprinnelig postet av Roxira

Mange hester med sånn fin, lang og jevn man kler det veldig godt ja. Tror det er litt mer vanlig i utlandet. Har sett slik fletting på endel av de engelske ponnirasene.

Hvordan man fletter:
Man deler opp mana i like store deler (ala slik du vanligvis fletter slike "knupper"). Jeg synes det blir finest om du klarer å ha ganske tynne fletter (krever antagelig i sin helhet en man som ikke er alt for tykk heller). Flett hver del cirka7-10 cm (alt ettersom), og fest med strikk, slik at to og to fletter parvis deler samme strikk. "Dusken" du da har i hver ende av strikkene da deler du i to, og fletter som to separate fletter. Par disse flettene med henholdsvis en av de andre flettene i "nabopar" fletta. Vet ikke om dette var forståelig å skrive, men om du ser det illustrert er det ganske enkelt å forstå. Dessverre sliter jeg litt med å tegne her

I denne håndboka og manfletting i den serien til Landbruksforlaget (ok.. Jeg vet det finnes en bok i samme engelske serie, men vet ikke om den er oversatt til norsk), finner du antagelig en beskrivelse. Dvs.. Jeg vet ikke, bare tipper Som sagt tror jeg denne flettemetoden er mer en engelsk greie (og disse håndbøkene er opprinnelig engelske, og bærer ofte preg av det. sikkert da også i manfletteboka). Sett lite av det i Norge.

En kul ting.. Har sett shettiser som har flettet manen slik. Utrolig tøft å bruke en shettis med slik fletting i forbindelse med premieutdeling. Fest rosettene rundt omkring i mana..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 17/03/2005 13:11:30 Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 17/03/2005 :  13:41:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Tja, om de lager en vip med sin fantasi-hest og faktisk bruker vipen, så får det være greit. På de fleste fantasi-vipene, forstår oppegående mennesker at det dreier seg om nettopp fantasi..
Men er helt enig i at det burde vært ryddet opp i vip-sidene! Det er faktisk folk som har 5-6 viper, hvor det står nøyaktig det samme. Det er irriterende det...*sukk* Det ligger dessuten eldgamle vip-sider som ikke har vært i bruk på mange måneder og til og med år..
Hva skal egentlig til for at hestemarked sletter disse vip-sidene? Kan det være så utrolig vanskelig?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2005 :  14:12:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
De som har fantasi hester bør skrive en disclaimer, ellers syntes jeg ikke noe om det.. Det er helt vanlig på blogger for eksempel at når noen har en rollespillblogg (finnes en del rollespill på nettet, både med mennesker og hester) med en fiktiv person eller at de utgir seg for å være noen de ikke er, så kommer det helt tydelig fram i profilen deres.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 17/03/2005 :  16:58:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
En annen ting er at om man har en shire bør man vite såpass at man ikke prøver å hoppe med hesten. Da vekten på forbeina i det hesten lander blir enorm.

Er så vidt jeg vet mange i England og U.S.A (har en del bekjente i sistnevnte) som "hopper" med shirene sine - det er ikke snakk om høye hindre, men maks 80. Tror egentlig ikke det er så mye verre for en shire å trampe over et 60 cm. høyt hinder enn det er for en spranghest å hoppe 160.
Man må også huske at selv om shiren er en stor hesterase, så er det ikke alle som er kjemper på 190. Det finnes mange shirer som er rundt 160 - 165 også.

Men nok om det, for det var helt off-topic.

Opprinnelig postet av Formosissima

Nå var det helst hindere på 1,20m slik som jenta på VIPen Opal og jeg viser til jeg mente. (Det var også en måte å formulere seg på..)
Har vanskelig for å tro at en shire, selv om den "bare" er 1,65m, har noe godt av dette.
Hadde vært artig å rekne ut "trykket" frambeina får i nedslaget.. Bare for å se.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

sadie

» VIP

Skrevet - 18/03/2005 :  02:29:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Litt dumt å henge ut folk som man ikke vet lyver eller ikke synes jeg!!

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=6463

Denne som du la ut, ser man i galleriet så ser man samme hesten hele veien!! Kan jo være kopiert fra en hjemmeside ja, men jeg har mine tvil om det...

I følge VIP'en er denne jenten 16 år..damen på bildene som hun påstår er henne, er ganske tydelig IKKE en jente på 16..Og på et bilde står det tydelig at det er tatt i - 94, da har denne jenten skrevet under at det er noe galt med kameraet..jadda..

Jeg synes ikke det er slemt, de har jo selv lagt ut disse VIP sidene, så det må jo være meningen at de skal bli sett av folk ikke sant? Og noe av det er jo rett og slett så dumt at det er jo å be om 'bråk'..fikk meg i hvert fall en god latter jeg
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2005 :  08:08:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=5676
Denne siste må ses i sammenheng med linken under (Sjekk hesteraser+trekkhester+shire)

http://www.home.no/hhn/

Opprinnelig postet av Opal

Dette er vel igrunn en lite saklig "se i sammenheng", da begge kilder har benyttet stjålet bilde. Men dette bilde har jeg sett før. Her faktisk.. En side jeg har sett at er kjent og populær for den/de som lager en haug av disse VIPene. Jeg tror det står en sekt/klubb bak, for de bruker alltid bilder fra den siden..

Angående å henge ut skal man faktisk være 100% sikker. 99% sikkerhet er ikke godt nok.. Det er trossalt de som har VIP her som har flotte hester, og har nesten liknende historier (kanskje ikke helt på shire og mustangnivå, men litt mindre Pennyektehistorier).

