hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke heste rase liker du best?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hvilke heste rase liker du best?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

karinauv
» VIP

Skrevet - 03/05/2003 :  23:02:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bare digger Norlandshester og Shetlandsponnier! Norlandshester fordi jeg selv har erfaring med de og de kan brukes til alt og av alle..! De er bare topp..! Shetlandsponnier fordi de er så småe og nette! Jeg har en selv! Og de er kjempe snille og tøffe. Tøffere hester en disse to rasene mener jeg ikke finnes..! Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2003 :  13:06:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
Varmbloden og fullbloden, er fine.
de er elegante, edle, store vakre dyr. fine konkurranse hester, mye motor og energi.
selvsagt har også andre hester, mye motor å energie da, og edle og hele den paka der
Gå til toppen av siden

Baboo
» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2003 :  18:31:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei pia!
jeg er enig med deg jeg vet du!
men fåretrekker varmbloder! he he prospect er litt for mye fullblod for min smak! he he
jaja så er vel araber rimelig høy oppe på listen! vihooo... den skal jo du ri oxo! skal hilse prospect fra deg, tenkte jeg skulle besøke han i morgen eller i overimorgen!

klemz julie

Kopi av melding:

Varmbloden og fullbloden, er fine.
de er elegante, edle, store vakre dyr. fine konkurranse hester, mye motor og energi.
selvsagt har også andre hester, mye motor å energie da, og edle og hele den paka der

Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2003 :  23:19:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
Hallais, Baboo, hehe, ja Prospect, er en morsom fullblod han, det er jo go gutten min det, hehe, gleder meg også til å ri din nå kommende araber, dere kommer til å bli ett stilli parr, hehe.

Klemmers Prospecty.

hvis det er noen som vil gå å se på hesten min og min forrgie, og en del andre så er det bare å gå inn på hjemmsiden min.

www.prospecty.webbyen.dk
eller
www.wbnicole.webbyen.dk

har akkurat laget disse, så det er ikke så veldig bra, kan man si, men det er da heste bilder der, av mine kjønne hester.
Gå til toppen av siden

MortenJr

» VIP

Skrevet - 09/05/2003 :  08:54:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg liker kaldblods det er de beste hestene islæning er bare en dritt hest han er lav og kan få problemer med tølt og pass...men de er jo søte men det teller ikke så mye da....min kaldblods heter morten junior og er 12 år er bare verdens søteste....han har nydelig galopp og trav har litt problemer med skritt rolig han er veldig aktiv....
han hopper 80cm høyt... han er svart...med blæs og en hvit sokk....
han har ikke hvet traver men har hvet med i galoppløp..kjempe klemz karianne......
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 09/05/2003 :  17:19:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker de fleste raser, men fovorittene er nok islandshest, araber og lipizzaner. Syns også at elegante, muskuløse varmblodshester er nydelige, fins mange eksempler blandt både ridehester og travere. Høyreiste kaldblodser og frisere med myyye hovskjegg er også flotte........ Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2003 :  14:23:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Det er ikje stygt meint med dissa islandshestane, men her kan en seie si meining.........................!!!!!!!!! Det er jo sant at ingen andre raser kan pass og tølt, men er det noken islandshesta som kan hoppe 100 cm......!??? NEI, tenkte mej det.. Hmmm. EJ syns i alle fall at fjordinga, halvblodsa, shagya arabera osv, er best..!!!

Ann Lajla
Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2003 :  10:14:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
å jo da!!!! min islenning hoppa over 1m.!!!!!!!!!!!!!!!! og det er ikke sant at du får store problem me tølt og pass, (vertfall vist du kan å ri en islandshest skikkelig.....)at en islenning er liten er bare tull...den er akkurat passe vist du liker en mellomting mellom de minste ponnyene og de største hestene. har du hiller el karianne ridd en ordentli islenning noen gang???? det er d beste hestene å ri på vist de er ordentli trent og ikkje brukt i rideskole.... Islenninga kan bli virkelig goe i både sprang og dresur vist de blir trent til det... men det som er feilen er at det ikkje er så mange som blir trent til det, pga at de fleste vil ri gangartskonkuranser på de i stedet........ ikke minst islenninga er av en lett type så veldig mange av de har ei kjempe vilje!, i forhold til f.eks.fjordingen

ISLANDSHEST ER BEST OG DE KAN BRUKEST TIL ALT!!!!!
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2003 :  11:10:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
JA ISLANDSHESTER ER BEST!!!!!!!

