hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Naturlig hestehold...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Naturlig hestehold...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 49

htj

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  00:09:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehtj  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke lest alle innleggene, kun den første siden, såe...

Dekken;Jeg bruker dekken fordi jeg ikke vil at hesten min skal løpe rundt med flere kilo teddypels rundt når vi trener, for så å bli svett etter en runde med skritt. Jeg vil heller ikke at hesten skal bli våt.

Jeg har hesten min inne om natta, fordi jeg ikke vil at hun skal stå ute når det er mørkt og skummelt:p, og fordi da har jeg bedre oversikt over henne, hun får inn å tørke og slappe av( hun ligger i boksen og hviler leeeeenge, og gomler høy liggende, det tviler jeg på at hun hadde gjort ute i mørket og de skumle lydene)

Hun er også en fullblods, som ikke er så veldig hardfør, og det er heller ikke så veldig naturlig for hun å sette 20 kg med vinterpels.

Vi lever i 2007.. Hestene også..

Touch your horse with your hart and put your hart in your hand=p Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  00:55:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
hvorfor er det bare 4 strassertrimmere da? er det fordi denne metoden ikke er "helt god"?

Opprinnelig postet av Royal-X

Grunnen til at det bare er 4 Strassertrimere, er pga at denne metoden er svært ny hær i skandinavia. Skolen som utdanner Strassertrimere (hovpleiere) ligger i Sverige. Utdannelsen er på 2 år. Jeg vet at det er noen norske som snart er ferdig på denne skolen, så det blir flere fagutdannede etterhvert:)
Så du må ikke bekymre deg!

Opprinnelig postet av sløstøsa

Og vet du hva denne såkalte DOKTOR Strasser har doktorgrad i? Flatfisk!! Tarmsystemet på flatfisk for å være korrekt... Snakk om å bruke tittelen sin feil da gitt... Greit hun har doktorgrad.... Men slettes ikke på hest... Så langt derifra...

Forøvrig er jeg veldig enig med Harneshaug, Guro osv...

- Jeg har hestene mine inne på stall hver natt, hele vinteren i gjennom... De står ved porten og venter på meg hver kveld for å komme inn, og spesielt i regn og vind. De er like glade for å komme ut om morran.
- Hestene mine får dekken på i ufyselig vær. Den ene har jeg barbert, fordi den ble såpass svett og anpusten under trening at det i mine øyne var dyreplageri å bruke den til det jeg ville... Det hadde sikkert fungert om jeg bare brukte den til små rusleturer og kunne avpasse tempo, lengde på turen, og intensiteten, deretter.. Men jeg vil gjerne konkurrere litt, og ri mer aktivt... Er avhengig av hest som TRIVES og FUNGERER for at den skal yte noe..
- Jeg har sko på to hester, og to barfot. Den ene sko-løse er en 2 åring som ikke er i bruk. Den andre ei drektig hoppe som er ute på småturer daglig. Ene hesten med sko er unghoppe under innridning/innkjøring, den kom sårbeint hjem fra beite, og vi valge å sko den i høst da vi skulle begynne å bruke den. Den skal ikke få sine første opplevelser som brukshest med smerter fordi den er sårbeint... Hest to med sko er hoppe i daglig trening mot konkurranser. Islandshest som har behov for litt ekstra "vekt-hjelp" i form av sko for gangartenes skyld. I tillegg har hun for dårlige høver til at hun kan brukes noe større barfot.

I mange av deres øyne er jeg nok egoistisk.. TENK; jeg setter mine behov sammen med hestens. Jeg vil ri aktivt, og må derfor sko og klippe/bruke dekken for å få det til....
Så spør jeg... Hvorfor bruker man tusenvis av kroner i måneden på å ha hester?! Jo, fordi man skal bruke dem vel!! Jeg er interessert i alt rundt hest og hestestell, og vil gjøre alt for at hestene mine skal ha det best mulig... Men hovedgrunnen til at jeg har dem er at jeg vil bruke dem! Jeg vil ri og kjøre..! Så må jeg tilpasse situasjonen etter det jeg vil bruke dem til. Hadde jeg villet sitte å studere dem og klappe dem hele dagen, hadde DET vært min hovedinteresse innen hest, ja så hadde de sikkert vært skoløse og dekkenløse for det meste..
Hadde jeg villet skyve mine behov for ride og kjøreturer til siden, og kun fokusert på naturlig hesteliv i form av barfottrim osv så kunne jeg gjort det.. Da hadde min hovedinteresse innen hest vært å finne ut hvordan hesten min best mulig kunne fungere som barfothest og tilpasse bruken etter det. Men min hovedinteresse er ridning og kjøring av hest, bi-interessene kommer i form av riktig fôring, riktig trening, riktig hestehold, riktig hovstell, riktig oppstalling for at hestene mine skal være i så godt humør som mulig og fungere så godt som mulig til det jeg skal bruke dem til!

