hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Shire?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Shire?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

--Linda--

» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  07:17:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med polo sunshine og stor&liten, man slakter ikke et friskt føll!
det kan ikke ha vært mange annonsene ute stedene eller dagene...
iriiterer meg alltid over folk som ikke gidder og gjøre noe større innsats med og selge hesten sin, og bare slakter det, utrolig unødvendig!
i verste fall kan man jo gi det bort til et hjem for hester som ikke har et annet sted og være eller noe sånt, men så mye kan det ikke ha hastet med og selge et føll at man blir nødt til og slakte det!
visse folk burde ikke hatt hest....
Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  17:21:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig!
man slakter jo ikke dyr sånn hlt uten videre!
såm sakt så er det jo fult mulig å gi det bort, det er sikkert mange såm kunne tenkt seg å få et helt friskt shireføll GRATIS!
men,men ikke ås mye vi kan gjøre med det nå...:(
men hadde de tenkt så langt hadde et liv vært spart!
Gå til toppen av siden

-Sultan

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  19:01:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Sultan  Svar med kopi av melding
Føllet var foresten ikke friskt. Fikk ikke solgt det pga det var født med noe feil i føtterne. Ikke vet jeg hva det var. Det er så mange år siden.

Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  20:59:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
så nå kom du på det ja...
feil...? eller prøver du bare å slippe unna folk som ikke liker at andre slakter føll fordi man ikke får solgt det??

de fleste "feil" på føllebein kan vell rettes opp når leddan og senan og beinene fremdeles er myke, og det skall ikke så mye till heller!
jaja...

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

-Sultan

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  21:16:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Sultan  Svar med kopi av melding
Var ikke min hest så jeg hadde ikke noe jeg kunne ha sakt på den avgjørelsen.
Jeg hadde ikke penger til å kjøpe det. :(
Jeg prøvde nå å gjøre så føllet skulle få leve.

Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  21:32:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skreiv jo det tidligere at DU hadde hatt en shire hoppe og et shire føll før =/

Det er nå jeg begynner og lure på hva jeg skal tro =S

Men Men.........Man får ikke gjort noe med det nå..
Gå til toppen av siden

Ira

Skrevet - 22/03/2007 :  22:13:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann :) har 4 shires, og skal avle på rasen.. :) starter til sverige i morgen for å hente hingsten
min, Leverton Statesman.
sjekk ut min hjemmeside www.shire.no

ang pris så ligger de på rundt 40-200.000
med papirer altså
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  23:57:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
øh.. du sier nå at du ikke eide føllet, og ville kjøpe det..

men i ditt første innlegg står det:
Kopi av melding:
Hadde 1 hoppe å ett føll som vi aldri ble kvitt når vi ikke kunne ha de lengre.
Fikk heldigvis solgt hoppa. Men føllet måtte vi slakte:(

i dette innlegget står det da VI klart og tydelig...? eller er det jeg som trenger briller?
høres ut som du prøver å snakke deg bort, siden du ikke klarer å bestemme deg.

angrer du kansje på at du skrev det innlegget..?

*** www.hesteliv.com ***
Gå til toppen av siden

Stor&Liten

» VIP

Skrevet - 23/03/2007 :  11:23:32  Vis profil  Svar med kopi av melding

Ja, det virker som et dårlig forsøk på å ro seg bort fra det hun har fortalt..
Og sånn det første innlegget var formulert, så hørtes det da jammen ut som hun hadde med-ansvar for føllet, og at årsaken til at det ble slaktet var at de ikke ble kvitt det...
Men det skal MYE til, at det står så galt til med bena til et føll at en veterinær vil anbefale slakt som beste utvei!
Som Polo Sunshine skriver, så kan mye gjøres for å rette opp benfeil hos føll, og mye retter seg også, selv ettersom føllet vokser.

Nei, uansett hva "sultan" skriver nå i ettertid, så synes jeg det virker som det ble slaktet fordi de ville bli kvitt det fort...

Mulig at ikke "sultan" selv, har noe "skyld" i at dette skjedde.
Men hun burde i det minste ha vett på å ikke utbasunere dette i åpent forum på hestemarked!

Da må hun isåfall regne med reaksjoner.

(Det er forresten bilde av føllet på Vipen hennes. En nydelig liten shire-jente med perfekte hvite avtegn! Så at dette føllet var umulig å selge, tror jeg ikke på! )
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  21:30:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
har også sett bildet, og den hesten hadde gått rett inn i "flokken" vår, på tre brune hester med bless og sokker.
en hest som har så pene avtegn, og i tilleg er føll hadde nok blitt solgt på flekken, vis man hadde anonsert på de "rette" plassene!!!
det føllet var utrolig søtt og jeg blir lei meg når uskyldige dyr slaktes pga at eier ikke gidder å stå på for å får solgt dyra sine!!!

