hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Pris?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2006 :  13:53:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei.. Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å måtte betale for å være forrytter. Hesteeieren har jo tross alt ikke tid til å ta seg av hesten sin selv! Egentlig burde hesteeieren betale forrytteren for å mosjonere og stelle med hesten sin. Dette er det jo selvsagt ingen som gjør, men je synes iallefall man ikke skal kreve skyhøye priser for å FÅ hjelp... Er det ingen som er enige med meg?

Opprinnelig postet av Janice

Det koster å ha hest akkurat som f.eks en bil.. Når noen låner bilen din vil du vel gjerne at de fyller tilsvarende med bensinen de har brukt og kanskje vasker den hvis den er skitten..?
En forrytter betaler da deler for det hesten spiser den dagen, skoing osv, for å få ri..
Tror det er svært mange som har tid til å ha hesten, men likevel har forrytter..

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

anne__
» VIP

Skrevet - 06/12/2006 :  19:19:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei ;D

Hvis jeg hadde hatt hest hadde jeg nokk hatt prinsen rimelig høy (150 gangen eller noe)
Det er jo fordi det koster å ha hest, og siden forrytteren da skal ri hesten etpar ganger
i uken, så blir det jo nesten som å ha sin egen hest de dagene.:)

Min mening
Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  01:07:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
da jeg hadde hest på for betalte jeg halve stall-leien (2500/2 = 1250) for å ha hesten 3 dager pr uke. da fikk jeg delta på sprangtreninger og sprang stevner med den. (ridetimene betalte jeg selvsagt utenom).

eieren av hesten betalte sko, veterinær og forsikring i tillegg til den andre halvdelen av stallutgiftene. egentlig en ok løsning ettersom noen hesteeiere skor ofte og noen sjelden (til og med sjeldnere enn de burde for å spare penger :S).

dette synes jeg er langt i fra frekt :)
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 10/12/2006 :  14:51:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Hm.. blir litt sjokka over at det faktisk er blitt sånn penge-greie med dette jeg. Hvis noen hadde hatt lyst til å komme å ri min(e) hester for meg et par ganger i uka, og i tillegg hadde tatt ansvaret for innslipp, foring, møkking og stell av hesten, hadde jeg vært sjeleglad for den avlastningen. det hadde betydd at jeg kunne bruke mindre tid på stall-arbeidet, og feks blitt med denne vedkommende på tur med en annen hest, og dermed få trent to hester på en gang!!
Altså.. hvis dere ikke hadde hatt forryttere til hestene deres, så hadde dere jo hatt nøyaktig de samme utgiftene på hesten alikevel. hesten må like forbanna soes, fores, vaksineres osv om det er en eller to som rir den. forskjellen er jo at du av og til kan ligge på sofaen å se på tv mens en annen tar seg av dine saker i stallen.
Det hadde selvsagt blitt noe annet hvis rytteren hadde hatt behov for veiledning i bruk av hesten, eller hvis du måtte lære den alt mulig om heste og stell. Da snakker vi om undervisning, og ikke en fordel for eier.
På min stall vil jeg ta betalt for den tiden jeg bruker på å undervise en evt forrytter. All annen "betaling" tar jeg i antall hester striglet, bokser møkket, og ved at jeg må kunne ringe forrytter å spørre om han/hun kan ta seg av stallarbeidet for meg når jeg må være vekke. sånn jeg ser det, gjør de faktisk arbeid for meg når de steller hester og stall, og får betaling ved at de får ri!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2006 :  08:39:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har tatt 500kr i mnd for ridning 6 dager i uka og at hesten da hadde fri en av de dagene, men at forrytter alikevl kom og stelte. Ville egentlig hatt 800kr pr mnd, men forrytter synes det var for dyrt. Så jeg ser jo her at det egentlig var veldig billig!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 14/12/2006 :  09:55:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min betaler 500 kr i mnd for 2 ganger i uka. Kunne sikkert tatt mye mer, men det viktigste for meg er stabil, dyktig og ansvarsfull person.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2006 :  10:16:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig viktig det du skriver der rusket, men for meg spiller det med økonomi en viktig rolle også. Jeg er veldig avhengi av de pengene jeg får av forverten!

