hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Form -Ny bildetråd!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Form -Ny bildetråd!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

Caeles

» VIP

Skrevet - 02/05/2007 :  23:03:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
WOW!!!!! Så DEILIG hun er!!!!! -Det ser jo slett ikke værst ut til å være 15. gang på nakken av dyret! (Eller var det prinsesse...?)
Det ser ut som at jeg og "Klumpen" må trene litt hvis vi skal ha sjans i LC´er til neste år!!!! Hehe...
Jeg GLEDER meg virkelig til å se henne videre, og håper jeg får være med ut en dag og kanskje være fotograf med mitt SLR kamera?
Som starter av denne tråden ønsker jeg deg hjertelig velkommen! (Jeg tror aldri du vil få noen som helst problemer med formen på den damen!)

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

myrimann

» VIP

Skrevet - 02/05/2007 :  23:24:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oki, oki... ikke ta for hardt i her nå du. Dette var kun et bilde av en stor helhet! Men jeg synes også hun er deilig altså! blir spennende neste år, når vi skal ri om "kapp" i 4 års cupene... hehe..

Du er hjertelig velkommen til å komme å ta bilder! Alltid gøy med fine proffe bilder!! Men det må bli før slutten av mai da, hun ska ha laaang ferie fra da! hehe...

(sorry, anette, din va og veldig fine altså!!!! :D Love you!hehe)
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 02/05/2007 :  23:36:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Ja, det blir tøff konkuranse neste år! (Håper jeg..... Hvis jeg slutter å falle av....)
Jeg skal ta noen bilder av den andre prinsessen (Roxette) også, så vi får jo bare finne en dag.
4. juni flytter jeg (med "klumper" og andre 4-bente) til Danmark, så det må selvfølgelig bli før den tid. (Tenk, alt det jeg gjør for å prøve å slå deg og prinsessen til neste år!?!?! LOL!)
Vi snakkes!

myrimann

» VIP

Skrevet - 02/05/2007 :  23:43:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fysj, det er juks!! hehe...
Litt OT: hvor skal du flytte?? For alltid liksom?
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  09:01:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.hest.no/dbcf?magic=Ob2989d2113da2995139cef8290cfbffe97&s=brukere_bilder.bilde&pf=biid&pv=23828&ts=tstamp
smil til verden så smiler den til deg :)
Redigert av - meandmyhorse den 03/05/2007 09:02:25 Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  10:35:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Her kommer noen ridebilder av meg og Infante, som er 5 år. Jeg begynte å ri i august i fjor, etter nesten 8-års opphold. Infante kjøpte jeg som 2 1/2-års, men han stod i grunnridning hos en GP-rytter i Spania før jeg begynte å ri ham ifjor.
Rir stort sett på tur og trener dressur på jordene. Derfor er jeg kjempefornøyd med at jeg har klart å holde ham såpass musklet. Han har alltid vært veldig god å ri, men i det siste som jeg har begynt å ri bedre, så blir Infante også bare bedre og bedre. Han gir meg mye mer energi nå. Infante har egentlig veldig gode økninger, selv om jeg ikke har klart å få noe bilder av det. Jeg får problemer med balansen når han strekker ut

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  12:28:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
wow... infante er så sinnsykt nydelig, irene!! liker formen hans veldig godt, jeg, han er "connected" hvis du skjønner - hele hesten henger sammen, liksom. synes også det er veldig bra at du slipper ham ut i formen (opp/frem) i økningen, så han får med seg resten av kroppen. :)

Caeles; jeg likte også ponnien en hel del bedre enn lippizaneren. Det ser ut for meg som om hun faller litt igjennom i formen, og "slipper" litt - ser også ut som om takten blir ujevn? (siden de diagonale benparene ikke er på "samme" stadie i bevegelsen.) men så er det alltids vanskelig å se ut fra bilder, da. Spesielt det med å vurdere nivå ut fra bilder synes jeg bir veldig vanskelig! Er så mye mer enn øyeblikksform som teller der, syns jeg...

