hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor er DU her fortsatt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Hvorfor er DU her fortsatt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  12:30:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Personlig har jeg vært mindre inne på mix enn noen gang tidligere grunnet en mye travlere hverdag, prioriterer pensumstoff fremfor et par timer med tastaturet.
Men jeg har fått med meg at det har kommet et nytt forum og at mange "tidligere" mix - brukere har flyttet over dit mer eller mindre permanent.
Det jeg også har lagt merke til er at mange av disse x-brukerne av mix stadig er innom for å legge inn kommentarer ifht. til hvordan mix er, bør være, hvor mye bedre dette andre forumet er osv.

Om man er så fornøyd med dette nye forumet hvorfor skal man da til stadighet komme tilbake og kritisere mix, redaksjonen osv?
Er dette en type "vervekampanje" til det nye forumet?
I så tilfelle en meget usmakelig en og min "stemme" får man garantert ikke på en slik måte. Personlig er jeg veldig fornøyd med mix sin inkluderende og allsidige profil, og "pennyfaktoren" synes jeg ofte bare er sjarmerende da de som står for den er fremtidens gode hestefolk/ ryttere.

Så tilbake til mitt utgangspunkt for dette innlegget: hvorfor er DU her fortsatt?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Lopke

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  13:10:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan man ikke være begge steder? og prøve å forbedre begge steder?

For min del er at mange er på begge forum, gode innlegg på begge forum. De er forskjellige på mange måter men liker begge to.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  13:28:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg er her ennå og har ikke tenkt å flytte meg. Som deg har jeg ganske mye annet å gjøre, så blir bare til at jeg stikker innom og leser litt, eventuelt kommenterer.
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  13:38:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Enig med Lopke.... to er da tross alt bedre enn en eller?????
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  15:15:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er vel ikke her fortsatt annet enn såvidt innom nå og da,om jeg har mer tid enn ellers.

Forfriskende med et nytt sted,har ikke kapasitet til å holde meg oppdatert på begge og en litt mindre plass der det jevnt over er en veldig inkluderende og trivelig og...myk stemning passer meg bra.

AT enkelte gjerne vil ha forbedringer på MIX er da ikke så rart?
Det vil jo alltid være ting ved en sånn plass som man kunne ønske annerledes og at man har tid og lyst til å være flere steder enn bare ett må da bare være positivt ?

Det skal vel ikke sees mer som en vervekampanje enn det at det er enkelte brukere man savner å høre fra og jo flere deltagere i debattene jo bedre.

Det er ingen (såvidt jeg vet) som er ute etter å "stjele folk" fra MIX,kun heller å si ifra at Her er vi og om du ønsker å ta en tur over å hilse på eller mer,så er du hjertelig velkommen.

Om noen føler seg støtt av dette,så ber jeg herved om unnskyldning på vegne av oss alle (tror jeg) som har nevnt at det er hyggelig med flere brukere på FH.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  15:55:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
En av grunnene til at jeg stiller spørsmålet slik jeg gjør er dette:

http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=16709

http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=16710

http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=16564

http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=16122

http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=16253

Etter hva jeg har forstått så er "utbrytergruppen" mer enn fornøyd med sitt nye forum og har derfor ingen "mix - behov".
Personlig synes jeg det er meget merkelig at man alikevel må innom mix i ny og ne for kun, slik jeg tolker det, å fremheve sine negative holdninger overfor mix.
Meget meget ironisk er det at personer som på den ene siden sverger til et nytt, bedre og mer "voksent" forum samtidig oppretter, i følge meg, de kvalitativt dårligste og minst modne trådene her på mix...

Ønsker man å fremheve det nye forumet har mix en genial side her:

http://mix.hestemarked.no/forum.asp?FORUM_ID=40

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  16:06:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva andre legger ut og ikke legger ut av tråder her vil jeg gjerne slippe å stå ansvarlig for.
Den jeg selv la ut var rett og slett en spøk jeg har med Lopke og som nevnt i ett annet innlegg her,om det sårer og plager noen så er det trist. La vær å lese det,meld det upassende whatever.

Jeg "sverger" ikke på noen måte til hverken det ene eller andre at jeg er en av dem som har plaget deg med kvalitativt dårlige og umodne tråder var jo ille,du får bare være glad det er mindre av dem nå da.