Redigert av josefine=) den 18/05/2003 11:14:42
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2003 :  20:10:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Det var jo ikkje NEDVERDINGANDE ditta med islandshestane...!!!!!!!!!! He din hoppa 1 meter..??, ja, men er det ikkje den einaste islandshesten som DU veit om som he hoppa so høgt, ej veit berre om islendingar som he hoppa: ca. 30 cm...... hmmmmm, nei ej he aldri rede en islending, og ej he aldri tenkt til det heller, for ej vil holde mej til noken hesta som det går and å konkurrere med i dei store klassene..!!! Ej he heller aldri hørt om en islending som har vert med på dressur-stevne, eller liknande..........!!

PS. Viss du likar den høgda på islendingane så: FINT FOR DEG....!!, ej kan jo like lit høgre viss ej vill...!!!

PS,PS: Fjordingane er meir påliteleg, det SYNS ej..., og ej kan syns ka ej vill.................!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ann Lajla
Gå til toppen av siden

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 28/05/2003 :  23:48:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
Bare en tilfeldighet gjorde at jeg fikk meg Morgan hest,men jo mer jeg lærer om rasen, jo mer faller jeg for den. De kan brukes til det meste: sprang, dressur, kjøring, western, you name it they do it! Selvfølgelig kan de ikke måle seg med hester som er avlet for spesielle grener og er på toppnivå, men som begynnerhester, eller hvis du ikke har planer om å satse så høyt, er de helt supre. De er lettlærte, samarbeidsvillige og tøffe, greier seg godt i vanskelig terreng og er elegante i bevegelsene. De fleste av dem har tilogmed en 4. ganart som er veldig behagelig både for hest og rytter ;o)
Ogsåer de opphavet til raser som varmblodstraver, quarter, tennessee walkinghorse mm, det er også innblandet Morgan i den engelske Hacneyen.
Amerikansk om Morgan hesten: "If you ride one to day, you own one tomorrow."
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2003 :  01:18:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Favorittrasen må da blir varmblods ridehest; som igjen omfatter så mangt. De tyske "rasene" (hannoveraner, westfaler, trakhener, oldenburger, holsteiner mm..), fullblod og araber har utviklet de nordiske ridehestene.

Varmblods ridehest er også en hest som kan brukes til nesten alt, det sier seg egentlig selv siden dette er en rase som ligger i verdenstoppen i sprang, dressur, feltritt og kjøring. Du finner disse hestene på alle nivåer. De kan selvsagt også brukes til western og distanse - men ser ikke akkurat for meg disse som noen topphester der, men alt er vel mulig. På lik linje med alle andre raser kan de også brukes til turridning. De fås i de fleste fasonger og størrelser, og med spesialiserte blodslinjer om man ønsker det. Det finnes en slik hest for alle!

Ellers er jeg som tidligere nevnt veldig svak for kaldblodsrasene, og da spesielt den gode gamle dølahesten og dens "likemenn".

Det er mange raser som ellers tiltaler. Det finnes mange positive ting med alle rasene, så man må bare velge ut i fra bruksområder, type og størrelse.

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  19:45:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ISLANDSHEST!!!!!
DU KAN IKKE FINNE NOE BEDRE

Josefine: Trur vi har skjønt hvilken rase du liker:p
Selv liker jeg best varmblods ridehest.
Har hatt en fullblods, utrolig fine hester det oxo:) Ellers synes jeg KWPN'er er fine, jeg da:)

Husk å besøke min VIP

Gå til toppen av siden

mizz_horzegirl

Skrevet - 01/06/2003 :  15:37:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Varmblods og halvblods(ikke en rase da men...) ridehester!!!!
fordi di er bare best, di r nyyyydelige, gode konkuransehester. +++

men d r jo ikke rasen som teller mest da!

må oxo inrømme jeg r svak for shettiser!
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2003 :  19:07:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Glemte å nevne knabstrupperen!! De er nydelige (hvite med sorte/brune prikker).
Dessuten kan de brukes en del til både sprang og dressur og de er kjempelærervillige.
De har ofte kjempestor personlighet, altså hester man fort blir glad i

Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.