hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - BLOD!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 BLOD!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 16/03/2004 :  23:15:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min ble skodd idag på begge bakfotene! Hun som skodde skar så mye at han begynte å blø på begge hovene!
Er det noen som har erfaringer med dette og evt om det er farlig?
Iflg hovslageren er det ikke det og ikke er det vondt for hesten heller!
MEN kan ikke tenke meg til at dette ikke er ubehagelig for hesten...

Hvis noen har slike erfaringer, hva skal jeg gjøre med det?

-NESSAJA-

Skrevet - 16/03/2004 :  23:57:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEI! VAR PÅ KURS I HOVPLEIE SIST HELG OG DER SA DE AT DET IKKE VAR FARLIG OM DE BLØR LITT. I LØPET AV DE TOLV ÅRENE JEG HAR DREVET AKTIVT MED HEST HAR JEG OPPLEVD AT DETTE SKJER AV OG TIL. INGEN FARE SÅ LENGE DE IKKE BLØR MYE. Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 17/03/2004 :  10:52:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Selv om hesten ikke akkuratt dør av det, så er det ikke bra. Dessuten er det dårlig håndtverkt. Man skal ikke skjære til det blør. Da har du tatt for mye. Enkelte hovslagere har som vane å skjære til blods. Men da ville jeg funnet en annen hovslager. Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2004 :  12:02:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Enig med Fröya. Selvom det ikke er farlig (så lenge hesten ikke blør kraftig og blir tydelig sårbent) så er det ikke akkurat reklame for smeden nei...

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2004 :  16:51:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Gamle Lorden ble som regel skodd på Starum, og ble flere ganger skjært såpass at det piplet blod (forøvrig, ikke av elever). Dette var ikke skadelig, men heller sundt av og til i følge smeden. Med det i bakhodet er det kanskje ikke rart det er en gjengs oppfatning når mange av våre hovslageres "lærere" har den holdningen til hva som er bra/ skadelig og ikke (ja, laaang setning).

Personlig foretrekker jeg blodfritt... tror nok faktisk ikke hesten nødvendigvis tar noen skade av å bli skjært såpass en gang eller to, men det er ikke nødvendigvis bra for det. Ble aldri problemer med min p.g.a. dette, og vi gjorde ikke noe spes. med det.

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 17/03/2004 :  17:26:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusentakk!
Ble veldig beroliget av dette!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.