hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kjøpe hest sammen med noen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 kjøpe hest sammen med noen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

boba

Skrevet - 15/01/2004 :  14:04:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei. jeg lurer på om det er en dum ide å kjøpe hest sammen men noen? på denne måten får jeg råd til å kjøpe en bedre/dyrere hest , og det vil også bli billigere å holde hesten ettersom jeg vil ha den på en rideklubb.
og til slutt har jeg også den fordelen av å ha mer fritid..

men : den er jo det at jeg er redd for eventuelle problemer/uenigheter med eieren nr 2 .jeg har nemlig ikke funnet noen enda, og tenker på å sette inn annonse..

syns du dette er en god ide,eller bør jeg heller vente og spare til min egen hest.

har noen dag ute erfaring med dette????
tekk for alle svarene på forhånd

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2004 :  14:33:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det er et sjansespill... Det kan gå bra, eller det kan gå himla dårlig...

Tenk bare; dere skal bli enige om treningsopplegg, fóring, utstyr, hvor mye hesten skal brukes, hvordan den skal håndteres, hva hesten skal ha lov til og ikke, hvem betaler veterinæren om det skjer et uhell når den ene bruker hesten... Det finnes en million ting å bli uenige om, for å si det sånn.

Tror jeg ville ventet og spart, jeg...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2004 :  17:43:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som Cowgirlchris sier er det et sjangespill . Tenk godt og grundig gjennom det før du bestemmer deg =)
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2004 :  18:15:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vet om de som har gjort dette som virkelig har lykkes med dette, og de som også har gjort dette og endt opp med at det bare blir rot..

Selvfølgelig er det mange fordeler (som du trekker frem) om dette vil fungere, men jeg tror det er veldig kjipt om det ikke fungerer.

Selv kjenner jeg meg selv såpass godt at jeg tror det er best at jeg har min egen Ville heller hatt en forrytter som også fikk ta del i trening og annet bruk av hesten, men slik at det i bunn og grunn var jeg som var sjef dersom noe skulle gå galt (å være i "sjefsposisjon" da kan nok både føre med seg bakdeler og fordeler..).

En annen måte å få råd til en dyrere hest på er rett og slett og legge av tenkt stallutgifter for en periode, og utsette hestekjøpet litt. Å holde hest koster utrolig mye, men har du råd til det så har du også denne summen du kan avse hver måned. Et år på "pinebenken" og evne til å legge av penger gir deg faktisk også en ganske så fin hest etterhvert..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2004 :  13:50:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Helt enig med de andre som har svart. Det kan være vanskelig nok å samarbeide med noen man kjenner godt...
Anser det som ekstremt risikabelt å ta sjansen på å kjøpe sammen med noen du ikke kjenner, kontrakt eller ikke!
Du får ha lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Hvis du finner noen du vil kjøpe med så sørg uansett for at hestens beste kommer foran ALT annet i en evt konflikt!
:)
Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 16/01/2004 :  16:09:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Er helt enig i det dere andre har sagt! Det er et sjansespill.... Ofte ender det opp med krangling om forskjellig! Du må tenke deg nøye gjennom!! Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 17/01/2004 :  12:05:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Jeg hadde aldri tørt å dele hest med noen, men som alle andre har sakt, er det er sjansespill...
Serlig det med dekken bruk og hvordan den skal trenes er det lett å bli uenige om... Hvis du har lyst til å trene dressur og det har den andre eieren også lyst til å gjøre kan det fort bli litt konkuranse oxo... hvem rir best, og sånne ting...

Tenk nøye igjennom dette! Lykke til!

~Camilla~ Gå til toppen av siden

<3 Mickro <3

Skrevet - 17/01/2004 :  13:02:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er egentlig en ganske spennende debatt, har lest igjennom alle innleggene hittil og det ser ut som om de fleste er enige om at det ikke er noe serlig.....

