hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sikkerhetsvest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 sikkerhetsvest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

ShyBoy

Skrevet - 08/02/2005 :  20:00:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir med vest. Det er ikke ubehagelig, men den tar stor plass i bager og slikt.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  09:25:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg begynte og ri med sikkerhetsvest for tre år siden. Før den tid hadde jeg ridd i nærmere tyve år. En ting er komfort som en del her skriver om, at det ikke var behagelig og ri med vest, men den former seg etter kroppen når du har brukt den litt
En gang jeg var ute og red min unge og da så absolutt ikke tungtrafikksikre araber langs veien, kom der en lastebil og flere personbiler bak den igjen. Sjåføren gadd ikke bruke bremsene likevel om han så at hesten min stod og herjet på den gule stripen!!... Så han bare tok veikanten til hjelp og durte videre, det samme gjorde personbilene. Da stod hesten min på to.. Om vesten hadde hjulpet så mye om vi hadde blitt truffet vet jeg ikke, men jeg er uansett veldig glad for at jeg har gjordt det til vane og bruke den.
Jeg bruker alltid vesten når jeg setter meg opp på hester.
Det er bare hva en vil gjøre til en vane, og hva slags holdninger en har til vest. Såklart det er nok ikke kjekt og ta i bruk dette om en er alene i stallen om og gjøre det, ryttere har blitt mobbet for mindre ting enn det. Men jeg håper at så mange som mulig ser verdien i en slik investering..
En vet aldri hva tid og hvor ulykken er ute.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2005 :  07:38:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er en jente på 24 år som rir med vest. Jeg har ridd med vest siden jeg var 18 år. Har ridd med den hver eneste gang siden jeg kjøpte den. Har ikke hatt bruk for den så mange ganger men styrtet med en hest på 180 over et hinder på 80 cm en gang. Fikk hele hesten på 800 kg over meg. Resultat fryktelig vondt i hele kroppen. Ble kjørt i ambulanse til sykehuset hvor de konstanterte at jeg bare var forslått... Ambulanse personellet sa jeg hadde vesten å takke for at jeg ikke hadd noen indre blødninger eller brudd...
Jeg rir alltid med vest i alle grener og på alle hester..like greit. Se bildene på hjemmesiden min: www.stall-hestevold.piczo.com

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/07/2005 :  12:04:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke sikkerhetsvest, så derfor bruker jeg det aldri!

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/07/2005 :  12:27:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har sikkerthetsvest og synes det ikke er ubehagelig å ri m.. Føler meg litt tryggere med sikkerhetsvest enn uten..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 17/07/2005 :  22:47:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg bruker alltid sikkerhetsvest jeg. Føler meg nå naken uten, og uhell skjer med alle!

Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 18/07/2005 :  20:38:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker stort sett sikkerhetsvest i sprang og på tur; flere ting å skade seg på. ;) I dressur bruker jeg så og si aldri sikkerhetsvest; føler at den "stiver opp" ryggen unaturlig. Syns egentlig ikke at sikkerhetsvest er så veldig ubehagelig, bortsett fra om sommeren når det isolerende stoffet kan bli litt vel varmt. Gå til toppen av siden

Horzigirl
» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  19:06:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHorzigirl  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke noe dyrt/mye rideutstyr, men foreldrene mine ville at jeg skulle ha sikkerhetsvest! Og jeg føler meg rett ut litt naken hvis jeg rir sprang og sånn uten sikkerhetsvest, nå...

Tenk: hvis du feks har kjøpt en ny grime til 150,-, en ridebukse til 800,- og noen børster til 200,-. Hva om du egentlig ikke hadde trengt dette? Kanskje du har en del utstyr som du egentlig ikke har bruk for? Kanskje du har mange ridebukser, når du egentlig kun trenger 1, eller 2?

Disse pengene kunne du brukt til å kjøpe sikkerhetsvest, og kanskje en dag du detter av hesten, så skader du deg for livet? Da angrer du vel kanskje litt på at du kjøpte ridebukse i stedet for!

Dette sier eg til de som har det slik, og det er jo mange som bae ikke har råd! Men da kan du prøve å tjene penger til å kjøpe! Let etter pantflasker, hvis du får ukepenger: ikke bruk de til å gå og shoppe, putt de på sparebøssa! Det tar ikke så uendelig med tid før du har en tusenlapp, skjønner du;)

-Don`t just talk to the horse, listen to the horse- Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  21:05:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Enig med deg horzigirl, jeg har også en del utstyr jeg eegentlig ikke trenger, en sikkerhetsvest er en veldig bra investering! Evt. kan man jo kjøpe brukt, men de beste vestene på markedet får man jo ned i 1200 kr nå(voksenstr.). Og som du sier, man kommer til å angre den dagen man har hatt et stygt fall, uten vest! De to styggeste fallene jeg har hatt i min rytterkarriere(dvs. de med styggest skade) red jeg uten vest ene gangen(fordi jeg bare skulle ri dressur på banen), og andre gangen hadde jeg lånt en vest som var for kort i ryggen. Begge disse fallene kunne kanskje endt mye verre(jeg kunne ikke ri på tre dager ene gangen, ikke på en uke andre gangen), men hadde jeg ridd med skikkelig vest, hadde jeg nok ikke slått meg i ryggen i det hele tatt! Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 01/08/2005 :  15:27:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har sikkerhetsvest som jeg bestilte fra hooks, men den passer ikke i det hele tatt og er helt forferdelig å ha på seg, så jeg bruker den aldri. Angrer på at jeg kjøpte den, for det var bare bortkasta penger i og med at den ikke passer meg. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  15:34:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har sikkerhetsvest som jeg bestilte fra hooks, men den passer ikke i det hele tatt og er helt forferdelig å ha på seg, så jeg bruker den aldri. Angrer på at jeg kjøpte den, for det var bare bortkasta penger i og med at den ikke passer meg.

Opprinnelig postet av siljemarie

Som med hjelm, ridebukser eller annet utstyr.. Du gjør ikke dumt i å prøve det først. Prøv gjerne flere størrelser, og flere modeller. Ikke alle modellene passer like bra til alle..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 11/03/2006 :  15:36:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sikkerhetsvest skulle kansje vært påbudt her til lands, det kunne hindret mange skader. På den andre siden, er det mye lettere å kjøpe nytt "fancy" hodelag el, enn sikkerhetsvest, mange er jo skikkelig dyre!! Det er nok en god investering å skaffe seg en, men jeg har ikke kommet meg så langt enda.. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  16:36:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Er den ikke begynt og bli påbundt ved enkelte konkurranser?
Mener og huske at ingen får starte på Gyland Grand Prix uten hvertfall... Har du ikke vest selv, får du låne av arrangøren på Gyland.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  18:46:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vest er påbudt hos startende under 17 år på sprangstevner.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 11/03/2006 :  21:38:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må snart ha meg sikkerhetsvest jeg også, pga. at jeg skal ut og starte litt stevner og det kan jo vere greit å ha under longering også
Men er det noen som har erfaringer med denne vesten: http://www.skoies.no/shop.asp?p=1022133 ? Det er den eneste de har på felleskjøpet der jeg bor...

Redigert av - Lita<3 den 12/03/2006 20:28:16 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.