hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kjøpe hest usett?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 kjøpe hest usett?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  06:57:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
superfornøyd:P
men dette er en åring da,så da er det jo begrensa for hvor mye hun har blitt påvirka fra før.
heldigvis er hun enkel å jobbe med,for der hun sto før fikk hun tydeligvis gjøre som hun ville.så løfte bena,å stå pent når man blir dusja var det ikke snakk om:/
men det var jo ikke hestens sin feil da..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  10:31:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med fare for at vi går for langt OT...

Charlie (Karlsen) hadde buesene begge frambein.
Hatt det flere ganger.Var vel kun brutt ned på ett ben da han kom til Hovland,men husker ikke helt.
Der ble det mer gitt (BOMBE!!).
Begge forben,digre bananer...en konstant problematisk rygg (lang og svak,nesa til værs og Waila i treningssal...Auuuu),fikk elveblest når han skulle gå løp,"saksebitt" og overbitt...
Det var "litt" med Charlie.

Jeg stelte ham fra han kom til Hovland og frem til jeg sluttet der.Han flyttet til Jacob Fretheim,brøt ned igjen og ble budt frem for salg.
Jeg skulle innom og si "Hadet2,men så var det noen andre som var og så på den også var han så stusselig og så likte jeg IKKE trynet på de som da ville ha ham og så...hadde jeg plutselig en hest.

Han var litt spesiell for meg...

Skrittet i...3 måneder,lange lange turer, Mye på asfalt.Vi var oppe i 2,5 time pr dag til slutt...Han gikk også ute så mye som mulig på jevnt underlag.
Red mye dressur,men aldri på for løst underlag...etterhvert var det virkelig helt greit.Ingen halthet,ingen varme eller hevelse,man kunne jo se at det hadde vært "bananer" der,men ikke mer enn det.

Hoppet endel med ham,startet til og med puttestevner (80 cm)...
Pgav diverse så sto han i Oslo hos ei jente der i 2-3 uker.
Da han kom hjem var han radmager,livredd og 3 grader halt begge forben...Ikke ALLE mennesker er egnet til å ha gamle galoppører,selv om de "er jo bare såååå pen,da!Nesten som en araber jo"
*nina sitter på hendene sine for ikke å bli veeldig voldelig*

Han gikk hjemme og tuslet litt på tur og spiste hjemmemat igjen ut den sommeren før jeg kjørte ham til Hellenes i samråd med veterinær.

Å begynne å reparere alt det på nytt...ett sted må man si stopp.
Charlie var spesiell,han er enda like beryktet på Øvrevoll som da han gikk løp.
Jeg har opplevd ham både på godt og vondt og makan til hest du...Wooooh.
Hadde jeg hatt sjansen igjen skulle jeg gjort mye annerledes.

Ødelagte sener kan stort sett til en viss grad i hvertfall leges,men det tar tiiiid. Masse masse tiiid.
Og de blir IKKE helt som de var før.Arrvevet som dannes vil ikke være like elastisk og dermed er det økt risiko for at det går opp igjen.

Om det er ledd så kommer det nok mer an på .Er så mye snusk som kan bli feil inni slikt.

Så lenge man er forberedt på at det kan være det ikke går og at man da greier å ta den vonde veien og avslutte det før det blir for mye for hest og lommebok,så kan det jo være verdt et forsøk?

Så lenge det ikke er snakk om forkalkninger og slikt som man vet ikke KAN bli bra. De er jo der og vil ikke bare "bli borte" uansett hvor tålmidig man er.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  22:47:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke hva annet jeg kan si enn "off" Kurre, så mye arbeid og tålmodighet for å få Charlie i stand for at alt skal ødelegges i løpet av dager av en annen. Jeg hadde blitt mildt sagt forbanna.
Det er faktisk det jeg husker mest med Charlie, konstant elveblest , nervøs, Waila og Lars.

Min situasjon nå er at jeg ikke får tak i selger, har ikke latt høre fra seg siden tirsdag og hun tar ikke tlf. Jeg blir litt mistenksom (hun vet jo om bøyeprøven som gikk til dass), men prøver å holde et åpent sinn. Har vært utfor nok useriøse selgere, så håper virkelig ikke dette er et nytt tilfelle.

Når det gjelder hesten utenfor Oslo, så har venner av meg prøvd og sett hesten i dag og sagt han er en knallhest. Veterinær skal sjekke han på onsdag, og hvis alt er ok så blir det ny hest på torsdag. Håper dette er siste steg i jakten på drømmehesten!
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  10:13:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til lykke til lykke til!!!
Sikker på at det "går veien"! Du får telefonterrorisere den andre eieren litt.Antagelig tenker hun i retning" F*n f*n...jaja,bare jeg sitter heeelt stile og later som om det ikke har skjedd så går det bort av seg selv!"

Lite bilde av "Karlsen" for old times sake...

http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Karlsen1.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Karlsen2.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Karlsen3.jpg

Slik så han ut,selv etter 1 mnd oppforing da han kom hjem...(Rytteren er ikke meg nei,jeg har aldri hatt sånne lange tynne ben...)

http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Karlsen4.jpg

Og så sipper jeg igjen da...Lille Karlsen...snøft!

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  22:20:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fine bilder Kurre, er lov å være litt nostalgisk!

