hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - flyttet Lolita i går[:D][:D]
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 flyttet Lolita i går[:D][:D]
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2004 :  10:45:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
er så utrolig fornøyd med meg selv! i går flyttet jeg Loli til museet, og hadde ikke akkurat sett frem til hengerlastinga. de gamle eierne brukte en time da de skulle kjøre henne til meg, så jeg hadde noe å se frem til...

fikk låne taugrima av Gunhild, og det tror jeg var like greit. gikk til oppgaven med 'rent hjerte og hode', hehe, og hun fulgte etter meg til hun sto med hodet inn i hengeren. "dette går da bra", tenkte jeg, men det må man jo selvfølgelig ikke gjøre; hun kastet seg bakover... så bars det inn igjen da. og slik gikk det, inn og ut. hun rev opp knuten på taugrimen en gang også, og stakk. hun stakk bare på baksiden av ridebanen da, og der går det an å stenge for, så etter litt fikk jeg tak i henne igjen. og så, på hengeren. til slutt sto hun med bare bakhovene på lemmen, så da gikk jeg lei og ba noen dytte litt på henne, forsiktig. det hjelper nemlig når hun nekter å gå inn i boksen. og det gikk!!! hun flyttet seg helt inn, og sto helt stille og gumlet kraftfôr (fikk fôret inne i hengeren, slik at det skulle være positivt) mens de andre lukket lemmen. skiftet så til lærgrima, bandt henne fast, og hentet et høynett. og der stod hun, hele turen, helt avslappet. *stolte, stolte matmor* og jeg mistet ikke besinnelsen en eneste gang!! jeg 'tok' henne et par ganger, da hun rygget ut av hengeren, men jeg var ikke sint. hun fikk seg bare et napp akkurat da hun rygget, men ettrpå var det bare fryd og gammen. hun er nemlig veldig nervøs for ting over hodet sitt, og særlig hvis hun toucher taket, og hun slo hodet i kantet et par ganger da hun rygget (taket er ikke så lavt, men hun slo hodet opp). så hvor nervøs og usikker hun var inne i hengeren, men slappet mer og mer av. og vi brukte 'bare' 45 minutter! hehe, nå er jeg stolt nå, klarer bare ikk å la være å skryte. vil at hele verden skal høre om snuppa mi!!

da vi skulle ut igjen, gikk det også helt bra. hun rygget raskt, men ikke noe 'kaste-seg-ut-i-en-helvetes-fart' - fart. hun var bare ivri på å komme seg ut og se seg rundt. da jeg satte henne på beitet gikk hun ned på den åpne sletta, og løp litt rundt (neineinei, ikke gjøre det, halte jenta...), men roet seg heldigvis raskt ned. så ut til å trives der, masse selje å gnage på (trespiser deluxe hun der). og så noen sauer som er sååååå søøøøøøøøøøøte, nei de må vi hilse på! bare så synd at de er livredde hestene

klarer bare ikke å la vær å skryte, pene hesten min var så flink (og litt jeg og da, selvsagt). kunne jo ha fått henne raskere på, men der er ingen vitså å stresse, da er det større sjans at det går andre veien...

mvh kristy&lolita

Mvh Tone Kristin

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2004 :  14:39:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hurra og gratulerer!

Ekstra glad for å høre solskinnshistorier nå når det bare er noen dager før Frøken Flekk skal ut og kjøre...

Var helt grei å laste da vi hentet henne ifjor, men på høsten hadde hun og min forrige fórrytter et lite drama i spiltet hvor vi vanligvis setter hestene når vi møkker etc. Brukte noen mnd på å få henne rolig igjen, og hun liker fortsatt ikke å stå der.

Men dette hadde ikke jeg tenkt så mye over før prøvelasting forrige onsdag. Sioux har vært sååå flink og tillitsfull hele veien at jeg ble ganske satt ut når hun plent nektet å gå på. Stae frøken eseløre

Men jeg fikk da på to høver på lemmen før jeg ga meg, og dagen derpå hadde jeg to hestevante hjelpere og to longeliner så lastingen tok omtrent 3 minutter *puh*

Håper det går like greit til helgen, og at hun over tid blir litt tryggere og rusler på av seg selv.

Ha en herlig museums-sommer!
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2004 :  15:07:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
kristy: sauene er IKKE redd hester, SÅ DET SÅ! Laura har gått sammen med de nesten en uke, de er/var bestekompiser til det sauejagende dyret ditt kom
gleder meg til du kan ri/Julie kommer så vi kan ri i lag, det er så kjedelig i lengden....

men IKKE kom her å si at sauene er redd altså!

Elisabeth- som har blitt veldig god venn med krølle-vennene til Laura....

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 26/05/2004 :  19:46:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Nå ser vel Laura litt mer ut som enn sau enn hva Lolita gjør da Epetra
*gliser*

Så bra at alt gikk fint Kristy
Håper dere får en bra museums-sommer: , bare passe på å ikke la dem "dra til seters for å gjøre seg fete"

Guro
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2004 :  21:38:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
ikke no' problem. det er ganske lite gress der, og Laura er veldig tynn akkurat nå, så hun fetes opp med olje, men er ikke mange dagene igjen nå =O)

Laura har da ikke krøller =OP hun likner kansje på en sau ja, var vel like ved å begynne å breke ;O)

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2004 :  22:06:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
elx: nei, det er ikke enkelt når de setter seg på bakbeina. jeg så at Loli ikke gjorde det av trass da, men likevel... men, da er det jo akstra deilig når det går bra

