hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rocky Mountain
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Rocky Mountain
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Alice87

» VIP

Skrevet - 15/03/2007 :  15:32:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er håpløst forelsket i hesterasen Rocky Mountain, og lurer på om det er flere som deler denne lidenskapen med meg?

I tillegg så lurer jeg på om noen kjenner til noen oppdrettere eller eksemplarer av denne rasen i europa? Har funnet en oppdretter i Frankrike, men de har svært få eksemplarer av rasen.

Link til amerikansk side om hesten:

http://www.rmhorse.com/breedersdirector.html

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2007 :  16:47:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
De er fine<3 en jeg vet ikke om noen hester i Norge. Har også hørt om den oppdretteren i Frankrike. Ingen fler. Følte vel egentlig ikke at jeg hjalp noe særlig;)
Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

Alice87

» VIP

Skrevet - 15/03/2007 :  21:31:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går fint, hehe, men takk for interessen likevel :-) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  00:15:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis det er fargen du er fascinert av, kan jeg fortelle deg om mange hester jeg vet om som altså er kokesjokoladebrune med hvit man og hale.
Hester som går dressur, hopper høyt og er utholdende på turer og i kjøring.
Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  10:37:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding

Det er jo ikke bare fargen som er spesielt med denne rasen (mange hester i rasen bærer på "silver" genet, som bleker fargen på man og hale).

De skal i tilegg han anlegg for tølt fra fødselen av.

Rasebeskrivelse: http://www.imh.org/imh/bw/rocky.html

Kan nok med stor sikkerhet si at rasen ikke finnes i Norge. Ganske mange av gangarts / show hestene fra Amerika har ikke riktig slått igjennom i Norden og Europa enda. Slik som Tennessee walker, Saddlebred og Missouri fox trotter, selv om det faktisk finnes individer av dem i Norge.

Hadde vært moro om flere i Norden hadde startet å avle disse amerikanske rasene, men tror nok markedet er for lite til det.

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

Alice87

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  01:05:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke til å avvise at fargen er flott, men eksteriørmessig og "brukervennligheten" har jo også mye å si. Det er synd at det ikke er større interesse for rasen. Har vært inne på tanken på tenesse walking horse og saddle bred, men har ikke helt falt for dem på samme måten.

Har vært inne på tanken på å begynne oppdrett av rasen i norge med tiden, når jeg er gammal og rik , men for øyeblikket får det bli med tanken. Har også vurdert å importer et eksemplar, men det er litt risikabelt. Da må jeg i såfall ta turen til USA, og for øyeblikket er ikke det aktuelt. Det er jo eller ikke til å "skyve under teppe" at det koster i overkant av 50 000 å få en hest til Norge fra USA + kjøpesummen + + +
Gå til toppen av siden

Alice87

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  01:13:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
T.boysen: hvilke raser tenker du på? kjenner til Islandshest, RM og en russisk skogshest. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  23:24:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sølvsvarte Nordlands-/Lyngshester er det blitt en del av nå.
Hadde en selv, som het Sifrin.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.