hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Shire?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Shire?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 12/03/2007 :  21:24:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor raskt mener dere en shire kan løpe på sitt raskeste?

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  13:54:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Km/t? Sikkert ikke så veldig fort (med tanke på størrelse og tyngde), men antar at de kunne klart å få en ganske god fart, de er jo "nokså" store... ;)
Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 13/03/2007 :  16:16:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk får svaret;D Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  17:24:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
En shire har jo nokkså mye å drasse på. ''Dundre-Dundre''
Tror ikke egentlig det vil gå så veldig fort , ser sikkert litt stort
og mektig ut ..

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 13/03/2007 :  21:25:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, ing-ing;P Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  03:46:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg glemmer aldri første gang jeg personlig så en shire-hest som ridehest - i et ridehus. Tidligere hadde jeg bare sett dem på TV og som trekkhester.

Denne svære hesten beveget seg så mykt som en diiiger katt, med enorm skrittlengde - ja, ridehuset ble altfor lite, da den bare tok to galoppsteg på kortsidene, før den måtte ta svingen. På langsidene var det heller ikke mange galoppstegene før de krappe svingene kom igjen - og igjen.

Det gikk utrolig fort, selv om bevegelsene så ut som de var i "slowmotion", og jeg tror ikke det var mange hester som ville ha samme "rundetid" som ham. Det dundret i hele ridehallen når han kom forbi, og de tallerken-store høvene hans kastet opp kilovis med sand som fløy opp i vantene. Og bevegelsene så veldig behagelige ut - jeg fikk utrolig lyst til å prøveri - men jeg måtte nøye meg med å nyte synet.

Skulle ønske jeg kunne sett dette praktfulle dyret ute på et stoort gjorde, i full fart! - Er sikker på at han ville slått en god del hester - og så for meg denne "big black" med en ridder i full rustning på ryggen. Ja, det er vel unødvendig å si at jeg ble mektig imponert over denne praktfulle hesten!
Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 15/03/2007 :  21:26:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, ja d er flotte hester det dær:) Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  22:24:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
noen som vet sånn ca hva de ligger på i pris?
Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  22:34:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det vet jeg desverre ikke:/ men du kan jo se litt rundt på salgssider:)så finner du nåkk ut sån ca hva de ligger på nå:) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/03/2007 :  23:13:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var på Steinseth Rideskole i Asker at jeg vet at de har - hadde - to shirehester, som bla ble vist i tospann - heeelt spektakulært!. Og det var den ene av disse jeg så i ridehuset - bare helt utrolig mektig OG lekker, med bevegelser som mange ridehester kunne misunne den.

Vet ikke hvor de fikk tak i disse hestene, og hva de kostet - men kanskje noen vet hvis du spør der...

Kanskje det finnes en slags organisasjon for "tunge trekkhester" her i Norge - har ikke sjekket selv. Men i England finnes det helt sikkert "Heavy Draught Horses Society" (eller noe sånt).
Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  18:00:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det er sikkert ikke dumt å se seg litt rundt å spøøre om man er intressert i å vite litt:) Gå til toppen av siden

Stor&Liten

» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  11:01:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg har selv hatt en Shire hest. Og kan bekrefte at det kunne gå ganske fort når han først hadde LYST TIL å løpe.
Men disse hestene er jo forholdsvis rolige i gemyttet. Og de er i utgangspunktet bygget for for å jobbe lenge i rolig tempo, fremfor å yte eksplosivt i kort tid.
Men mange av shirene som avles frem idag, er en lettere type enn de tunge trekkhestene, og de avles med tanke på ridning.
Det finnes shirer som er så lettbygde at de brukes både i sprang og feltritt (ikke de høyeste klassene riktignok!) Selvom dressur og kjøring er det vanligste bruksområdet. I tillegg til at de er ypperlige turhester, selvfølgelig...

Du må nok regne med å betale ihvertfall 40-60.000,- for en innridd/innkjørt shire med papirer.
Ett føll koster nok 25-30.000,-

Men selvfølgelig finnes både dyrere og billigere hester, utifra hva den kan, hvor gammel den er, og hvordan den ser ut i forhold til rase standard.

Ta en titt på vipen min hvis du vil se bilder av Clansman, som shiren min het!

Mvh
Cathrine
Gå til toppen av siden

-Sultan

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  12:09:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Sultan  Svar med kopi av melding
Kan også bekrefte at det shire kan også løpe ganske fort, bare di vil:)
Store tunge galopp steg var helt vilt å sitte på:D
Hadde 1 hoppe å ett føll som vi aldri ble kvitt når vi ikke kunne ha de lengre.
Fikk heldigvis solgt hoppa. Men føllet måtte vi slakte:(

Gå til toppen av siden

Stor&Liten

» VIP

Skrevet - 21/03/2007 :  09:49:25  Vis profil  Svar med kopi av melding

Leser jeg riktig eller??

Slaktet dere et friskt Shireføll fordi dere ikke ville ha det lenger, og ikke syntes dere ble kvitt det fort nok??

Sorry at jeg sier det. Men i min oppfatning høres dette ut som uansvarlig hestehold, og manglende respekt for liv!
Og jeg kan ikke finne noen omstendigheter som rettferdiggjør at man velger å slakte en frisk hest som har hele livet foran seg!

Jeg kjenner jo litt til Shiremiljøet i Norge og Sverige, og tror ikke en sekund på at denne hesten var "umulig" å selge!
Hvis man gidder å legge litt innsats i riktig annonsering og i å finne riktige kjøpere, burde det ikke være så vanskelig. (selvom det kan ta litt tid!) Og i veste fall kan man alltids gi den bort.!

Nei huff!!
Enkelte burde ikke hatt hest!

Du/dere får ingen respekt fra meg!

Cathrine
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  10:23:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
slakte et FØLL fordi man ikke får solgt det??!!!?? å i tilleg et shireføll??? da tror jeg ikke akkurat du/dere PRØVDE å selge det en gang!!! hadde dere lagt ut anonser på flere plasser, vært litt aktive med anonseringen tror jeg føllet hadde fått en ny eier ganske raskt!!!
kan kansje ta tid, men PRØVER man å annonsere hesten til salgs litt aktivt, får man som regel solgt til slutt!!!
det går også ann å gi bort hesten, vis man ikke får solgt den... men da får man jo ikke pengene som SLAKT eller SALG medfører....

helt enig med Stor&Liten!!! enkelte burde IKKE hatt hest!!!!
jaja....

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

sniff2

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  21:47:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du prøvd på www.shire.no? Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.