hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hallo! Alt er ikke sant!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 hallo! Alt er ikke sant!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Leonardo+Frasse
» VIP

Skrevet - 21/12/2003 :  09:25:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nettop sittet her og lest at stalljenter er no` dritt, kan ikkke gjøre jobben sin riktig, vet ikke helt hva hun skal, har du unghest/hingst så er det ingen som vil stelle den blabla no alla det.
Jeg synes rett og slett det er no tull. Alle begynner et sted ikke sant? jeg har ridd siden jeg var 4 og lærte grunnleggende på et shetlandssenter men da var jeg 4-5 år, jeg byttet ridesenter og rei der på "store" hester og det meste ble glemt sånn ca. Så tok en i klassen med meg i en stall 200m unna. Der begynte jeg å stelle og ri hestene. Så kom det en hingst på et år (nesten) 2 og jeg spurte om å få stelle han. Først fikk jeg nei fordi hun trodde jeg ville ri men så fortalte jeg et jeg ikke brydde meg om å få ri og at jeg bare kunne måke,børste ++ syntes jeg bare var moro. Nå er han snart tre og jeg har vært trofast og er glad for det!
det er mange måter å se på det med stalljenter
1. du gidder ikke gjøre drittjobbene selv og overlater de til noen andre
2. du har ikke mulighet på enkelte dager og trenger hjelp
3. du bare ikkke gidder å måke og noen andre må gjøre det for deg
4 du synes det bare er koselig å ha noen som hjelper deg med hesten din
5.du lar noen som ikke har mulighet til å ha hest,holde på med din og lærer deg dermed nesten alt som man må kunne for å ha hest.

Man må starte ett sted og det og stelle en hest er den muligheten
(nå er det jo kanskje sånn da at hesten din ikke egner seg...hehe)

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2003 :  11:50:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
heyhey!!!!
jeg er helt ening med deg!!! =)=)
akkuratt det jeg mener også! klemz

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2003 :  12:41:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja du har rett i det
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2003 :  21:13:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Helt enig med deg!!!
=D Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2003 :  21:37:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Joda, jeg har lest klagingen. Og har klaget litt selv Men jeg har også skrytt MASSE av herlige hestepassere!
Tror alle er enige om at det fortsatt finnes mange hesteinteresserte der ute som er nettopp det - interessert i HESTER og alt som hører med
Men ganske mange av oss hesteeiere har vært veldig uheldige og møtt de som bare syns at "d r qlt å ri dah... mn iche viss d r drli vær el Daniel ber mg p date dah..."
Jeg er typen som koser meg med alt som har med hest å gjøre. Å møkke, pusse utstyr, stelle hest osv hører med når man skal ride! Og selv krever jeg aldri at en hestepasser eller fórrytter skal gjøre ting jeg ikke gidder selv... Bortsett fra å flette opp hesten til stevner, for det er jeg kjempedårlig til
Det er kjempegøy å ride, og det er klart at det skal være en del av "bonusen" for å være hestepasser/stalljente. Er man flink så får man både ansvar og frihet til å holde på med hesten nesten som om det var sin egen. Og det er velfortjent!
Men så er det jenter som vil ha de samme fordelene, men som ikke er interesserte i å gjøre jobben, og det er de som gir hestepassere og stalljenter et dårlig rykte.
Har sett både viper og innlegg fra alle dere - Hestefreak, Bananå, Spike og Faramear - og noen til, før og er ganske sikker på at dere er akkurat den typen vi ER på jakt etter. Så hvis vi bare kan klone dere og sende dere rundt til de forskjellige stallene så hadde problemet vært løst.
Isåfall vil jeg ha min egen Banan - selvom jeg sliter litt med dialekten... *knis*
Gå til toppen av siden

ElleM

Skrevet - 22/12/2003 :  09:48:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men ganske mange av oss hesteeiere har vært veldig uheldige og møtt de som bare syns at "d r qlt å ri dah... mn iche viss d r drli vær el Daniel ber mg p date dah..."

*lerogleroglerogler*

Jeg er helt enig med elx her, jeg elsker å drive med hestene mine, møkke og pusse utstyr, strigle og vaske boks. Jeg gjør gladelig alt drittarbeidet alene.
Men på stevner, ved sykdom og ferier e.l. er det godt med litt hjelp.
Jeg har jo også hatt en fantastisk hestepasser, og så hvor godt hestepasser-ordningen passet oss begge; hun fikk ri og konkurrere, og jeg fikk litt avlastning innimellom. Hun hadde aldri fått en slik mulighet andre steder i distriktet.

Innlegget mitt som du siterte såvidt, Hestefreak, handlet om disse jentene (som elx imiterte så fint) som etter eget sigende er så utrolig dyktige og talentfulle, men som vil slett ikke har lyst til å gjøre noe annet enn det som er ren moro.
Da blir jeg litt oppgitt på disse jentenes vegne, for med denne innstillingen kommer de aldri noensteds.
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2003 :  22:45:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
heyzann! hehe det er nokk mange flere enn dem som du nevnte elx!
jeg forstår dere kjmpe godt altså! jeg skal kjøpe meg hest nå og tror jeg venter litt me hestepasser! hehe høres vanskelig ut! nei da! lykke til videre med hesteepasser jakten deres:D
klemz

colombus

Norway

Skrevet - 28/12/2003 :  14:19:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Veldig enig med med, Hestefreak :)
Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2003 :  18:01:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hvis det finnes en Bærums-basert Banan (har du lest alle innleggene så skjønner du denne *he he he*) så er jeg veldig interessert. Ihvertfall når hesten min har roet seg noen hakk til og det kanskje blir stevner...
:)
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2003 :  19:45:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
jaja kom ann alle bananer! :P hehe jesjes

