hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøpe slaktehest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kjøpe slaktehest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2006 :  04:35:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Ja det er virkelig ille. Derfor sier jeg alltid at avl er for spesielt interesserte.. Det koster ALT FOR MYE å avle, så det må være en lidenskap før en tar seg råd til det..

Ellers er jeg enig i at "død er død", og skal jeg være ærlig så finnes det også menesker der ute som ville fått slippe om dyrevernlova også gjaldt mennesker!

Line.
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 24/11/2006 :  09:44:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Tror ikke jeg burde ha dyr jeg=/ Ok skjønner det med slakt, jeg for min del vil avlive garsy/slakte henne hjemme... Dette har jeg bestemt meg for så når den tid er inne så skjer det hjemme, event frakte hesten bort, eller gravlegge henne på gården. Jeg synes det er så jøvelig, vi må bestemme når slutt er slutt, ikke bare på hest men på andre dyr, jeg griner jo bare en av fiskene mine ligger døde liksom, ja tåpelig jeg veit, men knytter meg til dyrene mine...

Er vel bedre for en hest å dæ enn å leve i vanskjøtsel o.l pga at eier ikke har penger til å¨ha den.

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2006 :  15:38:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Leane: Hvordan gikk det? Fant du noen hest? :)
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Throstur

Skrevet - 28/11/2006 :  17:59:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg leter ennå. Nå er jeg blitt litt skeptisk til om jeg skal kjøpe en såkaldt slaktehest eller om jeg skal kjøpe en vanlig hest. Litt dårlig formulering, men dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener.

Det er så mange fine hester rundt, men det som er litt synd for meg er at på de fleste står det gjerne super snill osv osv, og så står det til slut; men ingen nybegynner hest.

Så jakten fortsetter :) Takk for alle innspill og kommentarer. Følger med videre
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2006 :  18:10:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Det kan jo godt hende at de som selger skriver"ingen nybegynnerhest"fordi de kun vil selge til hestevante folk da, så ikke la det skremme deg fra å dra og prøveri :)
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Throstur

Skrevet - 28/11/2006 :  20:01:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror du det?

Jeg vil ha en snill og enkel hest, og har ikke så store krav egentlig. Men helst ikke så stor.

Jeg har en venninne som skal hjelpe meg med alt når jeg lurer på ting og hun flytter hesten sin til samme stall som jeg skal ha når jeg får kjøpt meg hest. Så den vil få absolutt det beste stellet den kan, hun har hatt hest i mange, mange år.

Så var det så mange som var skeptiske her når jeg nevnte slaktehest og mente at sånne som jeg kanskje ødela litt for de som driver seriøs avl, og det kan jeg jo forstå på en måte.
Gå til toppen av siden

ChapmanLane

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  21:36:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChapmanLane  Svar med kopi av melding
jeg kjenner en hest som ble solgt for 500 kr :O Han skulle slaktes.. men han va jo best å ri da<3
R.I.P Perle Turi :'( Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  11:10:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har en hest på stallen som eieren har prøvd å selge i 4 mnd men det går ikke. Den skal til slakt om den ikke blir borte før/midt i eller etter jul. Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  14:32:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veterinæren min sa dyr som er syke og dårlige får slippe unna, men vi mennesker må leve til vi dør uansett hvor syke vi er.

Jeg har tatt den tunge avgjørelsen å kjøre varmblodsen min til slakteren å da vil jeg følge han så langt jeg kan på veien til han blir borte. Han skal få slippe unna nå han blir 22år å sliter med beina å vi kan se at han blir eldre for hver dag.

Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  19:16:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Jeg har selv en hest på for nå, som jeg har stell og passet i fire år. Hun har ikke bestandig stått til meg men vurderer nå å kjøpe henne. Fikk høre av eieren vis hesten kom hjem igjen og han ikke fikk solgt henne kom han til å slakte henne. Han har planer om 10000 for henne. så det lønner seg å prute. Vil de at hesten skal leve så går de med på det meste. Skal selv kjøpe kaldblodshesten jeg har på for, men han får ikke 10000 kr for henne. Siden han tenker å sende henne til slagt. Finere hest kan man ikke få. Så du må bare prøve å prute, eventuelt finne ut om den har gått noe løp eller fått noe føll. Har en traver ikke gjort noe av disse delene så er de lite vært, vis de da selvfølgelig bare har stått i den siste tidenn. Mange travere kan du får veldig gode ridehester av med en del trening.

Men bare pass på at du ikke kjøper deg skikkelig katta i sekken hest. Det er også mange hester som blir send til slagt for en grunn. OPg får da eieren vite om at noen er interisert i å kjøpe den for litt over slaktpris så går de gjerne med på det.
Gå til toppen av siden

Throstur

Skrevet - 30/11/2006 :  23:03:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, det er vanskelig dette for en uerfaren nybegynner. Jeg kan ikke kjøpe en hest som ikke er innridd, for jeg aner jo ikke hvordan man rir inn en hest.

Og så er travere ofte veldig store, skulle gjerne hatt en litt mindre hest. Men jeg leter ennå. Har funnet en som er veldig interessant, men har ikke fått tak i eieren ennå.

Det er jo veldig spennende å lete også
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/12/2006 :  01:08:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er du leane? Hvor stor? Hvor omtrent holder du til?

Jeg har masse kontakter i Nordlandshest-/Lyngshest-miljøet, og de fleste av disse er snille, rolige, glad i folk, tåler det meste av utegang, er rimelige å fore, og kan brukes til alt.

Det kan jeg underskrive på, for jeg har hatt nl-hester i 23 år, og har knapt hatt en eneste dag med problemer.

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  01:37:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om du finner deg hest via T.Boysen er du i alle fall trygg! Ut fra forumet her å dømme tror jeg ikke du finner bedre hestekjenner eller alsidig hesteier (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

amelita
» VIP

Skrevet - 01/12/2006 :  09:30:22  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg har masse kontakter i Nordlandshest-/Lyngshest-miljøet, og de fleste av disse er snille, rolige, glad i folk, tåler det meste av utegang, er rimelige å fore, og kan brukes til alt.

EEHH!!!! Hvem er det som er snille, rolige og nøysomme osv N/L hestene eller kontaktene dine???.
Sorry gride ikke å dy meg.....

Opprinnelig postet av T. Boysen

[/quote]
Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  13:08:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sett noen annonser bare i går å i dag om hester som selges fra 5000kr til 10000kr eller billigere ved rask avgjørelse. Det er så mye hest på markedet nå om dagen så skal enn ha hest må man ta seg god tid.

Jeg vet om ei hoppe, kaldblods 16år som ikke blir dyr snill som dagen er lang om du er intr så kan jeg undersøke litt. Hun har føll ved fot nå.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.