hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oslo Horse Show
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Oslo Horse Show
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

HanneBF

Norway

Skrevet - 08/09/2004 :  13:40:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hvem skal på Oslo Horse Show i år?
Og hvem gleder seg til dressuren?
Heia PER ihvertfall...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."

~Stine~

» VIP

Skrevet - 10/09/2004 :  17:50:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg skal

Gleder meg til alt, jeg

Klem Stine
Gå til toppen av siden

Lisa og Mr.Rufus Hjort

» VIP

Skrevet - 28/09/2004 :  22:32:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
gleder meg mest til dressuren azz!!! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2004 :  23:13:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg gleder meg også mest til dressuren

Skal alle dager.. Også på den "uoffesielle" dressuren på torsdag

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 29/09/2004 :  12:14:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg skal være der hele helga..fordi jeg har meldt meg på som frivillig:)
Dvs at det sikkert ikke blir tid til å kikke på alle klasser osv
Men jeg håper på å få meg en litt annerledes og forhåpentligvis morsom OHS opplevelse

Når går dressuren på torsdag!?!?

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2004 :  13:20:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Når går dressuren på torsdag!?!?

Opprinnelig postet av Guro

På kvelden en gang tror jeg. Jeg ville iallfall rekke det om jeg dro fra jobb kl 1400. Tror det er sånn 18ish, uten at jeg er helt sikker. Det er offesiell konkurranse, men også ment som en "generalprøve" til hele OHS liksom. Så derfor ikke åpent for publikum. Egentlig litt dårlig gjort synes jeg..

HanneBF

Norway

Skrevet - 04/10/2004 :  14:33:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Jeg skal dit kanskje fra og med onsdag. Som hestepasser, WUHU!!!
spørs om alt går i boks her da, men det får jeg vel svar på idag tenker jeg. Hestepasser i Spektrum da... YEAH!!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2004 :  14:44:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Tidspunktene for dressuren blir forresten som følger:
Torsdag kl 20:00
Fredag kl 20:15
Lørdag kl 12:15 (kür)

Angående ekvipasjer ser det ut til at det kan bli flere interessante, særlig fra utlandet. Til og med tilreisende fra Japan! Aner dog lite om ekvipasjen, men morro.. Svenske Patrik Kittel kommer (noen husker han kanskje fra OHS tidligere). Tyske Elke Funk-Hess kommer (hun var på NGP i år). Svenske (men norskfødte) Rose Mathisen kommer (hun var også på NGP i år). Ellers er det "de vanlige norske", og så håper jeg Pianostar er frisk, slik at vi ser Karen Helene Gjerde igjen. De er jo tilbake i Norge, men har ikke vært å se på konkurransebanen p.g.a sykdom. Kjedelig.. Er flere ekvipasjer også, men disse kjenner jeg ikke noe til. Men morro

Supersun

Skrevet - 05/10/2004 :  09:32:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Syns nå det er litt teit jeg da at hun skal få komme til Spektrum, siden hesten har vært syk såpass lenge og ikke startet noe på lenge. Det er jo fler som har startet det siste året som skulle hatt en fear sjangs til å komme med. Det er jo sånn at man skal velge ut ifra hva folk har prestert det siste året ikke på grunnlag av tidligere prestasjoner. Det burde ihvertfall være slik. Hadde de gjort det ville listen sett helt annerledes ut. Men det finnes jo ikke trynefaktor i dette landet i det hele tatt, så man må jo bare akseptere det, selv om det er vondt for de andre rytterene å svelge det, som kanskje kunne ridd i Spektrum hvis ting hadde vært som de skulle?!

Jaja, uansett blir det et flott gjensyn med Waaler, Kittel og kjempe moro med de andre og at det kommer folk fra Japan er jo dødsspennende!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2004 :  09:47:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå vet jeg ikke hva Pianostar har gjort i år. Men de kom hjem tidlig i sommer etter hva jeg skjønner. At de kanskje kan ha rukket å vist seg frem på vårparten er jo godt mulig. De var anmeldt på Skauen GP, så kan virke som at hesten var "nesten" i form da.

