hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Form -Ny bildetråd!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Form -Ny bildetråd!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

contaxgious

» VIP

Skrevet - 05/05/2007 :  01:37:08  Vis profil  Svar med kopi av melding

Sliter litt med samlingen i øket trav =/
Også slenger jeg med et litt fritt galoppbilde (:

Kommentarer tas imot med takk (:
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 05/05/2007 :  02:09:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Det er MANGE pene hester i dette landet!!!!!
Hesten din ser etter min mening ut til å være godt på vei i sin utdannelse. Han bøyer de riktige stedene og ser veldig samarbeidsvillig ut.
Hvis jeg skulle ønske noe mere (KUN sett utfra bildene), så var det litt mere "trøkk" og spenst. Det ser for meg ut som han er en anelse "daff", selv om han sikkert er oppmerksom og går greit frem for sjenkel. -Men man må også huske at spenst og avspenthet ikke ALLTID går hånd i hånd....
Uansett; Lykke til med den pene sorte hesten din!

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

contaxgious

» VIP

Skrevet - 05/05/2007 :  15:54:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har helt rett med at han er en smule daff, og dette har vi jobbet med en stund, og endelig ser det ut som om det snur. Fortsatt ikke like aktiv som jeg kunne ha ønsket, og subber litt med bakbeina, men han kommer seg. Tusen takk for kommentar =D Gå til toppen av siden

Dorothee

Skrevet - 06/05/2007 :  14:50:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Først og fremst må jeg unnskylde min litt klossete måte å skrive på - jeg er tysk og mangler (fag) ord på norsk! Jeg håper at en allikelvel kan få ut meningen!
Jeg har en lite anmerkning til Caeles/hennes hest (men som alle andre har sagt det før: Det er kun bilder og jeg kjenner hesten ikke/har aldri sett ham i realiteten,dvs først og fremst i mosjon, så kan det jo godt være at jeg tar feil): Du sier at det er hans naturlige holdning med høy nakke og "stramm form". Og jeg er helt enig i at en må tilpasse ridestilen til hver enkelte hest. Men formen som hesten selv velger er ikke alltid den beste/synneste. Derfor trener vi jo og gymnastiserer. Når han liker å holde seg/gå på denne måten er det sannsynlig at det er lettest for ham, pga muskulaturen, byggningen osv. Men det kan være meningsfull å bygge opp musklene på den måten at han etter hvert klarer seg også i en mer unghestaktig holdning. En kan f. eks. også i denne holdningen/halsposisjon pøve å la nesen mer for. På bildene går han enten litt for trangt i halsen (nesen bak loddretten) men med god aktivitet i bakbeina, eller litt lengre i halsen (og mer unghestaktig), men da blir han langt og kommer litt på forbeina. Jeg kjenner veldig godt problemet med at hesten kommer på forbeina når en rir den "dypt" - hadde samme problematikken når hesten min var ung, han var i tillegg ganskje lang i ryggen. Det er jo ikke hesten din. Jeg kan tenke meg at han ikke har nok muskler for å gå "dyp" (med lang nakke- og rygge muskulatur) og samtidig aktiv i beakbeina.

Aktsonsbildene fra Tyskland: Det er jo stort diskusjon på gang omkring dette med 3åringer i A (kanskje tilsvarende LB) form. De fleste som kjøper hest på auksjon (og dermed i auksjonsform), går fem skritt tilbake etterpå og bygger opp "skikklig" på nytt. Og det er, tror jeg, den eneste måten å holde hesten frisk, aktiv, medarbeidsvillig og i god humør (og særlig det siste er jo så viktig for å komme over MA nivå og som de fleste glemmer, når de drar hesten med kraft i holdning, øver øvelser i timesvis - og helst FØR det grunnleggende, som takkt, avspenning og konstant forbindelse er på plass). Jeg synes alltid det ser imponerende ut som disse hestene flyr i ridebanen - men det er ikke fint eller bra!

Masse hilsen,
Dorothee
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 06/05/2007 :  21:10:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Først vil jeg takke for et langt, seriøst og ikke minst GODT innlegg!!!

Jeg er helt enig med deg at den formen HESTEN velger ikke alltid er den beste.. Og når det gjelder min lille "Klump", så trener vi og gymnastiserer ham NETTOP for å bygge muskler og balanse til å kunne bære seg i forskjellige former og tempi. Han tar ikke helt støtte enda er tidvis litt vanskelig i munnen pga tannfelling.

