hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Pris?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  21:53:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
jeg har en dame som rir tuna en gang i uka pga. at jeg er på konfirmasjonsmøte:S hun betaler ikke noe men hun møkker og ordner. men har fått gavekort for hun syntes jeg skulle ha noe til takk også har jeg fått julegave nå som jeg gledre meg til å åpne:P (mamma og jeg er enige om at hun ikke trenger å betale)
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

Kathriine

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  22:16:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKathriine  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKathriine  Svar med kopi av melding
Forrytteren min betaler 120 kr per gang, hun trenger ikke å gjøre noe annet en å pusse, sjekkem om hesten ikke er skadet noe sted og ri.
If U Are Looking After The Best Pony In The World. Give Up. He Is Mine! :;P: Gå til toppen av siden

Inga-Toppen

Skrevet - 04/01/2007 :  12:23:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 1500,- i måneden, og har hesten 3-4dager i uken. Stallen har god beliggenhet, men ingen utebane/ridehall og ponnien er henholdsvis ung. Men nå vil hesteeier gå opp i pris. Med 500,- Synes selv dette er i overkant dyrt. Hva mener dere? Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 04/01/2007 :  18:33:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var VELDIG dyrt! Når det ikke en gang er fasiliter som ridebane på stallen så ville jeg aldri betalt det du gjør per i dag en gang. Hvor står hesten hen da, i Oslo/Bærum med dyr stall-leie?

Jeg tror gjennomsnittspris er ca 100 kr per gang, pluss minus. Personlig ville jeg ikke betalt mer enn 1000 kr for 3 ganger i uka.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 04/01/2007 :  18:35:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Smugtitta på vip'en din og ser at du bor i Oslo Inga. Står ponnien i Sørkedalen eller noe?

Inga-Toppen

Skrevet - 05/01/2007 :  10:17:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten står på Skullerud. Stalleien er 1500,- i månden, veldig dyrt!! Foret koster vel ca 2000,- i månden, det bestilles privat. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 05/01/2007 :  12:30:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
så ca 3500 i mnd da altså, det er vel ganske normalpris egentlig. Får du trent noe, eller rir du "bare" på tur til denne prisen?

Det som er vanlig er jo å ta ca 100 kr per gang, og med 4 ganger i uka så er du på 1600 kr i mnd. Men 2000 kr syns jeg høres for mye ut, men det er jo opp til deg hva du har råd til å betale - og føler du får igjen for pengene.

Hvis du har hesten fast 4 ganger i uka så har du jo hesten oftere enn eier selv - og betaler mindre enn henne. Eier betaler i tillegg forsikring (hvis hesten er forsikra da), smed og veterinær.

Inga-Toppen

Skrevet - 05/01/2007 :  13:14:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir mest på tur, for det er lite motiverende å ri på beitet.. Eieren drar på sprangtrening med ponnnien en gang i uken, og jeg får noen ganger mulighet til det jeg og. Det kommer også en dame som han blir ridd dressur for, men det er på en dag jeg ikke har ponnien. Bruker 40min på å ri til ett annet ridesenter, hvor jeg kan bruke ridebanen gratis fordi jeg er medlem i klubben, men må betale for å bruke ridehuset (som jeg desverre bare har mulighet til å bruke annenhver søndag etter kl 19). Føler at jeg står litt fast, for hvis de går opp i pris nå, blir det svinedyrt når ponnin evt bytter til en stall med høyere stalleie....

Hva betaler dere andre i Oslo for å være forrytter?

PS: Rusket: Jeg har ponnien like mye som eieren. 3dager den ene uken, 4dager den neste
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 05/01/2007 :  14:52:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, hvilken stall på Skullerud står du egentlig på? Den lille private som ligger mot Abildsø hvor det er ca 5 hester? For både Dokkebjerget og Bakkeløka ligger jo nærme Mortensrud ridesenter.

Ok, du har hesten like mye som eieren, men likevel så betaler eieren mer enn deg sånn i den store sammenheng. MEN, jeg hadde ikke giddi å betale 1500-2000 kr i mnd for forhest for å bare kunne ri på tur. Hvis det er lommeboka som stopper deg så kan du jo be om mindre dager.

Da jeg bodde i Oslo så betalte jeg 75 kr gangen, men dette var på Prinsdal hvor det er billigere å være oppstallet. Ellers så er det som sagt normalt med 100 kr gangen, men at det blir "billigere" med flere faste dager. F.eks betalte jeg 100 kr gangen i Trondheim for en hest, haddde henne 3 ganger i uka, og betalte 1000 kr. 1 gang ble altså 400 i mnd, to ganger 800 og 3 ganger 1000. Alt jeg tok hesten ekstra var selvfølgelig gratis.

