hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din yndlingshesterase?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Din yndlingshesterase?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

linds lester

Skrevet - 15/06/2004 :  12:14:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker best varmblods ridehest. Jeg har hatt spesielt god erfaring med hester fra en hestehandler i Danmark.
Mye bra, mye fint og veldig mye fine personligheter.
For meg er den ideelle hesten over 165, har gode steg, kapasitet, arbeidsvillig og har et godt hode.

Fjordinger, islandshester o.l. passer ikke for meg ettersom jeg er dressurrytter og trenger hester med steg og kapasitet.
Jeg driver litt med sprang i tilegg og da er det jo topp med en atletisk hest.
Hvilken hest jeg hadde valgt om jeg skulle hatt ny kommer helt ann på hvordan den hadde vært gemyttmessig.
Men som sagt: måtte vært en varmblods ridehest....
Gå til toppen av siden

Mi

» VIP

Skrevet - 18/06/2004 :  20:01:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
ARABERE, er den aller mest perfekte rasen!!! Det syns i allefall jeg!! Gå til toppen av siden

stine:):P:D;)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2004 :  11:09:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressestine:):P:D;)  Svar med kopi av melding
hey!
yndlings hestetrasen min er connemara,
de kan brukes til nesten alt!
Frej, yndlingshesten minhan kan brukess i det meste!!!

stine Gå til toppen av siden

efremmin

» VIP

Skrevet - 26/06/2004 :  15:11:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Yo!
min yndlings hesterase er Hanoveraner!
Grunn: De er de perfekte sprang hestene!.... Og så er de utrolig pene!... Selvfølgelig ville jeg ikke kjøpt en hest bare fordi det var en hannoveraner, man må selvfølgelig tenke på gemytt, alder, form osv...
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2004 :  10:36:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Min yndlings rase er nå døl da! rir en tung døl selv, å han er ikke som tung døler flest, han er mer fyrrig en mange mer varmblodige hester jeg har ridd, som araber og varmblodser.

men først og fremst er det ikke rasen som spiller noen rolle, det er gemytt og personligheten. hadd nok ikke ridd Pilo, som han heter, hvis han hadda vært bare rolig og daffet rundt ridebanen i luntetrav hele tiden heller...! =p

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

gresias

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2004 :  13:05:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegresias  Svar med kopi av melding
Jeg syns fjording er best .På andreplass må det vel bli hafling Gå til toppen av siden

Ikke i bruk!

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2004 :  13:33:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIkke i bruk!  Svar med kopi av melding
Min yndlingsrase er Kaldblodstraveren!
Liker fart og spenning:) Men det som er viktig er lynne.

'Catie'

Traver er ikke dårligere enn ridehestene, så hvorfor rakke ned på oss? Gå til toppen av siden

Czaronna

» VIP

Skrevet - 05/07/2004 :  23:40:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallåis!
Min yndlingshesterase (ikke p.g.a rasen men p.g.a at hesten min er denne rasen;):D) er araberen! Elegant, stilig, passer til så og si alle ridegrener og er supre konkurransehester:D
Som de fleste sier, er araber veldig skvetten og nervøs, men dette stemmer ikke...iallfall ikke på min hest:D Hun er kjemperolig, og jeg bruker henne til sprang, dressur og selfølgelig turridning. Hun har blitt brukt på nybegynnerkurs og er som regel rolig og grei:D
Araber er best:D

Klmz.....;)
Gå til toppen av siden

ikke_i_bruk

Norway

Skrevet - 24/07/2004 :  18:23:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideikke_i_bruk  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseikke_i_bruk  Svar med kopi av melding
min ynglingsrase er fjording! <3 Gå til toppen av siden

Mini_Me
» VIP

Skrevet - 03/08/2004 :  18:29:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo! Min yndlingsrase er <3 HAFLINGER <3!!! Alle hester er jo best, men denne rasen er spesielt skjønn! Er det flere som synes det? Ja jeg liker best ponnier, mest fordi de er så kosne og søte, men hester er jo oxo det, da! Klemmer Charlotte Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2004 :  19:11:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
mine yndlingsraser må være KALDBLODS, shire, tinker, clydesdale og døla... jeg liker litt kraftige hester *hehe* Gå til toppen av siden

Love-Casper

» VIP

Skrevet - 07/08/2004 :  22:13:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLove-Casper  Svar med kopi av melding
hei!
mine yndlingsraser, er egentlig mange, men de som jeg liker best er: HAFLINGER (of course),dansk sportsponni, kaldblods, welsh cob, connemara, svensk halvblods og lipizanere!!

de er best!

har hatt en dansk sportsponni, som heter casper på fôr, 5 år ogKJEMPE SØT!!! Det er ynndlings hesten min!

noen som liker de rasene, bli min venn på min venneliste!!

klem anette!
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 07/08/2004 :  22:40:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine yndlingsraser er:

Shire - stolt og med en enorm "utstråling" (de er så store at de ser nesten kongelige ut)
Frieser - Ravnsvarte og litt magiske :)
Araber - Elegante og følsomme.
Islandshest - Liten tøffing med spennende egenskaper.
American Miniature, minishettis + falabella - Små, søte raringer :)
P.R.E/Andalusier - Stolt og vakker hest med en kropp skapt for dressur i høye klasser.
Fjording - Urnorsk og skjønn.
Zorse - Blanding av hest og zebra, finnes mange av dem i USA.. Pene og eksotiske hestehybrider.

Fullblods og varmblods har jeg aldri vært no fan av.. selv om de er edelt bygd blir de allikevel klumpete iforhold til mindre og mer naturlige raser.. Men jeg "fordømmer" ingen raser liksom... I bunn og grunn så er jeg jo hesteelsker, og derfor godtar jeg at det finnes supre hester fra alle raser.
:D
Gå til toppen av siden

ikke_i_bruk

Norway

Skrevet - 14/08/2004 :  00:26:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideikke_i_bruk  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseikke_i_bruk  Svar med kopi av melding
fjording Gå til toppen av siden

ikke_i_bruk

Norway

Skrevet - 14/08/2004 :  00:29:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideikke_i_bruk  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseikke_i_bruk  Svar med kopi av melding
ups! æ har nåk skrevet her to ganga Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.75 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.