hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken hesterase liker du ikke??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hvilken hesterase liker du ikke??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

stall grønli

Skrevet - 01/01/2007 :  14:29:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med fare for å få halve hestenorge i ryggen spør jeg dere:
Hvilken hesterase kunne du ALDRI tenkt deg og eid, og hvorfor ikke?

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  16:07:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg liker alle hesteraser. Alle har sine fordeler og "unike" egenskaper.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  18:55:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
hvorfor lage sånne "negative" emner. Syns det er bedre med disse positive som fremhever det gode i rasene.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  18:55:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
hvorfor lage sånne "negative" emner. Syns det er bedre med disse positive som fremhever det gode i rasene.
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  18:55:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

gladhest

Skrevet - 01/01/2007 :  20:21:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker aller raser jeg! Hvorfor skulle jeg ikke det? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  21:54:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker alle hester, men det finnes da raser jeg ikke kunne tenkt meg pga utseende, høyde, gemytt bevegelser.. sånn er det bare. En smaksak. Det betyr ikke at jeg IKKE liker dem. Bare at man kjøper det man liker BEST. Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  23:23:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
skriver under på mariannes.. (lopke)
alle hesteraser har positive og negative sider, men noen passer bare ikke for meg. en minishettis f.eks, blir alt for liten, mens en shire er alt for stor og tung. men det betyr ikke at jeg ikke liker dem for det.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  11:00:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg og liker alle hester. Jeg liker f.eks. ikke helt måten Tennessee Walking Horse er avlet frem for å se helt syke ut, eller måten falabella/miniature horse avlen tar helt av i USA for å få pittesmå hester med påfølgende fysiske skavanker, men det har ikke med hestene å gjøre, de er fine de.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  20:29:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker stort sett alle hester. Hadde ikke sagt nei takk til noen rase om jeg fikk de gratis, men det finnes mange raser jeg aldri ville kjøpt selv. Kunne feks aldri tenkt meg de minste ponnyrasene, hva skal jeg med de som er så lang og tung? Og samme med veldig tunge kjørehester, øhhh... jeg er ingen kjøreperson.... Men ellers liker jeg de fleste hesterasene med normal høyde, og som kan brukes til normal sprang, dressur og tur-ridning.
Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  21:48:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
jeg liker alle hesteraser jeg, ingen over ingen under;) men hvis jeg skulle tenke på det å kjøpe hest, så hadde jeg ikke kjøpt de hestene på 1.60 og oppover. det er fordi jeg rett og slett er for liten for dem;) har enfjording på 1.40 og det er riktig størrelse for meg. men har ikke noe imot noen raser! alle individer er forskjellige;) og det er forskjell på hva man kan bruke dem til;)
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  21:48:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Liker alle hesteraser jeg også, men som mange sier hadde jeg ikke kjøpt en minishettis av praktiske grunner.
Therese
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 03/01/2007 :  11:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den overskrifta ble litt feil formulert..Jeg skulle heller skrevet : Hvilken hesterase kunne du ikke tenkt deg?
Det var ikke meninga og hverken fornærme eller lage et negativt emne, jeg var bare nyskjerrig på hva andre tenkte når de skulle kjøpe hest.
Alle har jo sine meninger om hvilken hesterase de liker best, og hvorfor, men det er sjelden du får høre hvilken rase/ type de ikke kunnne tenkt seg, og grunnen til det.
Beklager at det kom litt feil ut, jeg ser nå at det ble en litt provoserende overskrift
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  12:41:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Smaken er som baken, og jeg kunne ikke ha tenkt meg appaloosa, knabstruper eller sånn paint som er nesten helt hvit med bare noen snå flekker her og der. Da tenker jeg utseendemessig. Men hadde jeg likevel endt opp med en appaloosa med rosa, småflekket mule/"øyekant", pistrehale og bole-rompe, hadde jeg nok blitt glad i hesten uansett Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2007 :  00:20:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er mange hesterasar eg ikkje kunne ha tenkt meg av ulike grunnar.

Islandshest, ponny-raser generellt, fullblods og dei fleste sortar varmblods av typen "stor brun" for å nevne nokren typer.

Eg vil ikkje ha hestar/ponny under 155.
Dei skal ikkje vere for heite av type eller for "trege", dei må ha litt motor, men dei må ha fleire stille enn full fart eller lunte-på-tur.
Eg foretrekk hestar av ein litt kraftig type men som framleis er edel.
Dei må ha gode steg og litt potensiale, men ikkje på noko spesifikt konkuranse nivå.
Dei må egne seg godt til kjøring men vere allsidige, litt tur, litt dresur, litt triks etc. Sprang er eg lite interessert i så der treng det ikkje vere meir en at dei skal kunne klare litt småtterier i ny og ne.

Pintoar og flekkete hestar generellt er eg ikkje spesiellt begeistra for men ellers ser eg lite eller ingenting på fargen.

Smaken er som baken, eg likar dei fleste hestar og er fullstendig klar over at dei nevnte rasane fint har mange hestar som fyller alle kriteria mine, men mine tidligare erfaringar gjer at dette ikkje er hestar eg har spesiellt lyst på.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  10:54:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Liker jo alle hester, men helst de med litt størrese på om jeg skal ha en selv.

Jeg syns for eksempel at islandshester er kjempekule, men kunne ikke ha tenkt meg å eie en, da jeg syns de blir for små. om jeg skulle hatt en ponni, så må det være en shettis eller fallabella som jeg kan lære sirkustriks med.
Ellers så kunne jeg aldri tenke meg å eie sånne SVÆÆÆRE tunge arbeidshester på 180. Kunne heller ikke tenkt meg Jyde. Det er fine hester, men aaalt for store for meg. Om jeg skulle hatt araber/fullblods, skulle den ha vært av en ekstremt sjelden type, for det blir nesten litt for edelt for meg igjen. Selv om dem er pene og passer til sitt formål, men ikke til meg.

Ikke ment å fornærme noen, men det er nå min smak

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.