hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - spennende hesteraser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 spennende hesteraser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tremill

Skrevet - 14/09/2008 :  17:25:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har en hesterase som er ganske utenom det vanlige i Norge? Eller en ganske merkelig blanding? Hadde vært gøy å høre litt om spennende raser?

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2008 :  09:44:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min ene ponnihoppe er muligens drektig med en kaspisk hest:-) Hingsten er kjempefin, en utrolig slank og høyreist ponnirase, nesten som en "mini fullblodshest".
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tremill

Skrevet - 15/09/2008 :  15:00:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi Den hørtes pen ut! Blir nok spennende å se hvordan føllet blir Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/09/2008 :  03:16:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den kaspiske hest regnes for å være "ur-araberen". Den er ponni-størrelse, men hest i utseende. Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2008 :  09:30:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jupp, den er ponni i størrelse (mellom 110-130 cm på manken), men skal bedømmes ut fra samme kriterier som en araber/fullblods/varmblods.
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

jaska

Skrevet - 05/10/2008 :  23:34:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en kaspisk hest, trener monte med den men vi er ikke så flinke enda. ellers kjører vi masse, og tar noen turer i skogen. Gå til toppen av siden

FatheneDV

» VIP

Skrevet - 19/10/2008 :  23:11:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en nordlandshest/sportsponni blanding, ikke akkurat normal blanding. Han er bare 5 mnd enda. Men ser veldig lovende ut. Har også en Percheronhoppe(kun 30 i Norge), et staselig dyr som vekker oppsikt med sine 900kg :) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/10/2008 :  00:56:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
I vår stall står nå Nordens største(?) hest - en Shire på 192 cm over manken.
Han veier 1200 kg, og skoene må spesialbestilles. Han spiser 25 kg høy om dagen og et (for meg) ukjent antall liter kraftfôr.
Han var avlshingst i England, og ble så impoertert til Sverige. Her fikk han allergiproblemer, og måtte kastreres - og så fikk nåværende eier (svensk) kjøpe ham - og han havnet i vår stall. Han brukes til dressur og tur-ridning.

Det var reportasje om han på BudstikkaTV og i Asker og Bærums Budstikke - skal se om jeg får lagt inn noen bilder på VIP'en min. - Han er bare diiiger!
Gå til toppen av siden

Tremill

Skrevet - 22/10/2008 :  11:50:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
ooi! Tenkt hvis den slår seg vrang da! :S sikkert et flott syn.. Gå til toppen av siden

Tremill

Skrevet - 22/10/2008 :  11:51:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
ooi! Tenkt hvis den slår seg vrang da! :S sikkert et flott syn.. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/10/2008 :  02:57:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, har lagt inn bilder av Shiren på min VIP - siste sidene.
Hans høver er så digre at alle min hests sko får plass under hans "tallerken".
Heldigvis er han snill som et lam - og ikke redd for noe som helst.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/10/2008 :  18:50:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Jeg har en Lusitano hingst.
tror det er under 20 stk av de i norge.
Stallen han står på har også den største samlingen av Lusitanoer, nemlig 8 stk og flere kommer.

Thule Lusitano heter oppdrettet.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/10/2008 :  01:59:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Fillern får ikke lagt ut bilde av han fordi jeg ikke gidder og bruke en femmer på det.
men om dere går inn på hest.no på min profil som heter Tiril så er det blogger med bilder av han.

Bruker nå mest hest.no fordi det er gratis

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

indi

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2008 :  17:32:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har 4 amerikanske Appaloosa.1voksen hingst ,2 hopper og et hingsteføll.Det er mange prikkete hester som er aventert som Appaloosa men det er veldig få som er registrert i USA.

Gå til toppen av siden

arcadia

» VIP

Skrevet - 31/10/2008 :  00:51:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en frederiksborger valakk og en lipizzaner hingst Gå til toppen av siden

Sandra_Primo

Skrevet - 31/10/2008 :  13:41:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en PRE vallak på 8år nå, som skal hentes neste uke. Men på grunn av sin farge, ble han ikke registrert i Norge. Det er noen år siden nå, ettersom fargen hans er en av de mest ettertraktede innen PRE hester i dag. Han er skimmel med mørke bein og små brune prikker litt her og der. Men hans mor er heller ikke registrert. Han er derimot etter en bra hingst, men som jeg ikke husker navnet nå. Han er registrert som varmblods ridehest i Norge.
Å ettersom han er vallak, har jeg ikke giddet å styre så mye med det.

Han er i hvartfall en veldig spesiell hest med egne meninger og med en STOR personlighet :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.