Forhesten jeg hadde etter det hadde jeg gratis mot at jeg tok 2 kveldsforinger per uke som betaling i stedet.

Min forvært betaler 500 kr i mnd for 2 ganger i uka, men jeg har ikke så dyr stall-leie.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/01/2007 :  01:00:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Be om å få se "regnskapet" på hesten - hva det koster å holde den oppstallet og foret (+ hovslager).

Mine for-ryttere har aldri gitt meg "profitt" - bare betalt det det koster meg å holde hesten pr. dag.
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 06/01/2007 :  01:14:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men for til 2000 kr i mnd hørtes da skrekkelig mye ut? Jeg betaler alt i alt 1500 kr for fri tilgang til rundball OG høy, og både kraftfor og vitaminer. Spon også inkludert.

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2007 :  22:01:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Ja, det er nok en god løsning og la fòrrytter ri gratis i og med at man får hjelp, og det kan være lettere og få fòrrytter da.
Har ei veninne som har trang økonomi, hun har hatt noen intr men de har ikke hatt råd til å betale så mye, dermed får hun ikke fòrrytter.
Selv er jeg fòrrytter og betaler for de dagene jeg har hestene. Vi delte altså stalleien på 30 dager, og ganget med antal dager jeg har.

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3 Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2007 :  22:07:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Må legge til at da har jeg ridebane i nabostallen og ridehus jeg kan bruke så mye jeg vil. Har hesten 5 dager i uken og betaler 1500,-.
Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3 Gå til toppen av siden

Kattepusekatt

» VIP

Skrevet - 17/01/2007 :  05:26:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stusser litt!
Er det riktig at forrytter skal betale "halvparten"?
Får man da halve hesten? Sist jeg eide hest kostet hesten det samme uavhengig av de forrytterne jeg hadde.

Og en del av dere hesteeiere sier at man av og til får ekstradager i helgene... Er vel stort sett for at dere selv er opptatt, er det ikke? Min erfarin er at jeg burde stille opp når som helst når eier ikke kunne.

Synes uansett at en forrytter ikke skal betale halvparten av stall, for, veterinær osv. Det er trossalt ikke forverten som har skaffet seg hest.
Synes 1000 er helt "høl i huet". Mine hester lånte jeg ut gratis, men de skuffet møkk...intet mere enn det.
Ville de ri eller kjøre, så hjalp de meg.

Vil man bruke hesten #9794;under instruksjon eller på stevner er det en annen sak. Men er det bare en eier som har tatt seg vann over hodet med å eie en hest, må jeg si jeg synes dere utnytter hesteglade mennesker.

Omnia vincent amour
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 17/01/2007 :  11:48:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Stusser litt!
Er det riktig at forrytter skal betale "halvparten"?
Får man da halve hesten?

Opprinnelig postet av Kattepusekatt

Nei, man får ikke halve hesten, man får LEIE hesten likt antall dager som det eieren har den (hvis det er snakk om halve prisen).
Jeg er selv heste-eier med forvært, og har vært forvært i en årrekke selv. Når man er forvært så er det gjerne fordi man ikke har RÅD til å eie egen hest, og da syns jeg en tusenlapp for å få lov til å ha "egen hest" 3 ganger i uka er en liten pris å betale i forhold til det å eie selv. Si stall-leia er på 4000 kr inkl for, dette er en relativt vanlig stall-leie i f.eks Oslo omegn. I tillegg kommer fort 500-700 kr per mnd i skoing, så veterinærbehandlinger osv osv osv. For å ikke snakke om hvor dyrt utstyr er! Og hvis da forvært må betale 1000 kr i mnd for 3 ganger i uka så er det vel ganske tydelig hvor økonomisk gunstig det er å være forvært.

Men jeg vil aldri belage meg økonomisk på en forvært, i utgangspunktet skal jeg klare meg uten den "inntekten". Joda, dere gjør oss en tjeneste med å ta hesten vår et par dager i uka, men jeg syns vi gjør dere en like så stor tjeneste å stille hesten vår til disposisjon også.
Det at forværter kanskje får ha hesten en hel pr mnd ekstra gratis er vel bare en fordel?

Hest er en dyr hobby, uansett om man eier eller er forvært.

Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.