Forøvrig pleier kvalifiseringene å vare i to år f.eks. i NM-sammenheng etc. Nå har Pianostar noen ting å vise til i fjor etter hva jeg vet iallfall.

Synes det er kjempegøy at de kommer jeg, og håper at de kommer.. Ble skuffet på Skauen da de stor på startlisten, men ikke møtte til start. At man kan få vist at norsk dressur er litt annet enn Per Waaler tror jeg dressursporten kan tjene godt på.

Supersun

Skrevet - 05/10/2004 :  10:05:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor er det skauen ikke har møtt opp til start? Vel uansett. Etter hva jeg har hørt,sett og skjønt har ikke Pianostar vært ute i hele år. Greit nok at han gjorde det bra for 1 og 1/2 år siden men hva med det siste året. mange fler skulle stått foran Pianostar. Per og Fortune skulle ABSOLUTT stått først men han står som nr to på lista. Greit han er garantert, men han har mange fler resultater å vise til det siste året enn hva Kanga og Pianostar har. Dessuten hadde det vært mulig å få inn en skikkelig rekrutt til norsk dressur. Et meget ungt talent (selvfølgelig), men styret er usikker på om hesten er frisk. Hva har det emd saken å gjøre? Poenget er at hesten har vært ute å startet Grand Prix med bra resultat(er) Hva med Pianostar da? han burde også være ganske usikker. Hun var meldt til Skauen og kom, men måtte dra hjem fordi hesten var halt. Det er noe som ikke stemmer her. og jeg mener det er trynefaktor på høyt nivå. Uansett, Jeg hyler høyest når Waaler kommer på banen i Spektrum!!! Gå til toppen av siden

Supersun

Skrevet - 05/10/2004 :  10:05:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor er det skauen ikke har møtt opp til start? Vel uansett. Etter hva jeg har hørt,sett og skjønt har ikke Pianostar vært ute i hele år. Greit nok at han gjorde det bra for 1 og 1/2 år siden men hva med det siste året. mange fler skulle stått foran Pianostar. Per og Fortune skulle ABSOLUTT stått først men han står som nr to på lista. Greit han er garantert, men han har mange fler resultater å vise til det siste året enn hva Kanga og Pianostar har. Dessuten hadde det vært mulig å få inn en skikkelig rekrutt til norsk dressur. Et meget ungt talent (selvfølgelig), men styret er usikker på om hesten er frisk. Hva har det emd saken å gjøre? Poenget er at hesten har vært ute å startet Grand Prix med bra resultat(er) Hva med Pianostar da? han burde også være ganske usikker. Hun var meldt til Skauen og kom, men måtte dra hjem fordi hesten var halt. Det er noe som ikke stemmer her. og jeg mener det er trynefaktor på høyt nivå. Uansett, Jeg hyler høyest når Waaler kommer på banen i Spektrum!!! Gå til toppen av siden

Supersun

Skrevet - 05/10/2004 :  10:08:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte en ting. Selvfølgelig er det bra for dressursporten å få vist nye talenter, derfor syns jeg det er kjempe dumt å ikke holde seg til reglene å se hvem som har gjort hva iår. Men Per er tross alt Norges beste og burde være første valget uansett! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2004 :  10:27:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Vet du hvorfor noen av de norske ekvipasjene er nevnt på oversikten med et "?"? Om Pianostar er halt går da ikke Pianostar heller gjennom vet.kontrollen. Er Star Edison ikke halt og ellers frisk går han igjen gjennom.. Jeg tror ingen veterinær i denne sammenheng velger å se gjennom fingrene på eventuelle favoritter.. Faktisk ikke.

