hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - blandings hester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 blandings hester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

anette&tussi

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  13:11:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
tenkte jeg skulle lage en mix om forskjellige blandings hester hvor man kunne skrive litt om dem osv

jeg har selv en helt utrolig hoppe som er blanding mellom fjording og varmblods på 16 år. hun har gått 130 baner, litt fetritt og litt dressur i sine yngere dager!hun er også innkjørt.
kunne ikke tenkt meg en bedre hest enn hun
nå er hun pensjonert og går som tur og dressur hest

så nå er jeg spent hva dere andre har og fortelle om deres blanding hester

klem anette;)

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 07/09/2006 :  13:23:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
på stallen min har de en nydelig ponni blandig av fjording og araber. hu er pinto farget og helt utrolig skjønn. Har fjording temprament da.
hun kan ikke så veldig mye, men er veldig lærevillig tror jeg, og er skikkelig gira på hindrene:)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

anette&tussi

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  13:50:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he..så kult Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 07/09/2006 :  15:24:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Min første ponni var blanding av fjording og dartmoor.
En herlig ponni med en fantastisk personlighet.
Dette var en ride/kjøreponni som jeg eide fra hun var 11 mnd ,til hun var nesten 5 år.
Blandingshester er utrolig hardføre.Det var denne også.Aldri syk eller skadet da jeg eide henne.
Så tommel opp for "mix`er"!!
(men ikke planlagt blandingsavl.FY FY!)

Edit for å få større skrift

http://www.belinda1982.piczo.com
Redigert av - belinda1982 den 07/09/2006 15:25:55 Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 07/09/2006 :  15:47:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
på stallen min har de en nydelig ponni blandig av fjording og araber. hu er pinto farget og helt utrolig skjønn. Har fjording temprament da.
Opprinnelig postet av Angela^

Er den flekkete vil jeg tro det er mer enn araber og fjording i den, da ingen av disse rasene har flekker 'rent'. Men vet ikke hva du legger i pintofarget, for araber kan vise ganske ekstrem sabino, og på den måten kanskje se flekkete ut..

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

iris22

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  23:46:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blandings hester..Her kommer min *gatemix* Blakken. Han er blanding mellom Fjording,kaldblods,islandshest og nordlandshest! Er blitt 9 år nå og flink til det mest
Men han er en skikkelig rampegamp engang iblant

Litt her og litt der... Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 08/09/2006 :  13:06:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
NinjaChristin: jeg aner egentlig ikke hva mer hun er jeg.. hun er helt ny på stallen.. men fjording er det i hvertfall, ser det tydelig på ålen hun har på ryggen der det er en lysbrun flekk, samt ansiktet.. Araberen viser seg da hun traver, meget elegant.. men pinto farget kan jeg vel egentli ikke kalle henne kanskje, hun er hvit med brune flekker kan man heller si...:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  13:45:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
En venninne i stallen hadde en blandingsponni. Moren var fjording, faren islandshest (eller var det omvendt, husker ikke helt)... En kjempekul ponni;) Var skimmel, hvit om vinteren, og hadde svak ål.

Har også ridd en som var blanding av fjording og døl, var kjempefin!

Syns blandingshester er kult, blir ofte kjekke allroundponnier/hester utav det (nå tenker jeg "vanlige blandinger" med fjording f.eks i)... I alle fall de jeg har vært borti. Vet om mange hester der moren/faren er fjording. Bl.a fjoring og araber, fjording og varmblods osv osv
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  16:52:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Blandinger er helt topp! Hadde selv en hoppe som var connemara/fullblods/holsteiner. Litt liten, men hoppet helt supert.
Flere veterinærer jeg har brukt, sier at blandingshester ofte er de beste hestene.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2006 :  11:15:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Vi har hatt flere blandingshester/ponnier opp igjennom årene. Flere av de eide mamma når jeg var lita da.
To Welsh/Araber hopper, en som var blanding av Norlandshest/New Forest, en som var blanding av Shetlandsponni/Varmblodstraver, hatt ei på fôr som var blanding av Welsh/Fjording, eid ei hoppe som var blanding av Døl/Kaldblods/Islandshest, ei som var blanding av Araber/Varmblodstraver, eide litt ei som mest sannsynlig var blanding av Araber/Lippizaner.

Nå har vi en 2år gammel hingst som er en blanding av American Painthorse og Varmblodstraver En kjempe flott hest med et supert gemytt!
Vil si han har arvet det beste fra både far og mor. For hva mer kan man ønske seg enn en hest med et nydelig eksteriør, topp gemytt og flotte bevegelser
Han blir ikke brukt til noe enda siden han er så ung, men planen er å bruke han til turridning/kjøring, kanskje litt western og dressur.
Skal forhåpentligvis også stilles til kåring til neste år

Noen bilder av go`gutten min:

Gå til toppen av siden

anette&tussi

Norway

Skrevet - 12/09/2006 :  14:08:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
så fine hestene dine var;)
kjempe morro å se att fler like disse mixene!
bare å komme med flere mixede hester, alltid like spennende!
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2006 :  17:55:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
På stallen vår har vi 3, mixer:P

En Islandsfjording som heter Samo og er verdens nydeligste stae ponni, han går i rideskolen på stall-k i år.

Også har vi en Fjoraber, Breve Heart, Bravee, som er utrolig skjønn, blir brukt noen ganger i rideskolen på stallen og er bare snill:) han har blitt ridd bare ett par mnd, men finner ikke på noe tull.

Også eier venninna mi en Trakhener/hollsteiner/fullblods, som også er veldig pen, litt lange ører:P hehe men er kjempe grei å ha med å gjøre;)
går veldig fint dressur, hvis henne vil.

Blandinger er jo kjempe tøffe!

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  00:10:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Her er min skjønne blanding: Kaldblods og araber-pinto.
Sjasmin heter hun og er født 28 april

Og her:

Har en blanding til, Theodora som er 75% Island 0g 25% Shetland
Hun er et år:

Heidi

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  02:16:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Unghesten min:
Født 16. April 05 av rase Norsk VB traver/Dansk Pinto (fullblods, paint og litt araber)

Halvbroren hans som er etter samme far, også vb traver som mor.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

mammatil1

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  02:04:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemammatil1  Svar med kopi av melding
jeg skal nå ha en blandingsponni på helfor fra valle... HO er blanding av fjording og døl, så ho har utseendet te en fjording:)

gleder meg masse te å bli kjent med henne og ri masse gallopp turer på ho:) iha...
ho har blitt brukt te turistridning, så ho er visst vant te masse forskjellige ryttere... hvordan tror dere denne blandingen er? etterhvert skal jeg få lagt inn bilder av ho, så dere kan se:)

mvh karina hansen

Sett pris på det livet du har idag, imorra kan det være borte Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  18:00:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Blandingshester er vanligvis flotte hester etter mitt syn. Solgt nettopp ei blandingshoppe. En helt utrolig hest! Hyun var blanding mellom Araber og Sv. Varmblods.

Amira

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.