ElleM

Skrevet - 28/12/2003 :  20:00:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
...og jeg er på jakt etter en Banan-aspirant fra Sarpsborg, Halden eller Fredrikstad.
Trenger en stevnehestepasser.
Gå til toppen av siden

martinius

Norway

Skrevet - 29/12/2003 :  19:08:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemartinius  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemartinius  Svar med kopi av melding
Er utrolig enig i mye av det som står her! Da jeg fikk meg hest maste han pappaen som bor i huset ved siden av stallen at datteren skulle få ri osv... så tebkt jeg at hun var nok litt liten til å ri på tur alene men hun kunne jo kanskje være hestepasser og hjelpe til og være med på tur når jeg hadde 2 hester osv men da hun skulle komme ned i stallen og begynne å hjelpe til maste hun hele tiden på å ri, så til slutt ga meg over og lot hun ri en liten tur mens jeg lånte en annen hest. Hun red helt greit og jeg sa at hun kunne få lov til å passe han lørdagen etterpå (kanskje litt raskt detta men jeg trengte pass til hesten den dagen).
Da jeg kom opp i stallenpå søndag var alt helt kaos! Kassen min var helt kaos, salen lå på gulvet og hun hadde ikke skyllet bittet. Jeg spurte litt rundt om hva som ahdde skjedd her og fik svar at denne jenta hadde vært her og ridd hesten min veldig hardt og bare sluppet han ut etterpå... og det uten dekken og sånt... Det var heldigvis!!! noen som hadde tatt inn hesten min og lagt på den dekken og fort den!
Har aldri opplevd verre "hestepasser"!!! Hun har heldigvis aldri visst seg i stallen etter det og nå har hun også fått forbud mot å være i stallen vår! Utrolig assa!

Vil finne en som Bananå her! var en slik en selv en gang og gjorde alt for at hesten skulle ha det bra! Tenkte ikke så mye på å ri men det var gøy nok å bare være i stallen! Detn er slike hestepassere vi vil ha!!

Martine & Bookie ;o) Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 29/12/2003 :  21:43:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
Hei hei! helt enig med dere, et sted må man jo starte!
Selv om jeg har vært borti folk som bare er i stallen for å klage osv.
De fleste er jo hygglige da!
Hva skulle vi vel gjort uten stalljenter??

Godt nytt år

http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  17:01:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Har også lest debatten om elendige hestepassere
Kan ikke si jeg kjenner meg igjen!!

Jeg har 2 SUPRE hestepassere!
De er begge 16, veldig snille, ansvarsfulle og 100% pålitelige.
Akkurat nå har jeg ung uinridd hest og en shettis, så de får ikke ridd på ei stund.
Likevel kommer de trofast og børster og går tur med / trener hestene.
Måkking, foring og slike ting gjør jeg selv minst 6 dager i uka og trives med det.

Tror mange får som fortjent, på stallen jeg stod på før behandlet enkelte hestepasserne sine som dritt!
Bare arbeid, og tilbake fikk de bare sure tilbakemeldinger og kjeft.
Null belønning i noen form for den gode jobben de faktisk fikk.
Man får ikke gode hestepassere med slik oppførsel.
Sånn er det bare...

Tror enkelte heste-eiere bør se litt på seg selv, kanskje de da får svaret på hvorfor de sliter med slike problemer.
Mange vil nok bli overrasket om de tør være ærlig mot seg selv.

Til alle snille hestepassere: STÅ PÅ VIDERE, og ikke finn dere i hva som helst!!

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  17:32:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Hei igjen! Nå vil jeg ikke "skryte" av meg selv, men jeg er fornøyd bare jeg får holde på med hester. måker for to forskjellige hester 4 ganger i uken. og steller tre stk.
Da rir jeg kanskje en gang i uka. Er fornøyd m. d jeg ! :) Man kan jo gjøre mye annet.
Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 07/09/2004 :  20:56:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er et par hestepassere som er flinke, jeg fikk ikke ha to hester uten at noen hjalp meg sa moren min,så da begynte jakten, jeg lar ikke hvem som helst ri,ikke gå alene på tur ol. alle ble dritsure når at de ikke fikk ri med det første, moren til ei jente som er 15 ringte til og med hjem til meg for di datteren hadde hjulpet meg å møkke,så fikk hun ikke lov å ri, å resten ble bare sure, ellers stelte de en skolehest og, en dag spurte jeg om hun kunne møkke en av boksene for jeg skulle til legen, så svarte hun kun viss jeg får låne muggsalve til skolehesten,ja selfølgeli kan hun det,det er bare å spørr,men det er ikke rette grunnen,hestepassere skal synes det er gøy!alt som har med hesten og gjøre! jeg elsket det...gjorde alt utenom og ri! kom i stallen,slapp hesten ut,møkka, tok den inn,salte på, eieren red,jeg salte av børsta og så gikk jeg hjem,å hvis jeg fikk lov å skritte hesten var jeg jo i himmelen i to måneder etterpå.. det er noen flinke,men de fleste har KUN lyst til å ri.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.