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 14/12/2006 :  12:15:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det forstår jeg Stina!
For meg så var det flere faktorer som gjør at jeg tok mindre i pris:

-rimeligere å ha hest på utegang fremfor oppstallet på boks
-forrytter må streve av og på med boots
-vanskelig hest ved inntak
-usentral stall med dårlige busstilbud (men fått sprek forrytter da :)

Også var vel det faktum at jeg kjente henne fra før og virkelig ønsket henne som forvært en viktig faktor.

Men det er klart, skulle jeg noensinne flytte Oden på stall med dobbelt så høye priser så kunne det tenkes at jeg ville ta mer. Æsj at det skal værra så dyrt!

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2006 :  12:26:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig heldig som har en forvert som er voksen, engasjert og særdeles pliktoppfyllende! Kunne absolutt ikke hatt noen bedre, og heldigvis er hun villig til å betale 400 kr i mnd for å ha han en dag i uka.

Dette er kanskje dyrt vil noen si, men det ER dyrt å ha hest!
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 14/12/2006 :  14:58:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
100 kr gangen er vel det som er gjennomsnittsprisen tror jeg. Jeg tenker litt sånn jeg; joda, en forvært gjør meg en tjeneste med å ta hesten min, men så gjør vel jeg dem en tjeneste også? De fleste er jo forvært nettopp fordi de ikke har råd til å ha egen hest?

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2006 :  18:07:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Når jeg har hatt forryttere har jeg tatt 250 kr mnd og 300 hvis han eller hun ville velge en ekstra dag i uken eller helgen. Men jeg vet selv at jeg ville nekte å betale mer enn kanskje ja 60 kr dagen. For det første er jeg nå 18 år og vil sitte med alt arbeidet hele dagen, og jeg gjør faktisk også eier en tjeneste ved å hjelpe til med alt annet enn ridning. OG jeg syntes at om du skal ha en rytter en dag i uka er 250 mnd maks. Men det er nå meg. Jeg vet jeg aller helst ikke vil betale noe fordi jeg er en fattig lus, Jeg har fått tilbud om å ha hest på halvfor fire dager i uken for 800 i mnd. Da kan jeg jo like gjerne ha egen hest tenker jeg
sooove ja takk Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 14/12/2006 :  19:16:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Like gjerne ha egen hest til 800 kr i mnd?? Har du noensinne eid hest, det koster flere tusen kroner i mnd, og det kommer ALLTID uforutsette utgifter i form av veterinær. F.eks forrige uke klarte hesten min å skjære seg, måtte sy og få pencilling. Bæng 2000 kr ekstra i utgift på en dag. I tillegg er utstyr utrulig dyrt.

800 kr for 4 ganger i uka er faktisk veldig veldig billig, sett sånn i den store sammenheng.

AinaVj

Norway

Skrevet - 14/12/2006 :  19:50:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
800 kr for 4 ganger i uka er faktisk veldig veldig billig, sett sånn i den store sammenheng.

Opprinnelig postet av rusket

Nesten gratis jo

Da jeg hadde forrytter, betalte hun 1000 kr mnd for to dager i uka, hun gjorde alt jeg ba henne om,og hun hadde for det meste frie tøyler til å gjøre det hun ønsket,da hun var veldig dyktig.

Jeg regnet gjennom prisen på en mnd på sko, stalleie, vet og forsikring odelte hele beløpet på 30. Hadde faktisk blitt dyrere for min forrytter om hun skulle ha betalt døgnprisen for hva det faktisk koster å ha hest.

I Oslo er det dyrt å ha hest, og dermed dyrere om man vil ri.

Da jeg selv hadde hest på fôr, betalte jeg ett sted 800,- mnd og et annet sted 1200,- mnd. Avhenger av utgiftene man har.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

anne__
» VIP

Skrevet - 21/12/2006 :  20:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEg har en hest på halvfor, som jeg ikke kan ri ennå. Er det da riktig at jeg betaler hundre for hver gang?:P Jeg mener, jeg har ikke noe imot det, men er det riktig? Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 22/12/2006 :  21:44:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg personlig mener at man ikke skal betale hvis man ikke får ri hesten... I min halvforkontrakt mellom meg og forvert står det at dersom hesten blir skadet eller på annen måte ikke kan ris, trenger ikke forvert betale - men hun må komme å gjøre de andre tingene, men skal ikke betale syns jeg! Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.