hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - PRIS PÅ DENNE HESTEN?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 PRIS PÅ DENNE HESTEN?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mocca21

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  11:07:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva kan jeg kreve i pris på denne hesten? hva vill dere gi? Tenk dere at dere er ute etter en hest dere ville ha brukt i konkuranse. (Eks:dressur)

7 år gammel vallak, blanding mellom knabbstruper/varmblods.
kjempe snill, trafikk sikker , og grei med vetrinær og skoer.
han er brukt i wester og lærer utrolig fort.
han er 3 grader halt på venstre frem, på grun av forkalkning.
han har også 1 grad på høyre på grunn av forkalkning.

Jeg vet at dette ble rotete skrevet, men jeg må vita ha ca pris på en slik hest ville ha ligget på på markedet, Hvis noen i det heletatt ville ha kjøpt den??

Svar taesmot med STOR takk!

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2006 :  12:38:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når den er såpass halt og brukt til western trur eg ikkje det er mykje håp for at nokon vil kjøpe den til dressur-bruk eller konkuranse...

Kanskje den kunne ha vorte solgt rimelig som selskaps/turhest...?
Kor mykje kan den brukes, er den konstant halt eller kan den feks brukes i periodar?

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  13:04:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han viser inngen utgangs halt... så han kan brukes, men hvor mye vet ikke engan jeg... forkalkning er jo en liten luring... den viser plutselig sitt "onde" jeg når du minst forventer det.
han kan ries uten at man kjenner noen spes haltet... men tar man sjangsen?
jeg vet at har denne hesten ligget på markedet ville jeg hoppet glatt over den... men nå eier jeg denne hesten, å fikk vite etter jeg kjøpte den at den hadde en stygg forkalkning i frem kodene.
Nå vil jeg finne ut hva denne hesten er verd? Er det noen som vet Hvor jeg kan få en høyrest pesjon til å fortelle meg hvor mye hesten min er vært? NÅ SKULLE DET VIRKELIG HA FUNNES EN VERDITAKST MANN PÅ HEST!!

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2006 :  13:30:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Er nok redd for at du ikke får særlig over 5-6.000.- for ham.
Du må selge hovedsaklig til selskapsbruk og kanskje lett bruk på uviss framtid, og da forsvinner ofte interessen også. Det er mye frisk hest til salgs for en liten penge om dagen, så din hest kan komme til å bli "forbigått" sånn sett..

Line.
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  15:52:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med cowboyen... 5-6 tusen tenkte jeg når jeg leste det... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/12/2006 :  01:35:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - en SÅ ung hest som er SÅ halt, ja, for 3 i halthet er MYE, da det går fra 0 til 5.

Vil anta at en slik hest vil være meget "tung-solgt" - i hvertfall hvis selger er ærlig om de alvorlige forkalkningene på en så ung hest - den er jo knapt voksen.

Det eneste måtte være hvis noen trengte en "selskapshest" til en annen hest - og omtrent "fikk" den givandes. Men det spørs jo om noen ville "holde" en hest bare til selskap - det koster jo endel å fø på en hest.

OG - hvis en slik hest ble solgt til noen, så burde selger forsikre seg om at den IKKE blir brukt i en eller annen useriøs "rideskole" eller lignende - for DA ville jeg synes synd på hesten!

For å være "brutal": Dette er en hest som bare en person som har et sånt "pensjonist-hest-sted" kunne ha interesse av - sånne som det finnes en del av i England - vet ikke om noen har noe sånt her i landet.... - Og på disse stedene er pensjonisthestene som oftest laaaangt over 20 år, og har det godt de siste årene av sitt liv - så en 7-åring kunne da leve på et slikt sted i over 20 år......., ja, jeg sier ikke mer.

Både dressurridning og westernridning tar "hardt" på forbeina på en hest, så den bør absolutt ikke brukes til noe sånt mer, bare så det er nevnt. Kaaanskje rolige småturer er OK - i noen år til, før forkalkningene blir verre.

Dessverre finnes det ikke krykker og rullestoler for hester - og JEG er derfor glad for at jeg ikke er en hest - for å si det sånn.....

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 07/12/2006 :  07:10:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Boysen, det kan jo nevnes at selger visste om forkalkningene før hesten ble solgt til trådstarter - uten å informere henne, og skrev under på at "hesten var frisk"
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  01:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - skal tro om det finnes noe å gjøre med den forrige eieren da? Da har jo h_n løyet og hesten er solgt på falske premisser.
Har hun hatt hesten lenge? Hva med kjøpsloven eller noe annet? Noen som kjenner en advokat? Hva med forsikringsselskapet?