Hver sin interesse! Så lenge det ikke går på helsa løs for hestene må folk få gjøre som de vil...

Redigert av - HannaogHelge den 23/03/2007 01:11:11 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/03/2007 :  02:24:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehhh - hvor er webmaster?
Da lignende "diskusjoner" florerte på Hest.no - FØR de fikk det nye systemet - så ble slike "laaaaange" sider med tildels usakelige og tendensiøse innlegg sperret og slettet.

Dette her har jo blitt til side opp og side ned med å "qoute hverandres innlegg" om og om igjen, og så en eller annen - mer eller mindre glup - kommentar helt nederst.

Kan sitere et gammelt ordtak: "Du kan si at kjærringa mi er stygg, at onga mine er domme, MEN sier du no' gæli om hesten min - ja, da får du BANK!!"

På tide å avslutte dette "emnet" NÅ??!!!
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 23/03/2007 :  04:21:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da lignende "diskusjoner" florerte på Hest.no - FØR de fikk det nye systemet - så ble slike "laaaaange" sider med tildels usakelige og tendensiøse innlegg sperret og slettet.

Dette her har jo blitt til side opp og side ned med å "qoute hverandres innlegg" om og om igjen, og så en eller annen - mer eller mindre glup - kommentar helt nederst.

Kan sitere et gammelt ordtak: "Du kan si at kjærringa mi er stygg, at onga mine er domme, MEN sier du no' gæli om hesten min - ja, da får du BANK!!"

Opprinnelig postet av T. Boysen

Å hjelpes. Hva er så forbanna farlig med at folk diskuterer litt? Skriver man, så tåler man vel å få motargumenter.
Det er jo det diskusjonsforum er til for.

Er det mulig? ajajaj.

Ja, kom igjen MIX-folk. Kom og beskytt disse menneskene fra seg selv!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  06:27:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Oi, en pakke popcorn takk!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

queeen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  10:00:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressequeeen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Herregud! Er det mulig? Nei nå har jeg ligget vedlig lavt i terrenget og bare lest de siste "100" sidene og takk og pris for det.
Å argumentere for noe som helst her inne med denne gjengen av imbisile *******

Jeg har 4 velfungerende barforhester.
Jeg har verket høver selv i mange år.
Jeg har 300 mål som jeg eier hvor hestene går.
Jeg setter de på stall om natten vinterstid, ellers har de skur sommerhalvåret.
Jeg har på dekken om de fryser, mine skal ikke stå å skjelve.

Så får dere gjøre hva svarte dere vil. Slik mangel på forståelse for både hest og menneske har jeg aldri opplevd, hverken her inne på MIX eller i virkeligheten. (heldigvis)

At mattilsynet og de som lager dyrevernloven ikke har greie på hest...
At det ikke er nødvendig med skur for DU/DERE synes ikke det er nødvendig! Magen vrenger seg når man møter slik uforstand..

True med å melde deg QUEEN? Om du ikke er ordblind kan du gjerne vise meg hvor jeg skrev det?
JA, at man ikke har forskriftsmessig tilrettelagt for utegang ER grunnlag for å anmelde.
Vite hvem jeg er? Jeg har en VIP som de fleste andre her med masse info på om du vil lese. (selv om den er lite oppdatert..)

Dere som ser så ned på alle som holder "egentlig-er-de-ville-innerst-inne"-hester, etter de lovmessige forskrifter, får trøste dere med at deres glade budskap er spredd over andre nettsider enn her.
For å si det slik tror jeg ikke deres sak skaper større tilhengerskare av dette.
Takk for meg! (for være måte på hva man skal bruke tid på)

(red. pga masse leifer og at jeg formulerte meg lite pedagogisk i sinne her...)

