hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har du en hest som ikke er rasetypisk? *bilder*
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Har du en hest som ikke er rasetypisk? *bilder*
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Galie

Norway

Skrevet - 02/07/2007 :  20:44:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Kan begynne med min varmblodstraver som mange tror er en halvblods

www.gallemann.piczo.com

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2007 :  23:02:37  Vis profil  Svar med kopi av melding

ikke så mange som tipper at hesten min har vært traver:) tror han er en god del edlere enn det som er typisk kaldblodstravere å , men skal ikke utale meg så mye, for noe rasespesialist er jeg ikke :P

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com

Redigert av - **sofie** den 02/07/2007 23:05:37 Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 03/07/2007 :  20:03:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Nyydelig kaldblods
Flott type

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

NinaogLiza

» VIP

Skrevet - 10/07/2007 :  00:47:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjempefin kaldblods, men vil absolutt kalle den rasetypisk. Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 10/07/2007 :  01:05:58  Vis profil  Svar med kopi av melding

Min varmblodstraver:)

Har ofte fått kommentarer som '' er det spranghest eller?''
Er ikke hun der litt kraftig til å være varmblodstraver?''
Er det kaldblods? :S Akkurat den kan jeg ikke forstå da!:S

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/07/2007 :  03:36:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, hvis noen folk tror at dette er en Fjording, så vet de fiiint lite om hesteraser og farger....!

Ganske heeelt sannsynlig en borket kaldblods/ evt. traver - meen kanskje noen kan tro at den er en litt stooor Connemara med "native colour", da noen slike kan ligne hverandre.
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 10/07/2007 :  14:37:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Tornado hesten var LEKKER!!! Sekle!!!
www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2007 :  22:35:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
http://www.hestemarked.no/vip/16779/Bilde%20110.jpg
Vet om folk som har trodd dette er både varmblods og sportsponni! Det er da en kaldblodstraver. Jeg syns jeg ser det og jeg x)

http://www.hestemarked.no/vip/48412/Image6.jpg
Så har vi da min lille welsh mange syns er for lett til å være cob x)

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 10/07/2007 :  23:02:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
http://www.hestemarked.no/vip/16779/Bilde%20110.jpg
Vet om folk som har trodd dette er både varmblods og sportsponni! Det er da en kaldblodstraver. Jeg syns jeg ser det og jeg x)

http://www.hestemarked.no/vip/48412/Image6.jpg
Så har vi da min lille welsh mange syns er for lett til å være cob x)

Opprinnelig postet av Villi_og_Roxærn

Den øverste der lignet mer på en varmblodstraver syntes nå jeg:) Sikkert pga hodet, samt manen. Men litt for grovt bygd og rund i kroppen kanskje. Men har dog sett varmblods som ligner veldig på din!

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 10/07/2007 23:03:48 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2007 :  23:44:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Hehe, er ikke min da, kan vel si det er en venninne sin :)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2007 :  20:16:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
Polo er ikke helt rasetypisk for welsh cob...

kun hodet er lite og søtt... (syns nå jeg:p )
han mangler hjerterumpa(den er der kun i spranget og når han er svært fet...), men er godt muskulert...
han har veldi lange, skrånende skuldrer, bred hofte, solid fjellmanke som er laaang.. han har heller ingen naturlig kraftig overlinje...

mange syns han er mer halvblods i kroppen, enn welsh. spes pga skuldrene og bakparten. han har en utrolig lang frempart, men det vises ikke så godt før du setter deg oppå. pga manken og de lange skuldrene sitter man langt bak halsen, og halsen er ikke kort og kraftig som ponnier flest, den er litt lengere og smalere :)

her hadde han ikke så mye til overlinjemuskler eller muskler i skulderpartiet, så man ser litt kantete ut...

nå er han i veldi god form, syns jeg. jeg har blitt flinkere til å trene han rett, og han er blitt sterkere i kroppen, bærer seg selv og slik, men alikevel er han ikke helt welsh i kroppen :p

her er vi inne på sprangbanen, da går han stort sett slik, og ser seg rundt :p

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

eirinn&surprise

» VIP

Skrevet - 04/08/2007 :  16:01:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er go gutten min

Surprise'n er blanding av kaldblods og connemara..

Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 04/08/2007 :  20:06:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Surprise var en utrolig søt hest!!:)

Islendingen jeg hadde, lignet ikke på islandshest i det heletatt! Han så mer ut som en slags sportsponni eller noe mer varmblodig, ihvertfall på sommeren :) Han er ganske gammel, og er mye større enn islendingene som er "nyere".
Orker ikke legge ut bilde, for jeg har ikke noe bilde som er bra som illustrasjon!;)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2007 :  00:52:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Vil vel påstå at Janko er ganske rasetypisk, men har fått spørsmål både om han er fjording, islandshest og haflinger. Hva blir det neste? Fullblods? :p Gå til toppen av siden

ida-e

» VIP

Skrevet - 06/08/2007 :  21:50:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
min fjording er ikke akkurat rasetypisk.. har ofte blitt spurt om hun er blanda med connemara.. men hun er faktisk renraset fjording med premierte foreldre..

laura..skjønne hoppa mi med stjernebless Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2007 :  17:51:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Lady er Sportsponni og er veldig kraftig og måler nok 155cm i mankehøyde. Hun er blanding av 1/4 Araber og 3/4 New Forest, men jeg synes ikke hun ligner på noen av dem.

Lady sammen med en annen Sportsponni i Sportsponni klassen på utstilling:

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 11/08/2007 17:52:19 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.