hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvilken sal foretrekker du på ridetur?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 hvilken sal foretrekker du på ridetur?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

FrkFlorett
» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2003 :  21:04:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFrkFlorett  Svar med kopi av melding
jeg bruker alltid westernsalen min i terreng, å på ridetur.
appsolutt det beste:-) når jeg trener hesten min, slenger jeg på den klassiske.
western salen er noe v det beste jeg bruker i tereng, for jg får støtten, og kan kunne sitte balangsert, og behaglig samtidig.
western salen er jo beriena til å ri flære timer i strekk med!!! så hva er bedre på tur? hva syns derre?
hva foretrekker derre på en god lang ridetur? og hva pleier derre å bruke?

...hest er livet...

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2003 :  22:58:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
1)Western sal
2)Dressur sal
3)Allround/sprang sal

Kommer ann på sprangsalene... har de hardt sete er de veldig ubehagelige,men min er sinnsykt myk,så rir alltid med den på tur! ;)

*** =) Trine =) ***
Gå til toppen av siden

Mi

» VIP

Skrevet - 14/07/2003 :  10:58:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe...Ettersom jeg bare har en sal, bruker jeg den! -En allround-sal. Den er helt grei, men kunne tenkt meg en western sal! =)
Ellers så hender det jo også at jeg rir barbak da!
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 15/07/2003 :  17:17:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har flere forskjellige saler. PÅ tur liker jeg best western salen, men islandssal er heller ikke så verst å bruke. Sprangsal er også ganske greit fordi at det gir god knestøtte.
Men western salen er en ener på tur syns jeg.
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 17/07/2003 :  14:24:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
På lange turer har jeg brukt en militærsal fordi det er lett å feste oppakning på denne. På dagsturer bruker jeg en Westernsal - denne salen bruker jeg også på kortere turer og trening på banen. Om jeg trener sprang eller skal en liten travetur bruker jeg min alroundsal.

Alt i alt bruker jeg mest Westernsalen.

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 31/07/2003 :  17:59:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Rir med dressursal jeg - men det er fordi det er den salen vi har. Synes den er ok å ri så lenge det ikke blir mye klatring. Har god kontakt med hesten og blir nesten som å ri barbak - når det gjelder å snappe opp hestens planer før den "finner på" noe.

Hadde sprangsal før, og skal kjøpe ny snart (les: vinne i Lotto). Sprangsal er, etter min mening, ypperlig å ri i på klatreturer og på turer med mye løping. Slik vi har det nå så rir jeg heller barbak enn med sal når vi går i skogen med masse trær, smale stier osv. Føler meg mest trygg og komfortabel uten sal på da. Vet at det ikke er mange som er enig med meg, men har man vent seg til å ri i skogen uten sal, så er det "skummelt" å ri der igjen med sal - og sitte 10 meter over hesteryggen liksom.
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 31/07/2003 :  18:01:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Til Snella. Hvor finner man en militærsal? Og hvordan er denne i forhold til andre sadeltyper? Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 01/08/2003 :  16:14:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Jeg bruker westernsal og allround sal om hverandre, har en av hver, men to hester... Så det har blitt til at Svarten går med engelsk salen og Ros med westernsalen...Og begge salene er like gode!
Ønsker meg en militærsal( så god på tur!!!!) og en ny allround mot dressur til begge hestene... Men ikke lett å få tak i rimelige, bra saler som er ekstra vide( vid er nemlig for smalt..)....

Cecilie

Dølehestfan med to svarte dølahester
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2003 :  10:50:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Jeg bruker min Griffin alroundsal både på tur og på bane. Den har "gel-seat" - godt og mykt for rompa Hadde jeg hatt en westernsal eller noe lignende hadde jeg nok brukt den på tur, men den salen jeg har greier seg utmerket synst nå jeg. Så er jeg aldri på turer som varer mer enn 3-4 timer heller da, og har ikke behov for noen oppakning.

Gå til toppen av siden

Chatrine

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2003 :  00:43:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei !

Jeg liker meg faktisk best i dressur sal på tur jeg.... islands sal er også ganske greit... Western sal liker jeg egentlig ikke så godt, da ville jeg heller hatt en stock sal.

klem Chatrine

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 14/10/2003 :  06:39:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Det må nok bli westernsal og dressursal.Men skal jeg trene mye kantring og klatring,er vel en allround mot sprang og foretrekke så en får litt knestøtte og "rompa ut av salen".
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2003 :  16:57:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bare en sal, en slags sprangsal. Men den er litt ødelagt i sømmen så jeg har fått låne en allroundsal av hovslageren min; og den er kjempegod å sitte i! Både hesten og jeg trives kjempegodt med den. Ellers så får jeg låne både dressur sal og western sal av noen på stallen, som også er gode å ri på tur med. Derfor varierer jeg på salene, men som oftest rir jeg i allroundsalen.
1)Allroundsal
2)Dressursal
3)Westernsal
4)Sprangsal

PS: må nevne at alle salene passer til hesten min, for jeg rir ikke med noen sal som ikke passer. Tilfelle noen lurte altså =)

Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2003 :  17:56:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe =) jeg bruker den vanlige allround salen min =) den har jeg ridd inn selv (hvis du skjønner) og den er veldig god =)

-sPikE-
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  15:24:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Western og militærsaler er superduper på tur:) Skal jeg ri i fjellet blir det sprangsal. I dressursalen sitter man låst, og det liker jeg ikke. Militærsaler er ikke så lette å få tak i, men jeg kjenner en som muligens har en til salgs...
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  17:18:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hva slags type sal det er spiller ingen rolle, bare den er myk. Utrolig kjipt å dra på langtur i en steinhard sal!:) Både sprang- og dressursalen min har mykt sete, så jeg velger helt tilfeldig når jeg skal på tur (men det blir oftest sprangsalen, av en eller annen grunn).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  16:33:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Liker best allround saler. Islandssalen er heller ikke så værst. Har ikke prøvd militærsal eller westernsal.
=D Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.