Så må jeg få tilføye at det er en stor trøst at her er en drøss med gode motargument og fornuftige hestefolk her inne som tross alt prøver å forstå andre sitt hestehold...
(Hege JEG leser hva du skriver, Guro og Svalegård osv)

Opprinnelig postet av Harneshaug

du skriver jo att vist du hadde vist hvem jeg var så hadde du sendt mattilsynet til meg. blir jo egentli skrevet som en liten trussel. ikke att de bryr meg so veldi da men.

å jeg sitter ikke her å åvertale folk til att de skal sette hesta sine på utegang, men prøver å si min/vår mening om va vi synest er best og ikke best.
og jeg ser ikke ned på folk som har hesta inne heller, her prøver vi å formulere våre meninger faktisk, å kanskje lære verandre.

å du skriver "vere måte på til va dere bruker tid på" sier du.. sitter jo å skriver du også..

å jeg har mangel på forståelse å respekt, hvem sier att jeg har de.. jeg respekterer att folk vil ha hesta sine inne/ute å va de ville gjøre me hesten. å her prøver jeg å ha så god forståelse på hest så godt jeg kan..

Gå til toppen av siden

queeen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  10:09:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressequeeen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

for de første så er ikke dette her usaklig. vist de var usaklig da som du sier, så hadde de sikkert sletta hele greia.....

dette her er veldig interesangt om hva folk mere å synest, å de er kjekt å lese hva andre skriver å mener. å de er INGEN her inne som diskriminerer andre sine hester heller..ikke som jeg har sett. de var ett artig ordtak, jeg påstår ikke att du har sakt att vist du seier noe gæli om hesten min, så får du bank.

så jeg håper att denne mix-DEBATTEN fortsetter fra før, noen har kommet litt skjeift ut her, men pytt pytt.. håper da å fortsette denne debatten=)
Gå til toppen av siden

Gam Jerka

Skrevet - 23/03/2007 :  11:33:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bland nå ikke kuer inn i dette da!
Loven om løsdrift trer ikke i kraft før i 2024.
Storfe over 6 mnd kan man fult lovelig ha på bås ( bås blir som spilt for hest)

Et storfe som går på full utegang, blir SYK om den ikke får ly og mulighet til å tørke opp.
Kløvne blir fulle av sopp, råte og WLD (jepp, kuer får også dette)
om de blir gående i gjørme.

Gjørme har INGEN; INGEN helbredende efekt på høver.

Makan til manglende evne til å se at det finnes INDVIDFORSKJELLER!
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  12:26:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Queen, det er IKKE LOV å hest på utegang uten tilgang på skjul/skur/ly med 3 vegger og tak og dertil passende underlag.

Dette er helt uavhengig av hva du eller andre måtte SYNES om saken, det er revnende likegyldig.
Det er grunn for å anmelde og meget betenkelig om dere er mange som holder hestene slik, du referer til "flokk"...

Hvor står det at "Om jeg hadde visst hvem du var skulle jeg anmeldt deg"?
Ta å fyll ut Vipen din du så FÅR vi vite om deg og alle dine hester.
Når du er så stolt over hesteholdet ditt (som vi andre også er) kan du vel vise oss?
Du sier du ikke har skur til hester som går på utegang, om det var du eller noen andre som så sier at : "Hestene trenger ikke det, forskriftene er feile for mattilsynet har ikke peiling på hest"
(noe slikt, ikke lett å vite hvem når dere aldri quoter rett)

Alle seriøse brudd på Mattilsynets regler er grunnlag for anmeldelse ja og bør anmeldes.

