hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sikkerhetsvest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 sikkerhetsvest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Galie

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  11:13:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Heisann!

Sikkerhetsvest ja....
Den har hengt i skapet i ca 7 år uten å bli brukt. Hvorfor?
Fordi jeg synes det var som å ri i "tvangstrøye"

Men etter fall fra hest uten sikkerhetsvest, sitter jeg her med brukket ribbein og punktert lunge.

Etter denne hendelsen og store anbefalinger fra akuttmottaket til alle ryttere om at vi bør ABSOLUTT bruke sikkerhets vest.
Er jeg nå på jakt etter en behagelig vest som jeg skal prøve å bruke hele tiden

Skadene man kan få ved fall fra hest kan være katastrofale! Men vi tenker jo som regel ikke noe særlig på det.

Dersom vi bruker sikkerhetsvest , hjelm , sikkerhetsstigbøyler o.l og havner på akuttmottaket, kan man iallefall tenke på at du gjorde det du kunne for å forhindre det.

Kjipt å ligge der og tenke på: Hadde jeg bare brukt vest..

Vi rir tross alt på levende dyr, med instinkter som kan reagere mens vi minst venter det

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  13:26:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heisann!

Sikkerhetsvest ja....
Den har hengt i skapet i ca 7 år uten å bli brukt. Hvorfor?
Fordi jeg synes det var som å ri i "tvangstrøye"

Men etter fall fra hest uten sikkerhetsvest, sitter jeg her med brukket ribbein og punktert lunge.

Etter denne hendelsen og store anbefalinger fra akuttmottaket til alle ryttere om at vi bør ABSOLUTT bruke sikkerhets vest.
Er jeg nå på jakt etter en behagelig vest som jeg skal prøve å bruke hele tiden

Skadene man kan få ved fall fra hest kan være katastrofale! Men vi tenker jo som regel ikke noe særlig på det.

Dersom vi bruker sikkerhetsvest , hjelm , sikkerhetsstigbøyler o.l og havner på akuttmottaket, kan man iallefall tenke på at du gjorde det du kunne for å forhindre det.

Kjipt å ligge der og tenke på: Hadde jeg bare brukt vest..

Vi rir tross alt på levende dyr, med instinkter som kan reagere mens vi minst venter det

Opprinnelig postet av Galie

vesten på www.ovrevoll.no er veldig fine

smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

_Frizzie-Jenta_

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  15:53:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ALLTID sikkerhets vest. Jeg fikk det ikke før i fjor, men etter det har jeg alltid brukt den. Egentlig syns jeg at jeg aldri har hatt bruk for den, men for ikke så lenge siden hadde jeg et ganske styggt fall med fòrhesten min, og hadde jeg ikke hatt den der og da kunne det ha gått mye vere med meg. Så i alle fall etter så bruke jeg sikkerhest vest hele tiden, uten om når det har vært ekstremt varmt og jeg har ridd på banen i dressur er den eneste gangen jeg ikke har brukt den.

Jeg føler meg også mye tryggere med den når jeg hopper og er på tur, den emper i alle fall skadene. den gjør jo ikke det helt, men en god del.!!
Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 27/08/2006 :  22:55:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg rir ikke med vest,av den enkle grunn at eg ikke har noen..men kommer nok til å kjøpe i nærmeste fremtid.noen som har erfaring med vesten fra alpha horse? http://www.skoies.no/shop.asp?p=4909799
synes den minnet litt om den fra øvrevoll.bare denne er billigere...
er litt i tvil om hvilken eg bør velge.
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 28/08/2006 :  17:49:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Den til Alpha Horse er sikkert grei den.Den racesafe er bedre i de leddene.Det er jo en grunn til at den en dyrere=p
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 29/08/2006 :  09:56:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eg rir ikke med vest,av den enkle grunn at eg ikke har noen..men kommer nok til å kjøpe i nærmeste fremtid.noen som har erfaring med vesten fra alpha horse? http://www.skoies.no/shop.asp?p=4909799
synes den minnet litt om den fra øvrevoll.bare denne er billigere...
er litt i tvil om hvilken eg bør velge.

Opprinnelig postet av DeeDee

Jeg har nettopp kjøpt den. Ikke fått testet den så mange gangene enda, men den virker helt grei. Prøvd racesafe vesten også, og den er mer bevegelig. Men syntes slettes ikke den til alpha horse var ille. Bedre enn de hele i allefall. Også har den jo en meget bra pris da.

Tone =)
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 01/09/2006 :  17:53:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg verken bruker eller har vest Hvorfor??? Jo fordi jeg rett og slett ikke har giddi å brukt penger på det! Men mener selvfølgelig ikke at det er bortkastet Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.