AT det ikke skulle være "lov" å gå innom flere forum og poste flere steder var jeg ikke klar over,
Spoff sa jo også tydelig ifra at det var godt å bli kvitt "oss" (det er vel da de som ikke lenger er eksklusivt på MIX antar jeg)

Jeg skal selvfølgelig straks fjerne tråden med overskrift sex selger,jeg skjønner jo at det er mange såre følelser og påtråkkede liktær her.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  16:20:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det er nettopp pga av det Renate sier at jeg ikke har tenkt med over til det andre forumet med det første. Kanskje hvis folk slutter å verve folk så innbitt og være negative til dette, kommer jeg luskende jeg også.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  16:29:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva andre legger ut og ikke legger ut av tråder her vil jeg gjerne slippe å stå ansvarlig for.

Akkurat det er det vel heller ingen som har påstått?

Kopi av melding:
Jeg skal selvfølgelig straks fjerne tråden med overskrift sex selger,jeg skjønner jo at det er mange såre følelser og påtråkkede liktær her.

*ler*
Personlig tror jeg nok at jeg er en ganske tolerant person, det jeg derimot ikke er veldig stor fan av er den såkalte "snikreklamen" dere benytter dere av i veldig mange emner her inne.
Når jeg nevner kvalitativt dårlige innlegg/ emner snakker jeg om den type innlegg hvor misnøyen med mix blir stilt opp mot det spoff kalte "det hippe nye forumet".

For å sette denne problemstillingen i et litt annet lys:

Om du er misfornøyd med hvordan fotball - laget ditt fungerer og du bytter til et som passer deg bedre, går du da til stadighet tilbake til det gamle fotball - laget for både å kritisere og spille kamper når de gjenværende er fornøyde ?

Så når alt kommer til alt tror jeg ikke det er "pripne tanter" som ligger til grunn for de reaksjonene "utbryterne" får, heller litt mer: "la oss for h... være i fred og kast søppelet i deres egen gård"...

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  16:40:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er her fortsatt fordi jeg trives her og liker godt mixen. Var en liten periode jeg ikke var så mye her fordi jeg ikke kom inn og meldte meg inn på Forum hest. Nå er jeg litt på begge steder, men mest på mix. Merker at det ikke lenger er like mye aktivitet da, men det tar seg vel opp igjen etterhvert.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  16:49:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men jeg lurer stadig.. er det ikke greit å poste på to forum?? må man velge side som på et fotballag??

Kan man ikke skrive til "spør hestemarked" om forbedreinger fordi man er aktiv på andre forum og?
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  17:06:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men jeg lurer stadig.. er det ikke greit å poste på to forum?? må man velge side som på et fotballag??

Kan man ikke skrive til "spør hestemarked" om forbedreinger fordi man er aktiv på andre forum og?

Opprinnelig postet av Lopke

Ok la oss snu dette litt: hva om jeg gikk inn på det nye forumet, la inn drøssevis med innlegg/ emner som både reklamerte for mix og formidlet negative holdninger ifht. det nye forumet?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  17:13:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
det hadde ikke ødelagt min dag..

og tips til forbedringer trenger jo ikke oppfattes negativt.. det kunne jo være at man rett og slett kunne tenkt seg forbedringer begge steder.. Selvom dette innlegget med å skifte legning og sex selger var en spøk. Trenger jo ikke bli kamp for det da. ;)

Jeg la nylig inn en tråd om annonser på MIX. Jeg så at hest.no hadde fått nytt oppsett på kjøp/salg hvilket jeg synes var veldig bra. Og spørre om det er mulig her og, er altså IKKE klaging..

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  17:23:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok at de fleste, uten å overdrive, skjønner hvor jeg vil med dette emnet.
Jeg kan ærlig si at jeg for fremtiden kommer til å trykke på "upassende innlegg" - knappen når tråder/ innlegg opprettes hvor målet er å lage sur stemning på mix.

Det er ikke snakk om hvorvidt det ødelegger noens dag eller ikke, det er snakk om hva man faktisk formidler til den "yngre garde" her inne, og hvorvidt man ønsker "Hestemarked" eller "kranglemarked"...

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  17:30:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki, men da er vi enige om at det ikke er noe problem i å være aktiv på begge forum?

og det er greit å bruke emnet "spør hestemarked" med tips til forbedringer, uten at det skal oppfattes negativt?

for da tror jeg vi er enige alle sammen i grunn..
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  19:25:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg hadde vel egentlig brydd meg filla om det hadde blitt lagt ut annonser på FH om andre forum. Da ville jeg bare prøvd å holde kvalitetet på FH oppe, det er det som gjør at folk blir på på sted, det at de er fornøyd med hvordan ting blir styrt og ordnet.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.