hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oslo Horse Show
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Oslo Horse Show
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Supersun

Skrevet - 06/10/2004 :  10:10:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere blir nok meget overrassket når dere kommer til Spektrum. Men nok om det. Det var ikke det jeg skulle frem til men uansett... Teit at Kanga får starte når hun ikke har vært ute i år. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2004 :  10:27:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Javel Jeg velger å tro at utvelgelsen har gått under ordnede forhold, med eventuelt regelverk i bakhånd inntil det motsatte er bevist. Uten at jeg vet hva du peker mot angående "meget overrasket". Det er trossalt dyktige folk som sitter i toppen her og styrer..

Om Pianostar stiller til start er jeg glad for å se han igjen. Jeg husker ekvipasjen fra sist de var i Spektrum, og vet at hesten har vært syk den siste tiden. Om ikke de imponerer like stort som sist er jeg glad for å se dem på banen igjen. Jeg vet trossalt at hesten har vært syk lenge, og da naturligvis ikke vært i full trening. Så får man håpe at hesten og ekvipasjen er klare for å komme for fullt når treningsgrunnlaget er bedre eventuelt. Dette vil ikke skuffe meg.. Jeg vil være glad på Kangas og dressur-Norges vegne om de i det hele tatt kom på beina igjen. Det er trossalt en ekvipasje jeg synes vi bør være stolte av.

Selvfølgelig bør vi være stolte av Per også. Men per dags dato synes jeg det er synd at folk som vet mindre om dressur tror at Norges eneste dressurrytter heter Per Waaler. Det er mer enn en rytter i Norge som rir dressur.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Supersun

Skrevet - 06/10/2004 :  11:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig er det synd, og jeg mener ikke at det IKKE er trivelig å se Kanga igjen og at det blir litt konkurransse. Vår mann Per rir best under Press og det vet alle. Det beviser han stort sett hver gang han rir. Men jeg syns det er synd at ikke styret lar alle få en sjangs de som også har vært med å vist seg frem i år. Norge har mange gode ryttere å være stolte av og burde vise frem både gamle og nye/unge talenter.

Men uansett tror jeg Spektrum kommer til å bli en eneste stor Fest uansett, men det er jo alltid litt bitterhet når det gjelder konkurranse uansett.

Tilbake til det jeg skrev om meget overrassket. Det er positivt og absolutt ikke negativt ment. Blir gøy å se både norske og utenlandske ryttere uansett hvem som dukker opp på banen til slutt!
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 06/10/2004 :  12:03:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Heisann. jeg syns denne debatten er kommet på skikkelig aveie.
Dette skulle være en litt morsom ting og alle kunne fortelle hva de gledet seg over å se, men men... Når vi først er i gang. Syns det er en grei startliste jeg. Nå får norge vist frem 5gode GP.ryttere selv om der kanskje er litt uenigheter om hvem disse 5 skulle være. Jeg er ihvertfall kjempe lykkelig over å få være med Waalers som hestepasser,kjempe moro opplevelse. GLEDER meg...

Uansett supersun: Det er vel ikke akkurat "teit at Kanga skal starte" du mener?! eller...
Kjempe moro at Per får konkurransse, han rir absolutt best i fight-posisjon, enig med deg der Spoff!!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 06/10/2004 :  18:10:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som vet om det er regler for hvem som kvalifiseres til spektrum? For det burde jo være det, om ikke annet så for å slippe slike diskusjoner om hvorvidt en ekvipasje burde vært sluppet til eller ikke.. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2004 :  22:25:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Tilbake til diskusjon.. Nå nærmer det seg, og jeg gleder meg veldig til dressuren.

Nå begynner også hestene å ta plass, og jeg har iallfall sett både Pianostar og Goldstein med ryttere i Spektrum i dag (ikke til hest da..). Rose og Goldstein er jo en flott ekvipasje som jeg gleder meg til å se igjen. Og for min del gleder jeg med over Kanga og Pianostar også jeg da. Og så blir det sikkert noen overraskelser blandt de som er ukjente for meg også.. *glede seg*

xxxx

Skrevet - 07/10/2004 :  00:43:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff: Er det Rose (Mathisen) som bla. skal ri i Spektrum?
Hun var trener,n min for noen år siden, før og litt etter hun flyttet til Sverige.
En av de dyktigste instruktørene jeg har hatt, og sorgen hang tungt over Lillestrøm den dagen hun tok Pascal og kofferten sin med til Sverige..

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2004 :  00:48:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spoff: Er det Rose (Mathisen) som bla. skal ri i Spektrum?
Hun var trener,n min for noen år siden, før og litt etter hun flyttet til Sverige.
En av de dyktigste instruktørene jeg har hatt, og sorgen hang tungt over Lillestrøm den dagen hun tok Pascal og kofferten sin med til Sverige..

Opprinnelig postet av Gr8 ride

Jepp Hun er dyktig.. Og flott hest!