Uansett må jeg si at jeg synes det med loddplan faktisk har litt å si, pga det er Nesten umulig å ha absolutt hele hesten "med" hvis den går bak. Dessuten spenner den musklene i underhalsen da, som vi jo ikke vil. I tillegg er det som regel to grunner til at den gårbak loddplan: enten at den lener seg såpass på hånden at den "tipper" over, eller at den unnviker kontakt med bittet.

Rekker ikke skrive mer nå, men får legge til at det er flotte hester alle sammen :)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 03/05/2007 :  13:05:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Irene, jeg synes Infante er en MEGET tiltalende PRE, som i tillegg ser ut til å kunne bevege seg!

Jeg må si jeg synes du gjør en fin jobb, helt "ridebaneløs" som du er!!
Når det gjelder formen, så ville jeg nok prøvd (som du sikkert allerede gjør) å legge ham litt dypere, spesielt i økningene, så han ikke taper ryggvirksomhet og blir for lang. Det vil også lette balansen både for deg og han, når han "venter" litt mere og "legger ryggen til".
Han ser ut til å komme veldig godt bakfra, og sammen med en flott høyt ansatt hals så har du et supert utgangspunkt for å lykkes på dressurbanene!

Irene A

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  13:25:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Takk for det, Hanna og Caeles!

Caeles: Ja, jeg rir ham ikke alltid i denne formen. Men det å legge ham dypt er noe jeg får til etter å ha ridd ham varm. Hvis jeg prøver med en gang, mister han lett kontakt til bittet, og faller lett på framparten. Å legge ham dyp i økningene vil jeg ikke, da han kun faller på framparten i såtilfelle. Jeg er ikke særlig rutinert eller avansert i ridningen min, og får ikke hjulpet hesten noe. Jeg er mest i veien, i hvertfall når han øker.
Derfor rir jeg svært sjelden travøkninger på ham, det var mest for bildet sin skyld i går
Med en dyktig rytter i balanse, er det nok ikke noe problem.
I tillegg så løp det tre lamaer løs på jordet ved siden av, og det synes Infante var veldig festlig. Så da nyttet det ikke å prøve å få ned hodet
Han beveger seg godt, og har veldig flotte økninger. Jeg er jo bare en hobbyrytter, men med rett menneske på ryggen kan Infante nå langt i dressur. Han har så lett for allting. Når vi passerte tett inntil lamaene på vei hjem, gikk det i både piaffe og passage, med jevn takt Selvfølgelig bare at han viser seg fram, men han har så lett for det

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643
Redigert av - Irene A den 03/05/2007 13:28:15 Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 03/05/2007 :  13:37:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Aaaaaaaah, det var lamaenes skyld!!!!!!! -Jeg forstår utmerket godt slike hingste-konsentrasjonsproblemer!!!
Jeg mener dog ikke at han bør ris DYP i økningene, bare med litt mere ettergift for økt balanse for dere begge. (Men det er sikkert tilfelle uten lamaer!)
Og for all del; Ikke la ham falle på forparten til "fordel" for å ri ham dyp. Det er det overhodet ingen grunn til. (Ref; Min egen hest i starten av tråden.)

Lykke til videre med din vakre ganger!

Og til slutt: Du sier du kun er "hobby rytter", men det er ALDRI for sent å lære! (Spesielt ikke med så fin hest...)
-Min personlige oppfatning er at de som er ydmyke i forhold til sin kunnskap og ferdigheter, blir de aller beste rytterene....

:-) Kari-Anne
Redigert av - Caeles den 03/05/2007 13:40:35 Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  20:47:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
for noen nydelige hester noen må skaffe meg et vannsikert tastatur pga sikle-faren når så pene hester viser seg fram på sjermen min

jeg har klart å grave fram noen dressur/bakkearb. bilder av min lille sprang hest:)

traver av etter trening:)

varmer opp:)

hmmm... jeg ser ikke ned, neida... må jo bare se om Polo er der enda

dette er ikke akkurat dressur, men til Polo å være, er gallopen mye bedre enn før (jeg skiftet trener), mere luft i steget på en måte;)han var veldi firtaktig før :/ bildet er litt skjevt da, ser ut som om banen går i nedoverbakke, men det er mamma som holdt kanonen litt skjevt... :P bittet ser litt stort ut, men det er fordi vi svinger... det var en ganske skarp brutt linje ned til hinderet og min utvendige sjenkel *glemmer* å kleeeemmme Polo på plass... min feilXD

her syns jeg og han går bra til å være han:) men rytter har en smule sterkere bein enn meg, og Polo trenger mye sjenkel-støtte og til tider litt skvising for å få med seg sine egne bein...

har nesten ikke noen rene dressur bilder, men dette får holde for i dag;)
bare kommenter, vi har mye å jobbe med...

