hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordingen!<3
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Fjordingen!<3
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

gulponnis

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2007 :  19:24:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
F J O R D I N G E N

Her kan dere diskutere fjordingen og hva dere synes om den! Alt fra bruksområder til lynne! Negativt eller positivt. Håper noen vil bli med å si sine erfaringer og meninger om fjordingen! Hilsen ina!

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  12:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEI!
Kan begynne jeg da, med at jeg har fjordhest selv. Jeg syns at lynne på disse hestene er veldig bra, de fleste av alle kjønn får 9 i lynne på utstillinger(selfølgelig er det unntak). De er allsidige og brukes til alt, men de er jo som andre hester og kan bli redde. Er fjordhester som ikke kan kjøres med for de er redd for vogn, f.eks.
Men jeg syns det er mye posetivt med denne rasen jeg!

irene og frida
Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 12/01/2007 :  22:59:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hei .. til dere som digger gule ponnies jeg har levd med denne rasen i en go del år nå, å gud hvor mye morro de kan gi deg .. jeg har eid en fjordhest hingst, en vallak og nå i mellonjula kjøpte jeg med en ny hingst.. he he
fjordhesten er en veldig alsidig rase, man kan stille på dressur stevner, sprang og kjøring.. fletritt og distanse.. hva er det man ikke kan gjøre med den rasen??
jeg har selv jobbet på norsk fjordhestsenter i mange år.. da jeg kom dit for mange år siden, sto det 32 gule hester i en giga stor luftegård,, det eneste jeg fikk ut av med var :PAPPA, SNU, Æ VILL HEIM
men kan love deg at jeg måtte være igjen å gå på folkehøgskolen det året, å jeg er veldig glad for det i dag..
jeg har lært såå mye av den rasen der , å JA jeg har hatt andre raser å , så det er masse grunlag for sammenlikning...
må har jeg ei tinker/shire hoppe, en paint hingst , en fjordhest hingst og ei fjordhest hoppe.. så det er forskjellige raser jeg jobber med hele tiden.. men det er såå rart , jeg faller tilbake på de små gule ponine hele tiden...
å før dere sier noe om at de er såå sta osv, prøv å tren en fjordhest selv. de er ikke det ..men folk har den menningen om de, å behandler de deretter ..ingen av mine har stoppet, sparket eller være noe sta.. ikke en .. åjeg tar hver individ for seg selv å lar de få hver sitt liv..

så konklusjonen min er ::

FJORDHESTER ER KULE
Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2007 :  12:56:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Fjordingen ja. Sukk.. Vakker norsk rase. Har selv en nyyyyydelig gul en på snart 2 år. Å gjett om han er vakker. Pen å se på å ikke minst snill. Har en helt herlig personlighet. Å har enda ikke skjønt att han er hingst. Min fjording er mitt store hingstehåp. Å jeg satser stort på å engang få starte NM for fjording me han. Engang i fortiden lovde jeg meg selv att jeg aldri sku ha fjording. Jeg syntes d var klumpete, stygge og ikke minst hårete. Men jeg fikk fort endret syn da jeg ble kjent me Therese (Eikdokka) som presenterte meg for verdens herligste gule pånniser, næmlig Eikdokka og Vårgod. Da var d gjort. Fjordingen smeltet mitt hjerte, å jeg sa att en dag ska jeg ha en sånn. Nå har jeg som sagt verdens nydeligste lille gule. Å jeg går me ett stort ønske om å kjøpe vakre Vårgod

Fjordinger er kule mener jeg å

Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 20/01/2007 :  21:23:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
hay ! æ har ei fjordamærr på 19 år :D ei hoppa æ har hadd halve live mett :) e utroli spræk å jør d æ ber om :) mange trur fjordinga e træg å sånnt! dt e bare tøv.... og i tillegg at Rosa lind e gammel, betyr d ikje at ho e træg å sånnt :) åsså uuutroli søt :) hihi go go fjordinga!
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/01/2007 :  17:14:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hay ! æ har ei fjordamærr på 19 år :D ei hoppa æ har hadd halve live mett :) e utroli spræk å jør d æ ber om :) mange trur fjordinga e træg å sånnt! dt e bare tøv.... og i tillegg at Rosa lind e gammel, betyr d ikje at ho e træg å sånnt :) åsså uuutroli søt :) hihi go go fjordinga!

Opprinnelig postet av solengshæstan

Vær vennlig å skriv nynorsk eller bokmål.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  22:24:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
luuuuuuucy<3
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 01/02/2007 :  18:37:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
nope... æ skriv helst på min måte !
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2007 :  17:51:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Fjordingen må jo være en av verdens mest allsidige hester! Embla gjør det meste hun.
Selv om de har egne meninger betyr ikke det at de er vanskelige å ri. Du må bare ha rett personlighet selv, og stå for DINE meninger!
Her er Emblaen min, foresten. En debatt om fjordinger på jo ha bilder av fjordinger, sant?

Embla-en min<3
Redigert av - Embliss den 19/02/2007 17:53:30 Gå til toppen av siden

iris22

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2007 :  19:11:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fjordinger er utrolig allsidige..kan brukes til allt Og pene er dem jo og
Litt her og litt der... Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 20/02/2007 :  13:10:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sjølv ein fjordingvallak som eg ikkje ville bytta for noko i verden!Kjempekjekke:)Te høsten skal eg ta han med på Fjordane folkehøgskule,der han ska få menga seg med masse andre gulinga;)

Bruke han te barneridning å litt terapiridning:)

Gå til toppen av siden

gulponnis

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  17:30:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegulponnis  Svar med kopi av melding
Ah, fjordinger!