Jeg dømmer jo selvfølgelig ikke ut fra hva jeg leser på en nettside, noe som atpåtil høres så banalt ut og som er så fult av skrivefeil at jeg lurer på om hele greia er fake?
Er dere noen som sitter å har det veldig gøy på andres bekostning her inne? (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 23/03/2007 :  12:59:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg synes denne diskusjonen er storveis og underholdene! Så de som ikke har interesse av denne tråden kan jo engasjere seg i andre tråder istedetfor
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  13:56:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
I grunnen HELT enig NedreKjønås (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  16:59:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
HERREGUD!!! Hvor patetisk kan man være, helt enig med rusket, blir så provosert, jeg har sko på min hest pga dårlige hover, samt på vinteren sklir hun. Hun er mye plaget med vind rygg, men fått massør til å sjekke dette og fikk beskjed om at jeg skulle bruke dekken, noe jeg gjør, si meg når en hest skjelver og du ser tydelig at den ikke trives (har hen hest med tynn pels og ja jeg har fullgt opp med vitaminer og mineraler!!) har seff på dekken da, samt gamle hester skulle ikke ha trekk på ryggen, for da blir ryggsmertene værre, ja jeg bruker dekken vinter/vår /høst, men når varmen tilsier det så står hun uten, hesten min står ute fra 06- kansje 04 oxo til 19-20 på kvelden, da får hun fri tilgang på silo når hun er ute samt kraftfor og høy inne, men dette blir da ikke spist opp for hesten er for mett!! Flere ganger etter jeg har ridd og slipt hesten min ut at hun vil inn i gjen, i boksen, men må da tvinge henne ut... Hva sier dette dere? Vil hun stå ute? NEI man er ikke helt korka da.. Men jeg synes hun skal få stå ute hele dagen.

Gamla mi er veldig plaget med mugg, dette har blitt kronisk fra forie eier å får det ikke bort(prøvd alt) men det å være ekstra nøye når våren/høsten kommer så går dette bra, hvordan hadde det vært med henne om hun sto på utegang ? Samme hvor stort området hesten står på blir det klinette....

Så da har jeg skrevet om hvordan jeg liker å ha det til min hest, alle får ha egne meninger om ALT men ikke rakke ned på andre pga at disse ikke følger deres oppstallingsplan!!

Hilsen en argh hesteeier...

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

queeen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  23:02:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressequeeen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
HERREGUD!!! Hvor patetisk kan man være, helt enig med rusket, blir så provosert, jeg har sko på min hest pga dårlige hover, samt på vinteren sklir hun. Hun er mye plaget med vind rygg, men fått massør til å sjekke dette og fikk beskjed om at jeg skulle bruke dekken, noe jeg gjør, si meg når en hest skjelver og du ser tydelig at den ikke trives (har hen hest med tynn pels og ja jeg har fullgt opp med vitaminer og mineraler!!) har seff på dekken da, samt gamle hester skulle ikke ha trekk på ryggen, for da blir ryggsmertene værre, ja jeg bruker dekken vinter/vår /høst, men når varmen tilsier det så står hun uten, hesten min står ute fra 06- kansje 04 oxo til 19-20 på kvelden, da får hun fri tilgang på silo når hun er ute samt kraftfor og høy inne, men dette blir da ikke spist opp for hesten er for mett!! Flere ganger etter jeg har ridd og slipt hesten min ut at hun vil inn i gjen, i boksen, men må da tvinge henne ut... Hva sier dette dere? Vil hun stå ute? NEI man er ikke helt korka da.. Men jeg synes hun skal få stå ute hele dagen.

Gamla mi er veldig plaget med mugg, dette har blitt kronisk fra forie eier å får det ikke bort(prøvd alt) men det å være ekstra nøye når våren/høsten kommer så går dette bra, hvordan hadde det vært med henne om hun sto på utegang ? Samme hvor stort området hesten står på blir det klinette....

Så da har jeg skrevet om hvordan jeg liker å ha det til min hest, alle får ha egne meninger om ALT men ikke rakke ned på andre pga at disse ikke følger deres oppstallingsplan!!

Hilsen en argh hesteeier...