Det er ikke jeg som rir ham på bildene men en tysk berider, som rir ham en gang i uken, så jeg får anleding til å studere ham. For alt det jeg vet kan han se annerledes ut når jeg selv rir ham. Det skal også legges til at jeg plukker ut de bildene jeg synes han ser mest flatterende ut, og at han aldri er STRAM eller tvunget opp/inn i den formen han går i. Jeg skal forsøke å få tatt noen nye bilder der jeg selv rir ham.

De fleste er vel enige om at en del auksjonshester blir presentert litt vel ekstremt, og personlig synes jeg ofte det ikke en gang det er tiltalende..

Igjen; TUSEN takk for et godt og klokt innlegg! (Og norsken din er veldig forståelig og MYE bedre enn min tysk!)

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2007 :  00:00:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hanna: Hvis du leser hva jeg har skrevet, så har jeg formulert meg ganske så presist. Ytterligere har jeg debattert omkring emnet flere ganger. Forsøk å les det igjen om du ikke forsto det ved første gangs lesing.

Opprinnelig postet av Caeles

Okay, nå har jeg lest det igjen. Tror jeg forstår hva du mener (noe jeg også trodde forrige gang), men bare for å være sikker på at jeg ikke misforstår deg (regner med at du ikke vil det heller ):
du mener altså at det i utgangspunktet ikke er noen forskjell mellom pent og riktig, men at det finnes unntak, som f.eks. spjettende framben og overbøying?

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 08/05/2007 :  00:30:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
" Det blir kanskje litt feil å si det er forskjell på pent og riktig... "Hvad der er smukt er rigtig" var det en gang en meget kjent dressurdommer som sa, og hvilket jeg vil gi henne rett i. Flaterende er NØDVENDIGVIS ikke riktig er vel kanskje bedre å si. Da tenker jeg ikke kun på form, men også spjettende framben, for mye kadanse, overbøying i travérser osv. "

Jeg vet ikke hvordan jeg skal uttrykke meg mere presist, enn å gjenta meg selv nok en gang... Det var hva jeg sa og forstatt mener.

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/05/2007 :  18:17:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding

Ikke et ridebilde, denne rda 3 år, og omtrent pr dags dato ridd ca 15 ganger..

super dårlig kvalitet, så ikke lett å se noe..

Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 11/05/2007 :  02:06:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke heeeeelt hva jeg skal si til disse to siste innleggene, men jeg prøver meg likevel!

Sultan: Det ser ut som på det nederste bildet at han "dykker" litt og på denne måten unndrar seg. Det øverste bildet er noe vanskelig å bedømme, da det ser ut til å være i skritt og da med åpen munn.... Jeg skal ikke uttale meg om hvilket nivå dere ønsker å være, men jeg går ut fra at det er i de helt lette klassene.

Liv og Zara: Hesten din ser fin ut på longeringsbildet og jeg håper du kommer tilbake med flere (bedre) bilder under rytter! Lykke til med hesten din, som på bildet ser ut til å ha MYE schwung!

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2007 :  07:48:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har jeg lov til å legge inn uten rytter og? Sånn mens hun springer fritt bare?
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 11/05/2007 :  09:46:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig er det "lov", men jeg ser ikke hensikten da dette er ment til å være en bildetråd som omhandler FORM og samlingsgrad i dressur....

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2007 :  12:05:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Nyere bilder fra meg. Camelot var ikke helt villig med meg på denne timen, da han ikke ville ta halvparadene mine.

(Ligger bilder fra instruktøren min rir han på vipen min)

Så noen bilder fra stevnet i helga med ponnisen.
Varmer opp:

(Denne er ikke stabil på tøylen enda, så tips for å få han stabil tas mot med stor TAKK!)

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 17/05/2007 00:54:33 Gå til toppen av siden

Eliss

» VIP

Skrevet - 16/05/2007 :  20:08:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er et bilde av meg og forponnien min Villstyring. :)

Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 17/05/2007 :  12:41:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Kommentar til bildene fra Roxira: Jeg synes den store ser veldig seig og framtung ut. Den hadde vel trengt mye mer fremdrift, og komme opp mer foran? Ponnien ser fin ut på det øverste bildet, men spent på de nederste. På siste bildet ser det ut som den har "sluppet" bittet. Kanskje litt frem med hånda, og mer fremdrift i ponnien fikser kontakten? Men det kan jo være situasjonen (stevnet) som gjør at den er litt spent. Uansett en veldig søt ponni!

Den flekkete ponnien (siste bilde fra Eliss) går vel bak bittet, og kunne kanskje med fordel vært "løftet" opp litt? Men også en veldig søt ponni

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Eliss

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  18:13:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for respons :) hvordan kan jeg få 'løftet' henne opp da? Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.