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Malfoy

Skrevet - 18/03/2005 :  09:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Dette er vel igrunn en lite saklig "se i sammenheng", da begge kilder har benyttet stjålet bilde. Men dette bilde har jeg sett før. Her faktisk.. En side jeg har sett at er kjent og populær for den/de som lager en haug av disse VIPene. Jeg tror det står en sekt/klubb bak, for de bruker alltid bilder fra den siden..

Opprinnelig postet av spoff

Samme bilde finnes også her, faktisk.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/03/2005 :  10:44:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror faktisk mer på linken Malfoy poster, iom. at det der står skrevet hvem som har tatt bildet ;-) Gå til toppen av siden

Skrønerdu?

Skrevet - 18/03/2005 :  10:57:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sukkersøtt fra vip:

Jg heter Blanca Helen & er 16 år!!
Jg & familien min hadde en stall oppi København når jeg var 10 år. Mange fine hester ! Men en kveld så begynte det å brenne,foreldrene mine løp ut i stallen for å få ut hestene,to av dem var allerede ute. Men de løp inn for å hente de 4 hestene som var igjen...de kom aldri ut igjen...taket raste å de døde i brannen..Det var bare meg å min storesøster igjen..vi bandt de hestene som var ute, å løp for å ringe etter brannvesenet å ambulansen. De kom etterhvert..meg å min søster bare satt seg ned å begynte å gråte..jeg var ganske liten..men skjønte hva som hadde skjedd å satt meg for å trøste henne..Vi ble tatt med til et barnehjem å de prøve å finne hjem til oss.Det var et ektepar som var interresert i oss..men de bodde i Ohio,det betydde at vi måtte flytte fra alle i København!
Vi valgte å flytte.
Når vi kom dit fikk vi et sjokk..det var en "farm"!!!Det var maange hester der!!

De trener opp hester til qutting & western. Jg har min egen dressurhest da.Hihi:D
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Navn: Marco Played Polo
Alder: 12 år
Rase: Dansk Varmblods
Kjønn: Vallak
Mens vi bodde i København hadde Jg & min søster Maryah en hest på deling! Han het Marco Played Polo å var en dansk varmblods vallak på 12 år! Han var nyydelig..han døde i brannen..Han var den første hesten som mamma prøvde å få ut av stallen! De fant restene av Marco & mamma inntil hverandre..What A horse!! R.I.P!!

Navn: Moms Money
Alder: 6 år
Rase: Dansk Varmblods
Kjønn: Hingst
Moms Money var hesten til mamma! Han var en ubeskrivelig fin hest!! Hu hadde det veldig gøy med han. Han døde dessverre i brannen!

Navn: Unbeatable Value
Kallenavn: Shilo
Alder: 4 år
Rase: Araber
Kjønn: Hingst
Mkh:148

Fakta om Shilo: Shilo har ikke hatt et enkelt liv!Han ble tatt tidlig fra mamman sin,nesten ikke foret..han var syyltynn å fikk altfor lite mat!! Når han ble 2 år begynte de innridningen, han fikk salsår & salen var for liten,han ble redd for alt!
Når han ble 3 år kom han til meg. Han var redd for ALT å ALLE! Han NEKTET å la noen komme nær han.
Etterhvert begynte han å stole mer å mer på meg..å til slutt lot han meg sitte på med sal på han!
Å nå er han helt SUPER! han stoler på en god del folk nå å er kjempegrei! Starter han bare i dressur nå,pga.alderen! Skal ri han inn i sprang om et år!
Ellers så rir jg hestene til mamma å pappa!Bilder kommer :)

In your dreams.....
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 18/03/2005 :  14:12:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ja, nettopp... det skal vel ikke mye hjerneaktivitet til å skjønne at dette er oppspinn?
Hehe, må le :
Kopi av melding:
De fant restene av Marco & mamma inntil hverandre..What A horse!!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2005 :  17:17:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Syntes egentlig vi skulle la slike vipper være i fred. Det er jo virkelig god underholdning å lese ;P Tror vi har noen fremtidige sci-fi forfattere her, eller så :P Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 18/03/2005 :  18:45:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tror faktisk mer på linken Malfoy poster, iom. at det der står skrevet hvem som har tatt bildet ;-)

Jeg skrev faktisk tidligere nevnet på han fotografen

Therese
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2005 :  23:25:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Hehe.. Sitter her og rågliser i senga.. De somhar skrevet noe så absurd burde skrive noveller eller bøker istedenfor! =P
Enig i at de usakelige og "ubrukte" VIPene burde slettes automatisk. Hva med at om en VIP ikke er brukt på et halvt år så slettes det??
Har drømt om hest lenge før jeg fikk det, men det var rake motsettningen av vakre rabere(søte, lodne islendinger..hehe)
Dessuten er det drøyt å legge ut om alt det fantastiske hesten kan osv osv.. Der går grensa..
Men, men, hva kan vi gjøre.
Natta folks! Nå skla jeg drømme om fantasihesten min! =p
(følte meg litt i ertehumør nå gitt..)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/03/2005 :  00:44:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt ærlig synes jeg det er ganske stygt å gjøre narr av disse stakkars jentene....hva med å la de være i fred med fantasiene sine, og heller tenke litt på at når fantasien tar slik overhånd kan neppe hverdagen være særlig bra?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.