hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøpe slaktehest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kjøpe slaktehest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  19:57:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Noen som kan forklare hvordan det er slik da? Blir så irritert når flotte hester blir slaktet pga at disse hestene ikke yter max eller gir nok penger til at eieren blir styrtrik, heldigvis er det noen som redder disse, men er vel mesteparten som går til slakt....
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/11/2006 :  20:01:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg hadde i alle fall blitt kjempelei meg dersom jeg hadde sendt en hest til slakt og funnet ut at den var blitt solgt videre. Slakteriet vet ofte ikke årsaken til at en hest slaktes, og en tilsynelatende frisk hest kan feks ha store personlighetsforstyrrelser.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  20:16:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Det er godt at noen tar seg av disse hestene også. Noen som har peiling på hvor stor denne bestanden av "slaktehester" i Norge er?
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  08:48:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
på FH var det nettopp 3 hester som skulle slaktes til "gi bort" pris.. ingen var syke eller noe. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 23/11/2006 :  09:39:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slaktes til gi-bort-pris?
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/11/2006 :  10:32:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Dansker og kommaregler altså.. hihi
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  11:46:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dansker og kommaregler altså.. hihi

Opprinnelig postet av lino

ha ha ha
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  14:21:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
dersom hesten først har kommet til slakteriet mener jeg den ikke får komme ut igjen...vet ikke hvorfor det er sånn?

Opprinnelig postet av Mona_Wendy

Hvis eieren har ombestemt seg, er det nok ingen problemer å hente hesten igjen. Slakteren har derimot ikke anledning til å selge/gi bort hestene til andre, selvom slakteren kanskje syns det er unødvendig å slakte en tilsynelatene flott og frisk hest.
Dette syns jeg er en nødvendighet. Eiere som tar den tunge avgjørelsen å avlive et dyr, skal ikke behøve å bekymre seg for om hesten faktisk blir avlivet eller ikke.

Så derfor går det selvfølgelig heller ikke ann å møte opp på slakteriet for å se om du kan kjøpe en av hestene.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  14:30:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Veterinæren min jobber på slakteriet innimellom. Hun kunne fortelle meg at det ikke er lov for noen å kjøpe slaktehest som kommer dit fra det øyeblikk de setter et bein på bakken. Private som kjører hesten dit selv kan du altså handle av hvis de ikke har lastet av innmeldt hest enda. Men slaktebilene jobber for slakteriet, og er en hest kommet på slaktebilen kan den ikke selges til noen. Lovverket skal forhindre slaktetransporter til Italia osv. som vi alle har hørt skrekkhistoerier om.

Veterinæren min syntes det var forskrekkelig å se friske, fine føll og unghester som kom til slakt grunnet mangel på kjøpere, og syntes det var både ille og bra at hun selv ikke hadde lov å kjøpe dem. -Da ville det blitt trangt på gården hennes, sa hun..

Mvh Line.

Redigert av - Cowgirlchris den 23/11/2006 14:31:10 Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 23/11/2006 :  14:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk tlf fra veterinæren min i sommer om en 100% frisk hest som skulle slaktes, bare 3 år. Dette var dessverre ikke noe hest for meg, men da jeg forklarte eier at det faktisk fantes enormt mange mennesker som var interessert i hester i "hans situasjon", så ble hun liksom så overrasket: "virkelig?"

Så hu skulle i det minste se seg omkring, men det er nok mange som har "dårlig tid" og velger raskeste og letteste løsning for seg selv.

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  14:41:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Da skjønner jeg..... jaja, skjønner jo det at har man tatt valget så er det gjort, men mange fine hester som går til slakt....
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/11/2006 :  18:29:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
En hest som er død merker det jo ikke, så det er jo ikke noe tap for en hest å bli slaktet.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 23/11/2006 :  19:24:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei Lino, men det gjelder forsåvidt alt liv på denne jord det, det betyr vel ikke at det er greit av den grunn.

lino

» VIP

Skrevet - 23/11/2006 :  21:15:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jo, det er greit. Om man dreper et menneske feks er det klart det er en forbrytelse, men likevel: den som er død merker ikke det.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/11/2006 :  02:52:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
De ALLER fleste som har måttet ta den tunge beslutningen å sende en hest til slakt, har vel vurdert de fleste andre muligheter.

Det finnes sååå mange hester som eiere vil prøve å selge før slaktebilen er løsningen.

Så de som vil kjøpe "slaktehest" burde undersøke markedet før de stiller opp foran slakteriet i håp om å få en billig hest. Det finnes maaange hester "der ute", som eiere, kanskje fortvilet forsøker å få solgt, før de må gå til det tunge skritt å la den avlives fordi "ingen vil ha den".

Noen oppdrettere, som får flere føll, og prøver å få solgt dem, kan "møte veggen": - Ingen vil kjøpe føllene, for "alle" vil ha "voksne, innridde, innkjørte og veloppdragne hester". Da er det begrenset hvor mange tusenvis av kroner man kan/har mulighet til å bruke på et føll/en unghest i løpet av de 3 - 5 årene det tar å fø opp og utdanne en unghest - før altså noen "kanskje" vil kjøpe den.

Hvis JEG skulle ha fått et føll nå til våren, og ikke fikk solgt det før det var 3 - 4 år, så ville det kostet meg GODT over 100.000,- kroner å fø det opp, samt utallige timer på å trene det... LITT av et regnestykke! - Noe å tenke på når man er villig til å stille opp på slakteriet for å få kjøpt en "slaktehest."

- Tenk da på alle de "seriøse" hestefolkene som prøver å få solgt sine hester på et seriøst marked, og da med hester av god kvalitet.

Det er mye "live and let die" ute og går.......
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.