Ut fra hvem som har gjort hva i år, så er vel den startlisten som er gitt ganske passende. Er trossalt ikke så mange ryttere i Norge som faktisk har noe i en GP-klasse internasjonalt å gjøre. Vi har riktignok et par GP-ryttere til, men det er vel de som er nevnt som har gjort det bra. Og hvordan reglene er eller ikke, og om det finnes noen regler.. I mesteskapssammenheng ser man på resultater de to siste årene. Og da er det naturlig at dersom en ekvipasje innen denne perioden har gjort seg fortjent til start, så bør dem det. Dette er riktignok ikke et mesterskap, og jeg vet ikke om det finnes reglement for denne uttagingen heller. Men det er vanlig å se på "de siste to årene" i andre sammenhenger iallfall.

Forøvrig.. I mitt tidligere innlegg: "Ble skuffet på Skauen da de stod på startlisten, men ikke møtte til start.". De viser tilbake til Kanga og Pianostar. Ikke Skauen, selv om det kanskje var litt dårlig norsk.

Guro
» VIP

Skrevet - 05/10/2004 :  13:36:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Forøvrig.. I mitt tidligere innlegg: "Ble skuffet på Skauen da de stod på startlisten, men ikke møtte til start.". De viser tilbake til Kanga og Pianostar. Ikke Skauen, selv om det kanskje var litt dårlig norsk.

Opprinnelig postet av spoff

Det var helt grei norsk Spoff (eller jeg skjønte iallfall hva du mente), Men nå fikk du meg også til å håpe at vi skal få se Karen Helene Gjerde med Pianostar..Det er en bra ekvipasje (og en skikkelig lekker hest).

Sett med norske dressurinterisserte øyne vil det være gøy å få tilbake en konkurrent til Per Waaler (hadde jo vært greit om noen kom og ga både han og Anny Hilde Linden litt konkurranse), og det kan vel godt være at Karen Helene Gjerde kan gjøre det, og etter å ha lest siste Hestesport ser det jo ut som også Anett Kristin Olsen med sin Pottifar kan være en seriøs utfordrer..Men dette hadde jo ikke så mye med Spektrum å gjøre da *oppgitt over seg selv*

Kunne noen fortelle meg hvor jeg finner startlister forresten!?

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2004 :  13:57:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En annen ting er at Per er faktisk best om han blir satt i en fight-posisjon. Så å se han i kamp med Kanga, tror jeg egentlig bare vil vise oss en ennå sterkere Per. Og selvfølgelig ennå morsommere for oss som er publikum Det er iallfall mitt inntrykk.

Men jeg håper også indelig at Liselotte får tatt turen. Men til tross for å ha ridd to gode GP-programmer (av de jeg kjenner til. Så hennes debutt i GP på Ellingsrud. Så ikke da hun vant i Stavanger), så er det trossalt bare to starter. Selv om hun er ung. Dette er selvfølgelig vannvittig bra, men nå vil jeg likevel si at Kanga og Pianostar som var kvalifisert til EM i fjor, til tross for en sesong i år hvor hun har lite å vise til, muligens har mer i en GP-klasse på internasjonalt nivå å gjøre. Liselotte ser vi garantert siden, selv om jeg virkelig håper hun får anledning til å være med nå også. Man kan jo ikke velge ut en bare fordi hun er ung heller.

Apropo startlister.. Jeg har fått dem tilsendt, og finner ikke noe sted hvor disse ligger på nett ennå. Men de vil nok legges ut om kort tid håper jeg.

Og.. Når det har vært snakk om uttagingen (jeg vet ikke hvem som har stått for den) så vil jeg også tro at det har skjedd under ordnede forhold, og etter det som evnt vil være av reglementer for slik uttaling. Om man er uenig får man heller være mot reglementet, enn uttagingen. Nå kjenner jeg som sagt ikke til reglementet, men vil jo tro at kvalifiseringer ofte baserer seg på "de siste to årene", som i andre sammenhenger.

For min del skulle OHS bare vært dressur. Så jo flere startende i dressuren, jo bedre..

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.