hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Pris?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Cajjoline

» VIP

Skrevet - 20/10/2006 :  09:34:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva syntes dere er passe pris for en halvforsrytter?
Jeg mener, hva burde han eller hun betale for ridning 2 dager pr. uke, mht til nivå, bruk og hva som gjøres?

Er det greit å si; Ok, du kan ri to dager i uken gratis, mot at du gjør arbeid i stallen de dagene? Personlig syntes jeg det er en god løsning, for jeg får tross alt hjelp, og jeg får bedre tid, men på den annen side, koster det jo å ha hesten.

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 20/10/2006 :  12:14:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette er noe du bør avgjøre selv...tenk nøye gjennom saken... jeg tar 300kr mnd for at forrytteren min får ri og hjelpe til i stallen 3 ganger i uken.. dette fordi jeg da kan være sikker på at forrytter møter opp de dagene hun skal.. i det siste har det blitt litt om og men og jeg har måttet gjort mye selv, derfor er jeg nå glad jeg tar betalt...vuderte lenge å ikke ta noe for å ha en forrytter siden jeg trengte hjelpen, men takket være andre her på mix fikk jeg tenkt nøye over saken...
men finner du en forrytter du garantert kan stole på, er det jo ikke noe i veien å la vedkommende ri gratis, ikke alle har råd til å betale..men kan alikevel være utrolig dyktige med hester...:)

lykketil uansett da:)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

christinepipine

Norway

Skrevet - 20/10/2006 :  16:23:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressechristinepipine  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 800 i mnd for 2 dager i uka.
Da får jeg gjøre det jeg vil med hesten, bare det jeg får lov til da selvsagt.
Og alle for-rytterene på stallen betaler 100,- gangen.

Syntes at det du skrev var bra jeg.
Og ja, det koster jo penger å ha hesten også..

Kleem

Pyngja JENTA mii <3
Ååå ,, Drifandi & Ronja ! Savner dere !!
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 30/10/2006 :  21:21:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Her på stallen tror eg det skal komme en ordning der jentene har hver sin helg pr mnd, og noen uke dager. og de skal de betale kr 1000 pr mnd for.

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 27/11/2006 :  21:01:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forrytteren min betaler 500 for 3 dager i uka Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  04:34:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en "enkel formel": Finn ut hva hesten koster "pr. dag".
Legg da sammen regninger for oppstalling, fòring, utstyr, skoing, "regulære veterinær-regninger" (= vaksiner, markkurer) og annet som hesten koster å "holde".

Legg sammen alle summene gjennom et helt år, og DEL så på 365 (= antall dager i året). Da finner du ut hva hesten koster deg pr. dag å holde, og et er den summen jeg tar for en fòr-rytter.

Litt pluss og minus hver måned i pris, men etter noenlunde utregning, så har jeg funnet ut at det koster meg kr. 150,- pr. dag å "holde" MIN hest. For noen vil det bli bli rimeligere, og for (dessverre maaaange) vil det bli dyrere.

Mitt "prinsipp" med fòr-ryttere, er at de "leier" hesten av meg den/de aktuelle dager, og betaler til meg det det koster meg å holde hesten.

Har selvfølgelig også en meget omfattende "fòr-rytter-avtale", da jeg dessverre har opplevd negative ting - for hestene - og MÅ være meget nøye med hva som foregår. Og OM jeg ikke er i stallen hver dag, når det er fòr-ryttere på ferde, så har jeg sørget for å ha andre folk i stallen, som vet å si fra til meg hvis noe "ureglementert" foregår.

Og JA, jeg HAR hatt ubehagelige erfaringer, selv om de aller fleste fòr-rytter har vært riktig greie og snille med mine hester.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  11:13:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er jo også forskjellig fra område til område hva som er reelt å ta. Selv om det kanskje koster 150 for å holde min hest i én dag også, vil jeg aldri få 150 av noen fórrytter. Det kommer av at det er utrolig mange hester per fórrytter her, de har mer å velge i og flere "gode hester". Når man kan få en sprang/dressurhest for 150 kr dagen, gidder man ikke betale det samme for å ri en gammel traver på tur.

Fórrytteren jeg skal ha, skal betale 50 kr gangen. Det er viktigere for meg å få avlastning enn å få betalt. Og utgiftene mine for å ha hesten er ikke så høye nå som jeg flytter til privatstall heller.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

kirakira

Skrevet - 28/11/2006 :  12:35:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva man betaler som forrytter kommer vel ann på. Jeg blir helt svett her jeg når dere sier det koster 150.- pr.dag å ha hest. Min hest koster meg bortimot 30.- pr.dag og da har jeg tatt i på utgifter for å være sikker liksom. Sier seg selv at jeg ikke kan ta 150.- pr gang fra forrytter da liksom.
Jeg har ei som kommer og rir så ofte hun vil.Hun måker,ordner kveldsmat,bærer vann og gjør klart til neste dag. Hun betaler ingenting for det.Men det er fordi jeg har hesten uansett liksom,og han er gammel og ikke så spennende lenger.Funker kjempefint til kos og tur,men gidder ikke yte noe mere enn han må liksom,hehe

