hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor høy?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hvor høy?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

CamillaogGranFerina

Norway

Skrevet - 19/03/2004 :  13:51:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamillaogGranFerina  Svar med kopi av melding
Jeg er 1.50 høy..
Hvor høy burde ponnien jeg skal ri være da??

KlemZ Camilla

colombus

Norway

Skrevet - 19/03/2004 :  15:24:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Det beste er nok å prøve seg litt fram.
Selv er jeg 168cm og rir en ponni på 135 og en hest som er ca like høy som meg... Så det meste går ann

Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2004 :  15:51:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg selv er ca 170cm, har ei fjordhoppe på ca 145cm....
det viktisgste er at du liker den, har en kjemi, da får du den nok frem uansett, men er jo lurt at du får sjenklene dit du skal o.s.v

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2004 :  16:07:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Tror jeg leste en "tommelfingerregel" om dette en gang. Mener at ideell høyde på hesten er fra 20 cm lavere enn hva du selv er og opp til din egen høyde.
Men det er selvsagt stort slingringsmonn avhengig av hvor kraftig både du og hesten er, hva du selv synes kjennes riktig, og selvsagt hva slags ridning du skal bedrive.
Hvis du feks skal ride og konkurrere i dressur så er det viktigere at du og hesten "matcher" hverandre i størrelse sånn at hjelperne blir mest mulig korrekte og det ser så harmonisk som mulig ut.
Men for "hverdagsridning" føler jeg vel at sunn fornuft er den beste målestokken - hvis man ikke er for tung for hesten går det meste greit...
For din egen del vil jeg tro at kategori 1 og kategori 2 ponnier passer best :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.