*** www.hesteliv.com ***
Gå til toppen av siden

Skjotta

Skrevet - 24/03/2007 :  12:06:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
herregud folkens skjerp dere!!!

for det förste er der ingen regler mot hesteslakt. det er et personlig valg som alle kan ta selv. det gjör dem ikke til darlige hesteeiere!

ikke annta ting dere ikke vet. det er farlig det.

dersom föllet ikke kunne bli solgt, sa er jo slakt bedre enn andre alternativer jeg kan forestille meg... neglekt, mishandling, smerte, sult, mange fæle ting der ute, slakt er en av de bedre tingene.

folk oppförer seg som om hester er kjæledyr.. newsflash: de er ikke det. de er hovdyr, og hovdyr er klassifisert som bruksdyr. akkurat som klauvdyr. sa teknisk sett snakker vi om storfe her!!!

noen som har smakt kalve fillet? eller lamme kjött? hva med kylling? er det synd a skam a slakte kylling og? skal vi forby slakt kanskje?

a angripe ei fordi familien hennes har sendt ett föll til slakt er helt ute pa jordet. og det hörer ikke hjemme noen plass. og a si at denne personen ikke burde fa eie hest???? hvem er du til a avgjöre det?

ikka annta ting dere ikke vet. hvordan ville det föltes desom jeg begynnte a annta at alt dere skrev var lögn? kanskje dere ikke eier hester engang... bare later som for a være kule pa ett hesteforum...
Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 24/03/2007 :  22:04:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok ikke så vanskelig og selge et shireføll!!

Det burde "eierne" tenkt på før de bedekte moren, visst det er så "vanskelig" og selge et shireføll..

Jeg har kanskje ikke noe forbud mot slakting, men og slakte et føll som gikk ann og gjøre noe med benene på er unødvendig!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/03/2007 :  22:48:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok en del som ikke er klar over "virkelighetens verden".
Er det ingen av dere som har hatt vansker med å få solgt en hest? - Ja, det er enda vanskeligere å få solgt et føll. Og det vanskeligste er å få solgt et hingsteføll.

Dette er ikke noe man snakker mye om, men det er nok enkelte føll - og hester - som istedet for en miserabel tilværelse - får "slippe".

Man kan ikke gjøre med hester som mange uansvarlige folk gjør med katter - bare slipper dem løs. Leste at det bare i Oslo er 10.000 - TI TUSEN - villkatter..... At veterinærer nå prøver å fange så mange av dem som mulig og sterilisere/kastrere dem er positivt - men å fange 10.000 katter - som i disse dager er i full gang med parrings-sesongen - da har man fort 40.000 katter å hanskes med til høsten....

Gå til toppen av siden

-Sultan

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2007 :  22:54:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Sultan  Svar med kopi av melding
Med VI mener jeg familien. Jeg skrev ikke JEG.
Det var ikke vi som fikk bedekt hoppa. Vi kjøpte hoppa og føllet sammen.
Mamma hadde føllet, (eller det var 2 år), i ett halvt år etter at vi fikk solgt hoppa.
Mamma hadde desverre ikke så god råd etter hun skilte seg, så hun fant nok ut siden hun ikke fikk kvitt seg med føllet så var det bedre enn at det skulle sulte.
Og jeg fikk bare beskjeden at føllet var slaktet, og va kunne jeg som var 14 år gjøre med det?

Redigert av - -Sultan den 24/03/2007 22:57:37 Gå til toppen av siden

Skjotta

Skrevet - 24/03/2007 :  23:26:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er nok ikke så vanskelig og selge et shireføll!!

Det burde "eierne" tenkt på før de bedekte moren, visst det er så "vanskelig" og selge et shireføll..

Jeg har kanskje ikke noe forbud mot slakting, men og slakte et føll som gikk ann og gjøre noe med benene på er unødvendig!

men Marthe, til og med du ma jo kunne innse at du vet absolutt ingenting om denne situasjonen. du bare anntar at det var mulig a gjöre noe med beina pa föllet. du anntar at det var lett a fa solgt föllet.

slutt a annta og se pa det du vet. Sultan var 14 ar. familien hennes eide hesten.

og sa... dersom vi fyller pa med en smule logikk.... vet du noe om slaktepris pa föll? den er ikke höy i norge, fordi kjöttet ikke selges pa Rema. tror du ikke at dersom de hadde kunnet tjent penger pa föllet (10-20 000 utfra det som sies pa posten her) sa ville de gjort det? er ikke det hva "slemme" heste eiere gjör? tjener penger pa hester? der er ikke noe penger i a slakte ett shire föll.

rykk hodet ut av den rosa skya du bor i og innse at alle bor ikke i lala land. men det gjör dem ikke til darlige hesteeiere.

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.