Men,hadde jeg hatt en hest oppstallet på ett senter,hadde det kostet meg mere og da ville jeg tatt betalt deretter også.
Så man må bare finne ut hva koster hesten DEG,og så ta betalt utifra det.
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  14:06:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner ei som er forrytter for en hest... hun betaler halve stallleia i måneden 2700 delt på 2 = 1350,- hun har hesten 4 ganger i uka... Frekt? Gå til toppen av siden

kirakira

Skrevet - 28/11/2006 :  14:24:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei,det syns jeg ikke er frekt. Hun har hesten fire dager i uka? Faktisk en dag mere enn eier,og de betaler like mye? Så,nei...det syns jeg ikke er frekt.
Og hun som er forrytter har jo lov å si nei om hun ikke syns det er greit. Personlig syns jeg det er dyrt,men det er opp til hver enkelt. Og hesten skal jo ha sko,veterinær og medisiner også.Og utstyr vil jeg tro eier står for?
Så det høres ut som en grei avtale,for mine ører
Gå til toppen av siden

Mickies-First-Lady

» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  12:36:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
forrytteren min betaler 100,- ganger har han to ganger i uka og annen hver lørdag og søndag. Hu betaler 1000,- mnd ca.. trekkte fra 200 siden hun skulle ha han så mye som jeg trengte og da syntes jeg hun kunne betlae litt mindre. Men det er jo sånt som jeg gjør:D Gå til toppen av siden

trineck
» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  12:41:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidetrineck  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressetrineck  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig enig med Lino- det kommer også an på hva man får som fôrrytter, ikke bare kostnaden for å ha hesten pr dag.

For 150 pr gang ville jeg forventet å få ri hesten både i bane og på tur, baneforholdene skulle vært gode, helst ridehall, og jeg skulle fått mulighet for å ri for instruksjon. Hesten skulle også vært i god form og ha et ok kunnskapsnivå synes jeg..

Hester under opptrening, omskolering etc, vil jeg betale endel mindre for- og på staller der ridemulighetene er dårlige enda mindre. Og det helt uavhengig av eierens kostnader egentlig.. de fleste i området annonserer etter fôrrytere til 100 kr gangen, enten det er topp trent konkurransehest, unghest eller traver som ble tatt av banen i går. Og for meg som potensiell fôrrytter skurrer det, selv om det kanskje gjenspeiler deres kostnader..

Trine
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 30/11/2006 :  00:09:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt jeg ikke trenger å ha dårlig samvitighet for 500 i måneden i alle fall :). Hesten min kan masse (alt? hehe) og er en veldig snill godgutt. vi har utendørs og innendørs bane og ypperlige turmuligheter. jeg sier aldri til forrytteren hva hun skal gjøre, det bestemmer hun (ja, hvis ikke den f.eks er halt, nytannraspa eller blitt trent veldig mye - da kan jeg spørre om hun kan ri på tur). så hun har det ganske fritt vil jeg si. hun er egentlig veldig heldig, for jeg er altfor snill også tror jeg... hehe Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  11:16:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Når jeg hadde hest på fòr betalte jeg dette:
Den første var en varmblods, og han betalte jeg 250 kr i mnd for 2 ganger i uken, ofte mer..
Den neste var ei Welsh hoppe, betalte 350 kr for 2 dager i uken, ofte mer.. Begynte også senere med ei anna Welsh hoppe samtidig, og da betalte jeg 500 kr i mnd for 5 dager i uken.. Hadde den ene 2 dager og den andre 3 dager.. Ofte mer da også, og jeg stod så og si fritt til å gjør det jeg ville..
Etterhvert begynte jeg med ei fullblods hoppe istedenfor den ene Welshen, hadde henne 1 dag i uka, men fortsatte å beltale 500 for 3-4 dager i uken.. Fullblodsen var jo mye dyrere i drift.. Men når den andre Welshen døde hadde jeg fullblods hoppa gratis en dag i uka..
Så hadde jeg en blandingsvalakk, betalte 400 kr i mnd for 2 dager i uken.. Han var ung, så da stod jeg ikke like fritt til å gjør det jeg ville...
Så når jeg tenker etter så var 500 kr i mnd for 5 dager absolutt ikke mye selv om jeg syns det der og da.. Hehe..
Nå har jeg ikke forrytter på hesten min, men hvis jeg finner ei som er virkelig dyktig og som har lyst å gjør en god jobb med hesten min tror jeg ikke at jeg kommer til å ta betalt for det..

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

RemdalStjerna

Skrevet - 05/12/2006 :  21:34:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.. Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å måtte betale for å være forrytter. Hesteeieren har jo tross alt ikke tid til å ta seg av hesten sin selv! Egentlig burde hesteeieren betale forrytteren for å mosjonere og stelle med hesten sin. Dette er det jo selvsagt ingen som gjør, men je synes iallefall man ikke skal kreve skyhøye priser for å FÅ hjelp... Er det ingen som er enige med meg? Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 06/12/2006 :  13:41:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forrytter 1 hos meg betaler 500 i mnd og har hesten en fast dag i uken. I tillegg spør jeg henne ofte om å ha han i helger, i forrige uke hadde hun han når jeg var på lang weekend og hun skal ha han 1., 2. og "3". juledag da jeg er bortreist hos familie et par timer kjøring unna. Det hun gjør utenom sin faste dag ser jeg på som en tjeneste og hun betaler ikke for dette.

Forrytter 2 er en svært erfaren rytter som gjennomrir hesten min en gang i uken ca. Jeg sender henne melding og spør hun vil ha hesten da og da. Hun betaler ingenting. For henne er det gøy å ri på en ordentlig hest som egentlig kan masse og for meg er det supert at noen som kan ri rir hesten min på et høyere nivå enn meg, krever mer av han og frisker opp dressuren.

Forøvrig blir det møkket og alt slikt i stalleien, så de trenger egentlig bare ri og pusse hesten min.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.