hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - På tur aleine??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 På tur aleine??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Marielle og Farida

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  13:55:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor gamel må man være før du "låner" bort hesten din på tur

Ei her jeg bor låner bort fjordingen sin til ei jente på 8 snart 9 på tur aleine. Syns hun er litt ung jeg. Hva syns dere ?

Netti

€€€€Netti€€€€
Hest er livet!!!

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  14:25:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Heisann Netti,

Er enig med deg - uansett hvor snill hesten er og hvor flink rytteren er så er det alltid mer risikabelt å ride ut alene!
Hvis noe skulle skje er det hesteeiers ansvar, og det virker lite gjennomtenkt å la en så ung jente ride på tur alene.
Håper ingen skader seg!

elx
Gå til toppen av siden

Ingrid Julia

Norway

Skrevet - 01/12/2003 :  20:01:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ikke 15 (eller 16?) års grense for å ri alene på tur? Trodde det... På ridesentret jeg red før fikk ikke de som leide hest ri alene før de hadde fylt femten.

Hadde ikke sendt ut ei ni år gammel jente alene på tur, selv om hesten min er "verdens snilleste", det er tross alt et dyr på ganske så mange kilo.

-Ingrid- Gå til toppen av siden

Golden Jaffa Omega

Norway

Skrevet - 02/12/2003 :  13:46:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGolden Jaffa Omega  Svar med kopi av melding
Eg har ein hestepasser så e 10 (snart11) hu sende eg aldri ut på tur alleine. Hetsen hu stelle e verdens roligeste, men man vet aldri selv den roligeste hesten kan bli skremt.
eg tror d e 15 eller 16 år for å sende dei ut på tur allene.
Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  16:31:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Ville ikke latt henne dratt ut alene. Hesten er kanskje rolig, men hesten kan bli skremt fordet. Og hvor lenge har hun ridd da? Tenker litt på rideferdigheter men også på sikkerhet.
=D Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/12/2003 :  20:44:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Altfor ung...Huff....
Gå til toppen av siden

pia_88

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  23:52:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hey hey!!!
Det er aaaallltfooor ungt å sende en så ung person ut på tur aleina!!! Jeg vet hva jeg prater om.... hadde tenkt meg om to ganger for å sende ut en under 18!!! jeg har en steller som er 18 på Mostly og det er fordi hun er en ansvarlig og selvstendig person som vet hva hun gjør og hva konsekvensene kan bli viss noe går galt!!! alt som har med hest å gjøre er sikkerhet!!!

Koz & klemz fra Eileen & Mostly Glasgow Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2003 :  15:03:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
senteret jeg rir på er alene på tur grensen på 16år, men d har åg me erfaring å jør, mange 14-15åring "teller" som 16åringer fordi de har vært der så lenge og kjenner hestene så godt. og to 12-13åringer rir gjerne på tur sammen.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/12/2003 :  18:26:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Syns vel også en 8/9 åring er en tanke liten for å ri alene, i og med at ting kan skje..

Forøvrig Pia_88, slik jeg oppfatter det er du født i 88, og ville ikke sendt ut noen under 18 år alene!? Vil det si at du aldri rir alene selv?

Noe annet er jo også at såvidt meg bekjent er det eier som blir holdt ansvarlig i forhold til skade på 3.person eller dennes eiendom når noen er ute med vedkommendes hest. Og det er jo heller ikke gøy for eier _om_ noe skulle skje og jenta eller hesten skulle komme til skade.

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

sommere`n
» VIP

Skrevet - 11/12/2003 :  20:14:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! ho e alt for liten.Eg er 12 år å rir aldri å leina på tur(berre på bane)!!
Sjølv om hesten er kjempe "snill" kan han vetta skremt!Ein bør iallefall vera 15år.

Klemsy.....

Hj12
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2003 :  02:00:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Har ridd alene på tur siden jeg var 9-10 år tror jeg (om jeg ikke husker feil, er såååååååå lenge siden). Var helt vanlig her at eierene sendt oss småjenter på tur for å skritte av hesten. Har ikke hørt om noe uhell i den forbindelse.

Kommer litt an på erfaring og ikke minst størrelse og styrke. Fikk min første egne hest når jeg var 12. Med mine da over 170 cm og lange bein hadde jeg ganske greit tak på den.

Hestene jeg har nå ville jeg ikke sendt på tur med noen uten lang erfaring, og som jeg stolte på selv. Uavhengig av alder.

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

LinnRenathe

Skrevet - 12/12/2003 :  23:37:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns det ar altfor ungt det der jeg også..burde hatt med seg følge!
Har hørt aldersgrensas ligger på 16 omtrent..
Gå til toppen av siden

Nonino
» VIP

Skrevet - 13/12/2003 :  13:37:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke noen bestemt aldersgrense for når du kan ri alene på tur, men det er anbefalt at du er rundt 15-16 år. Jeg syntes det rett og slett er uansvarlig å sende en 8-9 åring alene på tur.

Jeg syntes det er greit at 12 åringer rir alene på tur, hvis de har nok erfaring til å takle hesten de rir i alle situasjoner.
Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2003 :  21:49:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
syns at det er litt risikabelt å sende avsted så unge jenter/gutter alene på tur. jeg ville aldri gjort det. ofte de (8-9åringene) ikke forstår faren med å sette avsted slik. kan selv si at jeg red på turer til daglig (uten sal på fjordinger som ikke var de mest håndterte heller...) da jeg var + - 9. red sammen med ei venninne, men hun var da ikke eldre enn meg hun heller da... syns da at det bare var kjekt å sånt, men når jeg tenker over det nå: vi var heldige! det kunne skjedd fryktelig mye galt...! ikke hadde vi så mye kunnskap, og ikke kjente vi hestene heller alltid... *grøsser litt ved tanken..*
litt utenfor tema dette om meg da men...;-)
konklusjonen min er: tenk først og fremst sikkerhet =)
Gå til toppen av siden

maco

» VIP

Skrevet - 01/01/2004 :  20:15:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!!!

Søstra mi er 10 1/2 år, og hun får ikke engang ri på tur med noen.. Isåfall må noen gå ved siden av.

Synes det var veldig ungt jeg da, helt uansvarlig!
Selv er jeg 13, og rir på tur alene, men aller helst prøver jeg å unngå det..

Men hvis man må det, så anbefaler jeg å ha på sikkerthetsvest & ha med MOBIL så man kan tilkalle hjelp hvis det skjer noe med deg eller hesten!!!!

Kan du kanskje si ifra til eieren av fjordingen net???
At det er rett og slett uansvarlig.. :)

Det var min mening :)
Enig med mange svar her ;)

~Marianne & Dutchess~
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2004 :  17:56:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
jeg syns hun er litt ung.... det går greit med følge men ikke alene syns jeg...
det er vertfall viktig at hun har med mobil.... jeg får ri fleurtje på tur alene jeg er 13 er dette for ungt?fleurtje er ganske rolig på tur asså(ja jeg vet selv dne roligtse hestjan bli skremt;) men jeg rri ikke så mye alene....
=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.