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2007 :  22:25:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
drar opp noe fra en side tilbake jeg..

Kopi av melding:
Det blir kanskje litt feil å si det er forskjell på pent og riktig... "Hvad der er smukt er rigtig" var det en gang en meget kjent dressurdommer som sa, og hvilket jeg vil gi henne rett i. Flaterende er NØDVENDIGVIS ikke riktig er vel kanskje bedre å si. Da tenker jeg ikke kun på form, men også spjettende framben, for mye kadanse, overbøying i travérser osv.

Opprinnelig postet av Caeles

skjønner ikke helt hva du mener her - er du enig i at det som ser bra ut er riktig, eller ikke? (du sier først at du vil gi henne rett, og etterpå "retter" du på henne..)
jeg vil nemlig si at det ikke (nødvendigvis) er riktig selv om det ser bra ut. (kanskje var det dét du også mente?) Jeg synes jo at det er tøft og stilig med hester som "skyter" avgårde over diagonalen i økning og "flikker" på frambena, krøller på nakken og viser frem det de har av muskler og "power". Men jeg vet at dette ikke er riktig likevel, jeg vet at frambena ikke har godt av "flikkingen", og at denne som oftest kommer av at de prøver å gjenvinne balansen fordi de er så på framparten. Og så videre.. jeg synes det ser "bra" ut når nybegynnerhester krøller på nakken og ser "flinke" ut, men jeg vet at de ikke har godt av å gå sånn før de er klare.

Så hva mener du egentlig, er du enig i dommerens utsagn eller ikke?
Ganske interessant utsagn å debattere egentlig :)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 04/05/2007 :  02:49:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Polo Sunshine: Det er litt vanskelig å si noe om formen hesten går i når bildene er tatt forfra, men en ting er sikkert; Polo er slående vakker!!!!!!
Han ser ut til å kunne gjøre det bra som dressurhest ut fra bildene, men det er somsagt vanskelig å bedømme ut fra bilder. Uansett så er ikke bakkearbeid bortkastet, og noen ganger kan jo et dressurstevne (med plassering) være en bonus og oppmuntring!
Og i alle fall må du ha lykke til videre!

Hanna: Hvis du leser hva jeg har skrevet, så har jeg formulert meg ganske så presist. Ytterligere har jeg debattert omkring emnet flere ganger. Forsøk å les det igjen om du ikke forsto det ved første gangs lesing.

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2007 :  09:42:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Polo Sunshine: Det er litt vanskelig å si noe om formen hesten går i når bildene er tatt forfra, men en ting er sikkert; Polo er slående vakker!!!!!!

tusen takk det sies jo at Welsh ponnier er blant de vakreste i verden hehe:)

fant et par bilder der jeg traver ETTER konkuransen, men det står oppvarming på de, men de er mere fra siden:)

her er et fra video, der han jobber mye bedre syns jeg da:P

vi ble plasset i vårt første dressur stevne, LC:2, fikk 61,818%
men siste stevne gikk ikke så bra, han var livredd hallen vi red i pga snø som raste fra taket og høy spraking i høytalerene... han var sååå fin på oppvarminga, men under programmet hoppet og skvatt han heele tia... :/
men han er generelt kikkete i dressur, spes vis jeg ber om div øvelser og sånt som han ikke heeelt sjønner, eller som er slitsomme

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 04/05/2007 :  11:34:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Han en en riktig fin modell og ser ut til å kunne gjøre det bra i dressur!
Det gjenstår nok en del arbeide før man kan snakke LA, men dere ser ut til å være godt på vei i LC-LB!
Han ser passe balansert ut, uten å være for mye på forparten. Igjen; Lykke til videre!

Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.