hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøpe slaktehest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kjøpe slaktehest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Throstur

Skrevet - 12/11/2006 :  21:57:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,

Jeg skal kjøpe meg en hest. Tenkte på å kjøpe en slaktehest hvis jeg kunne finne en som er til salgs. Er det noen som har tips om hvor jeg kan finne det?

Lopke

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  22:10:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan jeg få spørre om det er prisen som gjør at du vil kjøpe slaktehest??

for du må nok regne en del (mange) tusen i året bare å ha hesten. Skoing, veterinær, foring, trening, utstyr, forsikring osv osv..

som regel blir jo slaktehestene sendt der for en grunn... er den syk eller har en skade kan det koste deg veldig dyrt!!

Gå til toppen av siden

Throstur

Skrevet - 12/11/2006 :  22:15:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, ikke prisen. Og jeg vet hva det koster å ha en hest i året. Jeg har også en stallplass klar til hesten. Grunnen til at jeg tenkte på det, er rett og slett fordi jeg hørte at det var en del fine hester som var friske som ble sendt dit fordi eieren ikke ville ha de lenger. Tenkte at det var bedre å kjøpe en sånn da, som kunne få et liv likevel. Skal bare bruke den til turhest, så jeg har ikke så høye krav til hesten. Bortsett fra at den er snill og frisk. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  22:37:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Stor blomst til deg - skulle finnes flerne sånne mennesker! Det er vel en del her/finn.no og dyrenett.no lett gjennom annonsene eller søk på feks ¨slakt/avlivet¨ e.l Mange av disse folka som skal selge "slaktehester" selger for pris på 10.000,- løgne eller hva? Prutt, prutt, prutt

Håper du finner deg en fin hest!

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  23:17:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Plenty med travere går til slakt, unge og friske, pga manglende framgang i travtreningen.
Heng opp en lapp på travbanen så kan det hende du får napp før du aner det.

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/11/2006 :  01:01:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så vidt jeg har hørt, er slaktepris rundt 5000,- kroner, litt avhengig av vekt på hesten.
Eh - da har du ca. 5000,- ekstra å bruke på veterinær som kan finne ut HVORFOR en (eller flere) hester er sendt til slakteriet.

Hvis du ringer til slakterier, regner jeg med at de har fått ganske mange lignende henvendelser, og kan svare deg på om de kan få inn "aktuelle" og forhåpentlig ikke så veldig syke og gamle hester.

Noen som har erfaringer?
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  02:06:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei har du sett denne?
http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=2&ukat=24&ID=179178

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

CelinaEclair

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  02:21:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den beste måten er å ta turen ned på travbanen og komme i snakk med de som holder til der nede. På travbanen vet somregel alle hva som skjer, og kan gi deg tips om mulige hester og hvem du skal henvende deg til.
En kompis av meg hørte om ei hoppe som skulle slaktes pga eier hadde "gått lei". Fikk hesten for slikk og ingenting, og hesten har vist seg til å være fantastisk. Veninna mi kjøpte seg ei hoppe fra Bergen som ikke gikk bra på banen og skulle "ende sine dager". Tror hu betalte rundt 2-3000 for henne. En hest som kanskje ikke alle ville syns va så bra, men både meg og veninna mi falt totalt for denne hesten. Hu va "sprø som et knekkebrød", men en hest med større hjerte skal du lete lenge etter..
Har selv tatt turen til travbanen for akkurat det samme, men akkurat da var det (heldigvis) ingen som skulle tas av dage. Endte heller opp med å finne en påkjørt fasan på vei hjem. Måtte hoppe ut av bilen for å flytte den fra veien, og forsikre meg om at den ikke fremdeles var i live og led. Til min store overaskelse var den bare slått i svime med brukket vinge. Etter mange samtaler med dyrlegen,mange søvnløse netter og mange mnd etter kunne jeg slippe den løs igjen. Synet av fasanen som fløy avgårde er noe av det beste jeg har opplevd. Sporet litt av, men poenget var altså: det er ofte mye arbeid å ta imot et dyr som trenger hjelp, men er verdt det. Å jeg syns det er flott at du vil gi en "slakthest" en ny mulighet på et bra liv.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  09:22:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kunne også kontaktet mattilsyet (dyreværnet) og hørt om de hadde noen hester som skulle omplasseres.. evt skrive deg opp på en liste der.. Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  09:29:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Åååå, så snill du er. Vet om flere som fine hester som kunne hvert hestepølse nå. F.eks vår lille Pernille! Det blir nåk aldri konkurransehest av henne da, men det er jo en helt herlig liten ponni. Utenom skjenner jeg ganske mange travere og dessuten mange mishandlete som har blitt gode hester. F.eks. Tiny og Sunbeam som nå står på Ålgård. Hvis jeg ikke tar feil Windy også.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  09:29:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Åååå, så snill du er. Vet om flere som fine hester som kunne hvert hestepølse nå. F.eks vår lille Pernille! Det blir nåk aldri konkurransehest av henne da, men det er jo en helt herlig liten ponni. Utenom skjenner jeg ganske mange travere og dessuten mange mishandlete som har blitt gode hester. F.eks. Tiny og Sunbeam som nå står på Ålgård. Hvis jeg ikke tar feil Windy også.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  10:11:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Mange vil nok ha 3-4 tusen (helst 5) for en frisk ung hest som ikke fungerer i travtrening.
Husk at ikke alle hester er ferdigvokst i 3-års alder, og dermed har ikke eierne "tid" til å vente på den og bytter den heller ut. Fullt forståelig med tanke på utgiftene trenerstall ligger på.
Derfor er det altså fullstendig friske hester ofte.

Noen av de mere voksne hestene som gis opp feiler heller ikke annet enn at de enten ikke har speed nok til å nå frem, eller at de har fått et problem med travbanen/jobben sin psykisk. Det finnes mange hester som "stopper opp" under løp men går bra på trening. Da er det ofte et mentalt problem med løpssituasjonen.
Slike hester kan være helt friske og i orden, de bare trenger en ny tilværelse.

Pass allikevel på at du får med deg en god hestedyktig som ser hestens helse og gjenkjenner beinproblemer osv. når du ser på hesten.

Jeg anbefaler faktisk heller en travhest enn å ta imot for mattilsynet. Det er mange som har fått knust hjertet etter å ha bygget opp en hest fra dårlig fysisk tilstand og så opplevd at mattilsynet gir eieren tilbake hesten uten at du som tok imot hesten har noen rettigheter.
Who needs that??

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  11:00:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du kontakter meg privat gjennom vipen min, kan jeg fortelle deg om 3 hester som selges billig. Den ene gies bort til og med, mot garantert godt stell og varig hjem.

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2006 :  21:43:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Er det riktig at man ikke lenger kan få kjøpt hest DIREKTE fra slakteren,når hesten først er der? Igjen, barenoe jeg syns å ha fått med meg, uten å huske noe videre derfra
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 15/11/2006 :  10:59:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
dersom hesten først har kommet til slakteriet mener jeg den ikke får komme ut igjen...vet ikke hvorfor det er sånn? Gå til toppen av siden

AnnieOgAnin
» VIP

Skrevet - 22/11/2006 :  19:30:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.jeg kjøpte en slakte hest fra gilde jeg.en helt fin varmblods. Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.