Vil selv si at dette er noe jeg har erfaring i (for å si det sånn...) Jeg vil absolutt anbefale deg i å IKKE dele hest med noen, har selv dårlig erfaring i dette, og vill IKKE anbefale det til noen andre. Det går greit de første måneden også går resten i "dass"....... Hvertfall i mitt tilfelle
Den ene vil automatisk bli "skjefen" og "styre" alt, mens den andre ikke får ta noen avgjørelser....

Selv delte jeg hest med en veldig god vennine som jeg hadde skjennt lenge, etter som tiden gikk fikk jeg stadig se nye sider av henne som jeg ALDRI hadde sett før..... og det var dårlige sider for å si det sånn. Hun behandlet meg dårlig, og var en man Ikke ville kalle en "god venn"....... Vi hadde en skriftlig kontrakt, men det funket ikke
Heldighvis endte det godt for meg og nå eier jeg hesten alene! (men må desverre selge han p.g.a. skole..... )

Vil heller anbefale deg å vente et år eller to for å spare opp til en bedre hest, og sette fòr-ryttere på den, det mener jeg er lurest, men du får selv finne ut av hva som er BEST for DEG.....

Du kan gjerne kontakte meg på vippen min for å få "vite" mer om fordelene og ulempnene med å dele hest........... har sikkert noen tips på lager

Gå til toppen av siden

Ninja

» VIP

Skrevet - 02/02/2004 :  20:33:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann,

Ser at alle som har svart er negative til dette.
Jeg står nå på farten til å kjøpe meg hest sammen med ei venninne.
Jeg er 20 og hun er 26 og jeg har før hatt hennes hest på halvfôr. Det fungerte kjempebra, og vi tar derfor sjansen på å kjøpe oss hest sammen denne gang. Både fordi det er rimeligere og fordi det er greit å ha noen å dele ansvar og utgifter med.

Vi har svært forskjelle måter vi ønsker å bruke hesten på. Jeg ønsker å trene og starte stevner i sprang og dressur mens hun kun vil ha en hest å ri på tur. Dette passer perfekt, for da slipper vi å krangle om hvem som skal ri på treninger og stevner. Dessuten så er hesten garantert variert trening. Jeg hadde nok ikke ville ha kjøpt hest sammen med henne dersom hun var like ivrig på å trene og starte stevner som det jeg er.

Vi skal sette opp kontrakt hvor vi gjør greie for hvordan vi gjør det med innkjøp av utstyr og for, dyrlegeregninger osv. Vi kjøper alt av utstyr hver for oss og deler alt av utgifter likt, uansett hvem som har ridd hesten når skaden skjedde, osv. Skal også sette opp kontrakt over hva vi gjør dersom hesten blir hardt skadd slik at den kanskje på avlives. Vi har også klart i kontrakten hva som skjer dersom en av oss ønsker å selge sin del, evnt. sette den bort på för.

Er viktig å tenke absolutt verst mulig når man skriver en slik kontrakt. Selv om alt virker rosenrødt nå så er det umulig å vite hvordan ting vil være når dere har eid hesten sammen noen måneder.

Ønsker deg lykke til!!
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/02/2004 :  01:21:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Nei,hold deg unna hestekjøp med andre...!

Da vi jenter "synser" og "kjattrer" så fælt som vi gjør,ender ofte dette med uvennskap,misunnelse og "forferdelse"

Det kan starte bra,men som oftest etter en liten stund begynner en av partene og irritere seg over hva den andre har gjort,eller ikke og hvorfor...

Det er vel stort sett INGEN som har et likt hestehold,og det er derfor det skjærer seg..
Gå til toppen av siden

s-h-n-u-p-p-a
» VIP

Skrevet - 07/02/2004 :  18:20:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vil annbefale deg å tenke nøye gjennom dette... å dele hest med noen kan ofte bli meget(!) mislykket... alltid rot når det gjelder stevner og sånt.. f.eks: " skal du eller jeg ri det stevnet" osv... eller at hun du deler hest med, vinner masse, og får til hesten mye bedre enn deg, hjelper det ikke akkurat på selvtilliten, altså! men selvsagt finnes det jo fordeler, da.. det blir jo mye billigere, og sånt. -men er det verdt det?? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.