Guro: ja, hvis bare det hadde skjedd! hun kunne hatt godt av noen ekstra kilo... men, hun får to uker fri nå da, dyrlegens ordre, så kanskje hun legger på seg litt *håpe, håpe*

epetra: hun jaget dem ikke akkurat den første gangen da, var jo bare nysjgerrig. må jo sjekke hva de ulldottene der er for no'

Kopi av melding:
Nå ser vel Laura litt mer ut som enn sau enn hva Lolita gjør da Epetra
*gliser*

*LOL* nå skulle vi ha hatt de smileyene som er på ellen ofstad sitt forum, de som ruller rundt. for det er et nøyaktig bilde på meg akkurat nå 'sauen Laura'

hun der begynner å bli ganske mange dyr nå, på Trana sa vi at hun lignet på ei ku, nå er det sau

mvh kristy&lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2004 :  00:56:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hm, sauen min tror hun er en hest hun... hester og sauer liker hverandre som regel(se bilde av min på vip;)

Ang. beite er dere heldige... Finner ikke beite til hingsten jeg:(

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2004 :  08:01:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hm, merkelig måte å hilse på =O/ legge på øra senke hodet å styrte mot dem.....
var'u inom flere ganger i går?
var noen jenter som vile hjelpe til da jeg akkurat hadde hentet 2 bøtter vann.
uffuff, men de hentet ganske mye gress til Lolli mens jeg red da =O)

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2004 :  08:20:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, jeg så det nå er jeg stygg, men jeg håper hun biter dem like hardt som hun bet meg i går , for da lærer de sikkert (det var vondt!).

hun la ikke på øra den første gangen, hun senket hodet for å vise at hun ikke var farlig og gikk skate mot dem, med ørene toppet. så det så!

mvh kristy&lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2004 :  08:02:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hm!
hvorfor skal hun bite dem? de har jo ikke gjort henne noe! er jo det samme som om jeg skulle kommet å bitt en jeg ikke kjenner =O/ nå er ikke jeg verdens beste eksempel der da, men du sjønner!

Guro
» VIP

Skrevet - 28/05/2004 :  10:06:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja, jeg så det nå er jeg stygg, men jeg håper hun biter dem like hardt som hun bet meg i går , for da lærer de sikkert (det var vondt!).
Opprinnelig postet av kristy

Just a question: hva er det hvem skal lære!? Sauen skal lære å holde seg unna Lolita!?

Vanligvis så bruker vel sånn "sambeiting" bare å ende i at hver enkelt gruppe dyr holder seg for seg selv, og omgås kanskje litt innimellom...

Eller at det blir som Stormy sin sau, som syns hu er hest
Evt her: at Laura forlater Lolita, fordi hun sauene er koseligere dyr

Guro

Ps: skal du "bo" på dette gårdsmuseet sammen med Laura Epetra!? Høres jo i tilfelle ut som en hyggelig sommerjobb du har fått deg der da
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2004 :  10:59:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
eh, nå var jeg visst uklar. 'håper' Loli biter ungene som Elisabeth snakket om, ikke sauene. de er jo bare nusk

jeg 'håper' hun biter ungene slik at de skal lære å holde seg litt unna. hvis de fôrer henne for mye fra hånden kan hun lære seg til å nappe, og hun er allerede sur nok fra før når hun spiser. så noen gi henne gress for noen dager siden, og da var ørene helt presset inn til nakken. jeg sa til dem at de ikke skulle fôre henne slik da, og holde seg unnanår de ikke kunne se ørene. hun biter sjeldent, men kan finne på å gjøre det hvis de ikke lyder signalene hun gir (her: flate ører). hmm, kanskje jeg skulle hengt opp skilt hvor det står litt på...

nja, tror ikke Laura forlater Loli, de er blitt helt avhengige av hverandre. stresser noe forferdelig når den andre er borte

mvh kristy&lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2004 :  14:01:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
ja, hehe, forsto liksom ikke helt hvorfor du ikke likte krøllejengen

halve poenget mad at de vil ha hester der er jo fordi ungene skal ha noe å se på, syns det egentlig er bedre at hestene kommer dit enn at ungene går inn dit!!!!

skal nok ikke bo der nei, eller, det vet jeg ikke noe om ennå, blir vel kansje noen ganger at jeg ligger i skogstu, det er kjempekoslig der, unntatt når det regner og blåser(og jeg er alene) for da er det skikkelig mørkt inni stallen/salrommet, og når det atpåtil er en GAMMEL gård er ikke jeg høy på pæra nei!

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2004 :  16:49:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det er en ting at hestene kommer bort til gjerdet for å hilse på, det er helt 100% greti, men Lolita er såpass sur når hun får noe mat at jeg ikke vil de skal gi henne noe. men å klappe og kose er helt greit, hesten min er jo overlykkelig over å være midtpunkt. dere skulle sett henne da jeg tok av skoene å går, og det sto masse unger rundt. hun storkoste seg

nei, sauene klarer jeg ikke å være sint på nei, de er jo bare sååååååå gullig!

mvh kristy&lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2004 :  16:54:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
og hvis du skal ligge over i skogstu så er det bare å si fra, jeg kommer og passer på deg jeg vettu

mvh kristy&lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2004 :  20:53:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hm, jeg vet nå hvem sin rompe jeg ville hatt til å passe på meg jeg ja
er nesten så jeg har lyst til å ringe falsk alarm bare for å se på rompa hans *sikle,sikle*

vet ikke helt om jeg burde si hvem sin rompe det er, kunne jo være noen her som kjenner han =OP

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.