hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "dreads" i halen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 "dreads" i halen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2004 :  10:42:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
holdt på i to timer i går for å gre ut halen til Loli! den var full av dreads og floker, og jeg tror jeg knekte halvparten av "tennene" på børsten jeg brukte men, den ble nå flokefri til slutt, og fyldig og fin, uten dreads... og nå lurer jeg på, hvordan skal jeg unngå disse i fremtiden, og hvordan løse de opp på enklest måte hvis de først kommer? jeg brukte mye showshinse og tvinnet de opp med hendene, "knøt opp" de værste flokene, men det må da være en lettere måte å gjøre det på

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2004 :  10:56:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man skal jo egentlig ungå å børste for mye i halen, så derfor syntes jeg at showshiner er en finfin oppfinnelse. Bruke endel av denne og ta lett igjennom halen nesten hver dag med en børste. Mange i stallen der jeg har hest bruker hårbørste, og det er jo bra om man kombinerer med showshiner. Ellers kan du jo prøve med balsam om flokene skulle dukke opp igjen...
Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/02/2004 :  11:15:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hårbørste er en fin,fin ide
Den virker ikke som den drar ut så mye hår som f.eks en plastbørste (mulig jeg innbiller meg det!?)
Og samtidig er den veldig lett å gre med.
En dasj showshine, i børste eller sprayet på hale får halen til å bli lettgredd, og glatt, slik at flokene ikke setter seg så "fast"

Guro
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2004 :  11:26:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Enig med Lilletass Gullet og Guro. Hvis du bruker showshine jevnlig vil du forebygge dreadsene i stor grad, og jeg har også god erfaring med "menneskehårbørste". Merker at jeg grer litt lenger, men den hverken ryker eller drar ut like mange hårstrå som hestebørstene gjør.
Ang showshine så er jeg STOR fan av Equistar fra Stassek (naturprodukt til gunstig pris) den funker så bra at istedenfor å måtte spraye halen nesten hver dag, så trenger jeg faktisk bare å bruke den 2-3 ganger i måneden...
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2004 :  19:23:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker "menneskehårbørste" jeg også, har "stjælt" en av mammas gamle. den er kjempesnedig, har to sider, men med tett bust og en med "tenner". og så bruker jeg også en gammel med lengre "tenner", men den brakk jeg halvparten av "tennene" på i går showshine er også fast...

elx: hvor kjøper du Equistar hen? husker ikke hva det heter det jeg bruker, men det er i ei orange flaske...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2004 :  20:22:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Sverger til showshine jeg og. På hele hesten, selv om barbakkridning da er glemmesak:)
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2004 :  20:23:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Kristy - Equistar har knall orange flaske. Kjøper den hos Löwenborg (jobber rett ved...) og tror de er forhandler/importør her i Norge. Skryter igrunn mye av Stassek produktene men det er fordi jeg er så inni hampen fornøyd med bla showshine, hurtigvask og salsåpe som jeg bruker. Får ikke prosenter av salget altså ;) Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2004 :  10:08:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
sjekket i går, da jeg fôret, det jeg bruker heter Foxfire. men når den tømmes skal jeg nok prøve Equistar, er alltid åpent for noe nytt...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

silje-hero-embla

» VIP

Skrevet - 22/02/2004 :  12:04:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker å gre halen daglig med hårbørste. akkurat nå er den ødelagt, så jeg må skaffe meg en ny en, men hårbørster er så absolutt å anbefale. dødsenkelt å gre ut floker og dreads, og halen får beholde de fleste håra. har ikke kommet så langt at jeg har fått kjøpt show-shine, men det kommer nok. er ikke så glad i fett man å hale, det er så ekkelt om du skal flette og dulle med det!

koz silje&hero
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2004 :  13:10:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker å gre halen t hesten med en vanelig plastbørste, eller en børste med lange hår. Ei dame jeg kjenner som dirver med travhester, sa at kaldblodstraverne skulle ha dreds, og det er jo egentlig ganske kult . Men ikke like kult når man skal flette halen ol... .
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

knights_kind
» VIP

Norway

Skrevet - 29/02/2004 :  00:49:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, hei !

Synes du skulle stellt halen oftere og grundig. Er jo ikke så bra med for mye
børsting heller da, men bedre enn at den råtner ned av dritt og lurt ! Det
er sikkert snakk om en stor og kjukk hale, og da er det veldig viktig å få
den ren fra all dritten. Prøv med mye av balsam ellår lignandes, så slipper
du forhåpentligvis for mye av børstingen .
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.32 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.