Opprinnelig postet av Asa Garsy

vi rakker ikke ned på andre på hvordan dere har hestene sine, å ser heller ikke ned på dere.. dere er sikkert kjempe flink me hester, men nåkk om de.

når de gjelder mugg. vet du hva som er årsaken til att hesten din får de?
når hesten får mugg er de fordi når den går ute å blir våt på beina også kommer inn igjenn i en klam og fuktig luft, der vor muggen liker seg. og når spone og ikke minst all almoniakken fester seg på beina, vil de feste seg litt og litt på beina osv. så kommer musggen.. skal ikke tvinge deg til å tro de, men de er vertfall de jeg har lest å lært av andre.

når de gjelder dårlig hovkvalitet, så er de på grunn av skoen.. skoen bryter da ned hovkvaliteten osv osv.. vist du prøver å ta av skoen ett år, så skal du se att de vil danne seg ny hov-vegg å høerne vil da bli sterkere ettervert. går ikke ann å bare ta av skoen for en måne for å sjekke om hoven blir bra igjenn, de trenger tid til å bli sterke.
jeg hadde sko på hesten min før jeg også, men angrer på de nå.. har lært så mye om hva skoen gjør skade av hoven att jeg blir kvalm av de..
å faktisk så har hesten 70-80% støtdempning i hoven, men når en slår på sko så mister man de, og har bare igjenn kanskje 10%.. men om du ikke vil tro de, så greit for meg=)

vist hesten din, som du sier nekter ut etter ridetur osv, så kan de hende att den vil vere igjenn i boksen, for de er der den får maten sin, og de er der den får kraftfore sitt. å kanskje hesten din ikke trives med å stu ute der den får stu ute, men tvilsomt, skal ikke blande meg i so mye vordan hesten din har de ute, for de har jeg ikke noe med å gjøre..

og vist hesten din er vind rygget eller va no enn du mener, så kanjse du kan få noen tips om hvordan du kan strekke ut bena på hesten som fører til ryggens muskler. du kan vel spørre henne/han som maserer hesten din om hvordan du kan gjøre de.=) veldig interesankt de med ryggproblemer på hester og muskelspenninger.. driver å lærer litt om de no, men kan ikke noe sæli om de enda. har faktisk tenkt å gå masørskole for hester:)
men hadde jeg vært deg, så ville jeg tøyet hesten etter en rideøkt, å kanskje de kan vere salen som passe, men ikke vet jeg. lykke til...
Gå til toppen av siden

queeen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  23:07:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressequeeen  Svar med kopi av melding
mente att kanskje de var salen som ikke passer

sorry skrivefeil..
Gå til toppen av siden

queeen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  23:15:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressequeeen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Queen, det er IKKE LOV å hest på utegang uten tilgang på skjul/skur/ly med 3 vegger og tak og dertil passende underlag.

Dette er helt uavhengig av hva du eller andre måtte SYNES om saken, det er revnende likegyldig.
Det er grunn for å anmelde og meget betenkelig om dere er mange som holder hestene slik, du referer til "flokk"...

Hvor står det at "Om jeg hadde visst hvem du var skulle jeg anmeldt deg"?
Ta å fyll ut Vipen din du så FÅR vi vite om deg og alle dine hester.
Når du er så stolt over hesteholdet ditt (som vi andre også er) kan du vel vise oss?
Du sier du ikke har skur til hester som går på utegang, om det var du eller noen andre som så sier at : "Hestene trenger ikke det, forskriftene er feile for mattilsynet har ikke peiling på hest"
(noe slikt, ikke lett å vite hvem når dere aldri quoter rett)

Alle seriøse brudd på Mattilsynets regler er grunnlag for anmeldelse ja og bør anmeldes.

Jeg dømmer jo selvfølgelig ikke ut fra hva jeg leser på en nettside, noe som atpåtil høres så banalt ut og som er så fult av skrivefeil at jeg lurer på om hele greia er fake?
Er dere noen som sitter å har det veldig gøy på andres bekostning her inne? (-:

sorry. de var kansje ikke akkurat du som skrev de, gidder ikke å gå tilbake for å se heller. men men...
kan godt fylle ut vipen min, men hater å skrive om meg selv, for de er jeg ikke noe godt til. dessuten har jeg bare en hest.. og jeg sier ikke att jeg er stolt over hesteholde mitt, men jeg gjør mitt beste ut av de.

jeg sitter da vel ikke her å skriver tøys, etter mine meninger. så dette her er ikke fake for meg nei. vil bare utale meg om mine meninger å diskutere med andre om deres meninger=)

men synn å nesten krangle her inne.....
Gå til toppen av siden
Side: av 49 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.