Supersun

Skrevet - 11/10/2004 :  11:56:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempe gøy i Spektrum. Synd Star Fortune viste sitt gamle jeg da, for det var en flott oppvisning resten. Men vi kjenner jo alle den hesten!
Synd at Lise Lotte ikke var å se, på banen. Hvorfor?
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  12:06:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Lise-Lottes hest gikk desverre ikke igjennom vet.sjekken. Han er ikke halt, men viser at han er en stiv gammel mann når han blir leid. Jeg er overbevist om at han hadde gått igjennom vet.sjekken hvis de hadde sett henne ri han. For så jevnt som han går i trav, piaff og passage nå, har han aldri gått før.jaja...

Det var ihvertfall kjempe gøy å være med Per og Fortune. Fortune var flink første dagen og andre dagen var han litt mer spent. Så flott som han gikk under küren har han aldri gått før. Flotte travere,piruetter og bytteserier. Bortsett fra den ene takt/tellefeilen da Per og Fortune fikk en blitz rett i mot. Og da Fortune gjorde et av sine vanlige sprett.
Kjempe flott innsats av de Norske rytterne uansett.

Håper på å få gjentatt det å være groom på så store stevner.

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 11/10/2004 :  23:13:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg må si jeg er lykkelig for at Kanga og Pianostar fikk være med, flott prestasjon i helgas show! Jeg digger den hesten, utrolig pen! Synes det var mye pen ridning i helga, litt småkluss med noen bytteserier og annet smårusk, men generelt bra prestert av de norske! :) Den svenske seieren var fortjent, Galliano gikk renest og penest, ikke et voldsomt spennende program, men pent utført uten særlige feil. Bra ridd av svenskene! Kittel gjorde det også bra, Rubin er jo alltid pen.. :)
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 12/10/2004 :  08:33:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Amillion, jeg lurer fortsatt på hva overraskelsen var?

'Dere blir nok meget overrassket når dere kommer til Spektrum.'

Kansje du kan utdype mer hva du mente nå?

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 12/10/2004 :  09:53:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Syns det var gøy å se dressur, en god del pen ridning, dessverre så hoppet jo både Pianostar (*sikle*) og Fortune litt rundt seg selv der ute...(hvor mye blir man trekt for det i en kür!?)
Det var også gøy å se Raina Abrahamsen med sin Ambassadeur, som hun selv har ridd opp til dette nivået (iflg speaker i spektrum)

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2004 :  12:36:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Synes Pianostar ikke var helt i form først dag, men tok seg godt opp til lørdagen. Morro.. Håper Kanga kommer tilbake i trening nå, og blir å se på konkurransebanen med tiden. Det hadde vært veldig hyggelig. Kjedelig med syk hest..

Per rei også veldig bra, særlig torsdag da..

Ellers er Patrik Kittel og den hesten han hadde med nå helt fantastiske. De var nok min favoritt forran finalen. Maria Eriksson og Galliano er også flotte, fortjente absolutt den seieren de fikk.

Og så er jeg litt fan av Goldstein, hesten til Rose (og Rose) også jeg da.. Gode minner henger igjen fra Drammen i sommer Flotte var de nå også!

Også var det gøy med Raina. Jeg la merke til ekvipasjen først tidlig i vår. Og da var det ikke noe spesielt wow over dem. Men gjennom sesongen synes jeg de har kommet seg godt på plass. Det er gøy Morro med så bra resultat i Spektrum også. Håper de bygger samme fremgang gjennom vintern, så blir det nok en morsom ekvipasje å møte igjen på vårparten.

HanneBF

Norway

Skrevet - 13/10/2004 :  12:04:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Destrier: Det var ikke jeg som startet denne diskusjonen om hvem som skulle bli overrasket og ikke.

Jeg kan si noe om bakgrunnen for alt dette rytter greiene da.
Personer var frustrert over uttagningen til spektrum, og syns at noen skulle kommet foran andre. Jeg selv syns det var rart at Lise-Lotte ikke stod høyere opp enn hva hun gjorde, men sånn er det nå bare.Etterhvert ble det klart at flere fra Norge skulle få ri, ettersom Patrick Kittel trakk seg med en hest. Da var det fem ryttere fra Norge som skulle ri. Da hoppet Gunn Skovholt inn som 5.rytter. Så, av en eller annen grunn trakk Bitten Tryse seg, da stod Lise-Lotte på 6.pl og kunne ri hvis noe skjedde med en av de andre ekvipasjene. Per hadde da lyst til å gi fra seg plassen sin til Lotte, men før han kom så langt var det enda en utelandsk dressurrytter som trakk seg og vi reiste inn til Oslo med både Star Fortune og Star Edison. Det var kjempe synd at Edison ikke gikk gjennom vet.sjekken.

Enig i at Galliano var best under lørdagens kûr, kjempe synd for Per og Fortune.
Patrick Kittel og Rubin var en super ekvipasje. Tross alt hadde han ridd hesten bare en mnd. Det var en helt fantastisk opplevelse å se de på oppvarmingsbanen på torsdagen, men hesten ble litt trett de to siste dagene. Uansett en velfortjent plassering i kûren.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.