Jeg får vel skryte litt av gubben som jeg er forrytter til. 20 år, still standing strong.

Fjoringen er en allsidig hest som kan brukes til det meste. Blakken har ikke noe problem med å bli pakka på cowboyutstyr i allefall!

Blakken er så snill, at jeg kan gå i fra han hvor som helst, så lenge han har mat.

Blakken er liten, og det er en del ulemper med det også. Han når ikke opp til forkrybba stakkars. Han har heldigvis en lavere nå!

De som sa at fjordinger var late og treige, tar nok rimelig feil. Denne gubben er det futt i.

Vel, fjordinger kan være sta. Gubben står med foten opp omtrent HELE tia, og skal du få han til å slutte må du regne med å bruke noen timer.
Hver gang du tar ned den ene foten, setter han opp den andre. Utspekulert, men søt.

Alt i alt, jeg elsker denne hesten, om ikke rasen!

Det var mine fjordingbilder! Jeg gleder meg til å se andres!

Redigert av - gulponnis den 20/02/2007 21:46:49 Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  22:24:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
hei:)
min første hest (familiens..) var ei fjordinghoppe.
hun het Bonnie tyler, og var halvt dansk...:P vi kjøpte henne da hun var 3,5 år, og aldri håndttert... hun hadde gått på beite sammen mammaen sin og en storebror(vallak) heeele livet...
hun var veldig lett og "slank" i formene i forsjell til Anna, ei fjordhoppe vi red inn for noen venner, som var en normal bygd fjording.
Bonnie og Anna var helt forsjellige, både i oppførsel og under sal.
bonnie var veldig nervøs av seg, skvatt for alt og ingenting... mens Anna kunne du hoppe og sprette og bråke rundt, hun lurte bare på va vi gjorde hun:)
Bonnie solgte vi tilbake til oppdretterne pga at vi ville ha en stødigere barneponni, så mine småsøsken kunne lære seg å stelle/ri på en snill, rolig hest, som vi kunne stole på, den kunne ikke være skvetten og urolig, sån som Bonnie faktisk var.
Anna hadde vært perfekt til det, men hun var ikke til salgs:(
jeg hadde ikke lyst til å sende bonnie tilbake, for hun var så full av liv og samtidlig følsom for rytter, så hun kunne blitt en super liten gul sprangponni, vis hun roet seg og ble tryggere på omgivelsene.
men vi kunne dessverre ikke bruke år og dag på å temme henne såpass, at ungene fikk sitte på henne... hun hoppet og spratt rundt på ridebanen, og ville løpe fra alt det skumle hun så:P
bonnie:

se på www.dyreliv.com under hester, og der er det flere grønne pungter nedover, trykk på "hils på fjordingene" der er både anna og Bonnie:P
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  22:24:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
hei:)
min første hest (familiens..) var ei fjordinghoppe.
hun het Bonnie tyler, og var halvt dansk...:P vi kjøpte henne da hun var 3,5 år, og aldri håndttert... hun hadde gått på beite sammen mammaen sin og en storebror(vallak) heeele livet...
hun var veldig lett og "slank" i formene i forsjell til Anna, ei fjordhoppe vi red inn for noen venner, som var en normal bygd fjording.
Bonnie og Anna var helt forsjellige, både i oppførsel og under sal.
bonnie var veldig nervøs av seg, skvatt for alt og ingenting... mens Anna kunne du hoppe og sprette og bråke rundt, hun lurte bare på va vi gjorde hun:)
Bonnie solgte vi tilbake til oppdretterne pga at vi ville ha en stødigere barneponni, så mine småsøsken kunne lære seg å stelle/ri på en snill, rolig hest, som vi kunne stole på, den kunne ikke være skvetten og urolig, sån som Bonnie faktisk var.
Anna hadde vært perfekt til det, men hun var ikke til salgs:(
jeg hadde ikke lyst til å sende bonnie tilbake, for hun var så full av liv og samtidlig følsom for rytter, så hun kunne blitt en super liten gul sprangponni, vis hun roet seg og ble tryggere på omgivelsene.
men vi kunne dessverre ikke bruke år og dag på å temme henne såpass, at ungene fikk sitte på henne... hun hoppet og spratt rundt på ridebanen, og ville løpe fra alt det skumle hun så:P
bonnie:

se på www.dyreliv.com under hester, og der er det flere grønne pungter nedover, trykk på "hils på fjordingene" der er både anna og Bonnie:P
Gå til toppen av siden

krøllalfa

Norway

Skrevet - 25/02/2007 :  16:27:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekrøllalfa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekrøllalfa  Svar med kopi av melding
ah.. den vakre fjordingen <3
Ingen hesterase er vel mer alsidig enn disse lodottene Kjøring, dressur, sprang, ponnigalopp, turkamerat, terapihester og så veldig mye mer =)
tidlogere likte jeg ikke denne rasen, trodde de var trege, tunge og ikke minst sta, siden så mange fortalte meg nettopp det. men da jeg skulle kjøpe hest, ja, du tipper vel hvilken rase jeg endte opp med ;P

Jenka, you'r my everything <3 Gå til toppen av siden

krøllalfa

Norway

Skrevet - 25/02/2007 :  16:42:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekrøllalfa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekrøllalfa  Svar med kopi av melding
Hvem kalte fjordingen lat??

Hvem kalte fjordingen treig?

Hvem kalte fjordingen udugelig??

Hvem kalte fjordingen klumpete og stygg??

Jenka, you'r my everything <3 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.