Ja, for da er det jo trådstarter som er "taperen" her.
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  14:05:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er nåkk meg som er "taperen"-- å nå som alle mine drømmer om en "sikkelig" western hest som jeg kan konkurere med gikk i vasken, også ente jeg opp med katta i sekken.

Ikke særlig gøy

jeg har en advokat som sitter i oslo å prøver å fikse saken... problemet er at hun vil jeg skal heve kjøpet å få tilbake vær en krone ++
Men etter å blitt kjent med wennen min har kjerligheten blomstret og jeg har blitt utrolig gla i ham.. så tanken på å gi ham tilbake til forige eier er ikke en "lett kammel å svelge"-- for å bruke det utrykket.

så nå sitter jeg i knipa.. To valg- ene værre en det andre - gi ham tilbake, å kjøpe meg ny hest for pengene. Bli liggende å tenke på wennen min hele tiden, fundere på hvordan han har det...

Eller beholde ham med mindre penger i lomme boken og en hest jeg ikke kan bruke til stort mere en sånn passe... så lenge han bærer meg skal jeg ri ham, forkalkning blir ikke bedre ved å stå eller...

Så nå prøver jeg å finne ut hva han egentlig er verd... advokante min lurte, så viss noen kjenner noen som har en sakskyndig person som kan si meg hva denne hesten er verdt... har jeg vært evig takknemelig..

Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  15:52:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
En hest med forkalkninger og opp til flere grader i beina ville jeg ikke gitt mer enn 5-7000kr for. (Finnes vel de som slakter slike hester også). Og når det er en vallakk har han heller ikke noen avlsverdi...

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/12/2006 :  16:24:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
5000 kr, og få tilbake utgifter for advokat, særlig siden selgeren ikke var villig til å gjøre opp privat til tross for at du faktisk kan bevise at h*n visste at hesten var forkalket og halt uten å informere deg.

Jeg skjønner godt at du ikke vil levere han tilbake, risikoen for at h*n IGJEN selger hesten videre til fullpris og ikke informerer nye kjøpere er jo veldig reell, og som du sier; du har blitt glad i hesten og ønsker han et godt liv.

Så kan du heller spare penger til en hest som faktisk tåler å brukes til western, og ha Rocky som selskapshest/turhest. Hvis du har mulighet til å ha to hester da.

Men jeg håper du har ryggrad og er innbitt nok til å sette et eksempel for selgeren Mocca. Det er frekkt og dårlig gjort overfor både deg og hesten å selge en hest på feil premisser, håper virkelig det ordner seg for deg - og Rocky!

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  23:38:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forstår at du har det vanskelig - unner ingen å være i en sånn situasjon.
MEN jeg synes absolutt at forrige eier bør "svi".

Hva du gav for hesten behøver vi ikke vite her - men du kan si til advokaten at du bør få refundert salgssummen minus det som kalles for "slaktepris" - som er avhengig av hestens vekt og hold - ca. 3 - 5000,-.
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 09/12/2006 :  21:02:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser man ikke sånt på en veterinær sjekk da? Med røntgen osv?
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 09/12/2006 :  22:15:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Røntgen ble tatt ca 6 mnd før hun kjøpte hesten med påvist forkalkninger av stor grad i begge fremkoder - som selger ikke opplyste opp. Dessverre valgte vel kjøper å være godtroende og ikke ta egne røntgenbilder.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/12/2006 :  02:29:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jammen da HAR du jo "konkrete bevis" på at hesten hadde "mangler" - FØR du kjøpte den - og disse bildene må vel kunne brukes i en "sak" mot tidligere eier - til din fordel.

En uhildet veterinær vil kunne bevitne at selger holdt tilbake vesentlige opplysninger, og etterhvert kan vel den uærlige selger få seg en "smekk" - ved at du får tilbake de pengene du har tapt - samt at tidligere eier må betale saksomkostninger.

Vis disse innleggene til din advokat - du ser jo at du har masse støtte.

I mange år var jo begrepet "hestehandel" et negativt ladet ord - med "snusk og fanteri" som en del av dette. Så jobbet man aktivt og seriøst for å fjerne dette negative - men altså - det henger visst igjen - det viser din historie - dessverre.

Lykke til videre, og la oss få vite hvordan det går.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 11/12/2006 :  01:54:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Kanskje dette er en oppmuntring? Sjekk følgende:
www.viksemarkahestegaard.com
Der kan du besøke den når du vil (selvfølgelig litt avhengig av avstand), og være sikker på at den får det stell den fortjener! Har hvertfall ikke hørt noe negativt om stedet, snarere tvert om!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.