hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke heste rase liker du best?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hvilke heste rase liker du best?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2003 :  21:11:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
sorry
Ville bare rope ut mitt budskap!!

tihi
Gå til toppen av siden

Mi

» VIP

Skrevet - 21/06/2003 :  16:33:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker de fleste raser jeg!
Men på 1.kommer araberen!!! =)
Gå til toppen av siden

Faxilover

Skrevet - 23/06/2003 :  22:26:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

For å gjøre det kort,så er mine favoritthesteraser definitivt islandshest,araber og engelsk fullblods(i den rekkefølgen),fordi "de har alt" og er de rasene som jeg har best erfaring med.Kort sagt er de vakre,temperamentsfulle og coole og herlige å ri,samt at de er allsidige.Gode eksemplarer av disse rasene er rett og slett som skapt for meg! :) Skulle GJERNE hatt én av hver,hadde jeg bare hatt tilstrekkelig med tid,penger og energi til 3 hester!...*s*Kunne iallfall aldri ha tenkt meg og hatt noen annen type hest!

Vennlig hilsen Heidi
Gå til toppen av siden

mizz_horzegirl

Skrevet - 24/06/2003 :  23:34:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Karianne13: Du er vel ikke noe serlig på hestemarked.no (siden du kun har lagt inn ett innlegg) og kommer neppe til å lese dette, men har du en kaldblods som har gått galoppløp? Det går sikkert ann, har bare ikke hørt om det før....
Dessuten trenger du jo ikke slenge dritt om islandshesten, hva er så galt med den???? Jeg er ikke big islandshestfan, men jeg har ikke noe imot dem, og om jeg da hadde hatt det(ikke misforstå meg islandshestfan! Di er dødskule hester! Jeg er bare ikke sånn hekta.)
ville jeg ihvertfall ikke vært så tøff i trynet å brølt det ut på den måten! Det er ikke serlig gode argumenter du kommer med heller...

Jaja...skal slutte å skrive til noen som neppe blir å lese det uansett....

Har svart før på hvilke hesteraser jeg liker best, varmblods og halvblods ridehester. (Kanskje spesielt varmblods???)

Men rasen teller ikke mest, sikker på at en islandshest, fjording, andalusier, welsh og alle andre hesteraser er like lett å bli gla i som varmblods/halvblods ")

Mizz_horzegirl

Gå til toppen av siden

HildeChristine

Skrevet - 29/06/2003 :  02:34:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min favorittrase er varmblodstraveren.Hvorfor?Fordi de er så fine og elegante.Dessuten er de tapre,modige og har sterkt instinkt.
Ellers liker jeg frieser godt,kun fordi de er kjempelekre
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2003 :  13:15:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!!!

Jeg liker quarterhestene best! men også fullblods,araber og paint!
Quarterhestene er de beste westernhestene.Og de er utrolig muskuløse!
De er også kloke og har et utrolig fint gemytt!
En dag skal jeg få meg en quarter!
Gå til toppen av siden

sweeti

» VIP

Skrevet - 01/08/2003 :  11:21:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå fortiden liker jeg kalblods best, også fordi jeg har det og har lest haugevis av bøker om dem, samt snakket med mange "kalblods"- og traver folk, så jeg kjenner rasen ganske godt!
Men jeg liker også shettis, islandshest, hannoveraner og fullblods veldig godt!
Alle rasene jeg nevnte er flotte, alle m forskjellige særpreg....

Camilla
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2003 :  11:47:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg må bare si det at hun KArianne13 har en hest som har galoppløp. Det var sikkert ikke noe særiøst, men hvis det var en dølahingst f.eks. så blir det arrangert egne løp for dem under utstillinger og sånn...
f*** at ikke Bottis (dølen min) er hingst :P Han hadde tatt helt av. Rytteren hans og jeg driver å trener galopp på jordet. Hehe, jeg rir fullblodsen min...

Så vil jeg bare si at islandshesten ikke er no høyt på min liste! Uæh. Sikkert fint til sitt bruk :) Du josefine=), ta å drit i å skrive med store bokstaver, det er litt ehem, HARRY! Hehe ;)

Fullblodsen er fin, og halvblods og varmblods :) Hehe :)

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 02/08/2003 :  00:13:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Ang. hesten Karianne13 snakket om...
Morten Junior (går utifra at det er samme hesten) brukte å være skolehest på soltun folkehøgskole (til de solgte ham dette skoleåret som var) Vet 100% sikkert at han har gått trav i sine yngre dager. Så det hun sa om at han ikke har gått trav, stemmer ikke.
Han hadde visst problemer med galoppen så vidt jeg vet. Bukket alltid når rytteren prøvde å fatte. Jeg gikk på soltun i høst, og ei jente i klassen min skadet armen sin fordi han bukket da hun skulle fatte galopp. Så at den har gått galoppløp synes jeg høres ganske tvilsomt ut.

Redigert av Mezzy den 02/08/2003 00:17:08
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2003 :  13:49:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okey. Da blir det jo noe annet :)

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 03/08/2003 :  14:37:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Begynner å lure på om hun kanskje snakket om en annen hest... Men det var jo litt rart med navnet da. Er det ikke sånn at kaldblodstravere må ha et originalt navn? Ingen kan ha helt likt navn som en annen?
I hvertfall... Morten Junior er ikke svart med bles... Han er brun uten noen avtegn som jeg vet om. Søkte etter ham på DNT sine sider, og der står det også at han er brun (og har gått travløp)

Så jeg tror at Karianne13 har enten bommet på navnet, eller bare diktet ting opp. Ikke vet jeg.
Gå til toppen av siden

sommere`n
» VIP

Skrevet - 04/08/2003 :  12:40:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
norlandshest Gå til toppen av siden

luren
» VIP

Skrevet - 02/09/2003 :  20:08:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er hel enig med hestejenta.

Norlanshest er best....[maroon][/maroon
Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 03/09/2003 :  18:16:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Her i gar`n er det dølehest som gjelder, men de skal være svarte... Jeg liker tunge hester som er lett på beina. Og det er mine to! Til vår bruk er de perfekte, Svarten har jeg såvidt hoppa med, men han flyr da uten problemer over 1m høge hindre, går lc dressur( sliter litt med galoppfatninger pga lite treningsmuligheter..), går i arbeidet her på garden, herlige å kjøre med eller bare å sale på og ta seg en skog/fjelltur med de.
Tror nok Svarten uten problemer kan gå LB-dressur og 100cm sprang. Men det var jo det med å ha noen å ri for da...10 mil til nærmeste rideskole..

Ellers liker jeg nordlandshester og fjording, kommer vel til å kjøpe en nl-hest til sønnen min da han blir gammel nok!

Dølehestfan med to svarte dølahester
Gå til toppen av siden

ti_ne

» VIP

Skrevet - 04/09/2003 :  19:56:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg liker alle hesteraser(omtrent)
men jeg er vel mest interessert i friserhesten..=)
alle som har å gjøre med frisere eller som bare liker dem, må sende en mail til meg=)
mvh tine!
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.