Da har jeg fått klarhet i ting, hoppa reiser bort med formål å være selskapshest til et godt hjem utenfor Oslo på onsdag. Har pratet endel med de som skal ha henne, og det virka som kyndige og oppegeående folk. Men litt trist lell, ble jo fort glad i bolla, men ting skjer vel for en grunn.

Så i morgen blir det avklaring om den usette gampen i Asker, spennende tider
Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  22:25:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
ehm, glemte jo å se på det siste bildet Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  11:00:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har kjøpt hest usett.
2 stk faktisk.
Men den ene, min forrige araberhingst, hadde jeg en venninne av meg i sør til å reise å prøve.
Hun har senere prøvd flere hester for meg.
Vedkommende har ridd de fleste av mine hest, og vet godt hva jeg liker og ikke liker.
Stoler 100% på henne!

Shettisen vår er også kjøpt usett.
Et skikkelig "full fart" kjøp gjort over telefon.

Begge disse kjøpene var meget gode kjøp.
Men har jo sett en del uheldige varianter da...

Har du ingen bekjente rundt omkring i landet?
Veldig god løsning synes jeg.
Da kan de se hesten og prøve den.
Og være til stede ved eventuell veterinærsjekk.
Ofte får man luket bort de som ikke er bra på denne måten.

Anette Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 14/08/2006 :  12:18:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, to venninder var og så/prøvde han for meg i helga, og utfra det de kunne se så var han en alle tiders hest. Veterinærsjekk i dag, men ingen kan være med å se dessverre.
Men valget av veterinær falt på noen som DE anbefalte, og ikke selgers egen veterinær. Så får håpe han kan jobben sin, så blir det spennende å se om en times tid :)
Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 14/08/2006 :  14:45:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da er veterinærsjekken over, og hesten gikk gjennom med glans. Lykkelige dager, skal jeg virkelig endelig få en frisk hest? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/08/2006 :  15:17:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer!!! Krysser fingrene for at også kjemien stemmer mellom dere da (den er nesten like viktig som friske ben...)
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  10:07:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så gøy!
Gratulerer masse,håper det er drømmehesten du har funnet!

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  10:33:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Hoppa som skulle leveres tilbake pga veterinærsjekken skulle reist i går som avtalt. Slik kunne den nye hesten fra Asker bli med på vei opp igjen. For å gjøre en lang historie så kort som mulig;

Vi har en midlertidig kontrakt på 2 uker (som gikk ut mandag) hvor jeg står ansvarlig for transport hvis tilbakelevering. Allerede forrige tirsdag sa jeg opp kontrakten muntlig (kan bevitnes), og jeg kunne fått henne med på transport dagen etter. Eier var i tvil om hva hun ønsket for hesten, slakt eller se om hun fant et selskapshjem. Hvis slakt ble vi enige om at det skulle gjøres der jeg bor, hun lovte ihvertfall å gi meg en tilbakemelding dagen etter. pga dette så tenkte jeg å være grei å avvente litt.

Vel, dagene gikk og jeg hørte ikke en dritt, ikke tok hun tlf når jeg ringte heller. Jeg begynte å bli litt stressa i forhold til at ferien var rett rundt hjørnet. 5 dager etter ringer hun og sier at hun har bestemt seg for et nytt hjem (som faktisk jeg fant for henne), og hun ønsket å sende hesten direkte dit. (og sende via eier er nemlig bare omvei). Hun ville at jeg og ny eier skulle kommunisere direkte og ikke blande henne inn i noe mer. Ny eier skulle og betale for transport som en slags symbolsk sum for hesten.

Ny eier og jeg gjorde da avtale samme dag (søndag) om at hesten skulle fraktes rett til henne (50 mil). Jeg arrangerte transport og alt var ok. 5 minutter før sjåføren skal kjøre, så får jeg melding om at hesten ikke kan komme likevel, mistanke om kverke. Dette er jo veldig leit, men likevel ikke min skyld. Jeg prøver da å få tak i hun som opprinnelig er eier, hu tar ikke tlf, men sender knappe sms om at jeg må sende hesten dit den opprinnelig stod.(hvorfor kan ikke voksne folk være nettopp voksne og kommunisere per tlf og ikke sms). Det går transport dit hver 14 dag hvis jeg er heldig.(jeg har dessverre ikke en flod med kontakter, men har ringt alle jeg vet om). Og hadde jeg klart å oppnå kontakt med eier rett etter jeg sa opp kontrakten, så hadde joj hesten kunne blitt sendt dit med en gang.

Så nå sitter jeg her med en hest som ikke er min, og en ny hest på vei i morgen. Neste mulighet for å sende vekk hesten er når jeg kommer hjem fra ferie, ergo det blir 3 ukers ekstra leie i utgifter på meg, i tillegg dobbelt opp

Hvem har egentlig ansvaret for hesten og det som skjer fremover nå?Jeg føler jeg har overholdt alt vi har blitt enig om, jeg ordna jo transport til avtalt tid og avtalt sted, men den ble ikke overhold av mottaker (jeg forstår jo hvorfor, la det ikke være tvil om det)

Har fortsatt ikke klart å finne ut av ting med eier (opprinnelig) siden hun ikke svarer.

Så nå lurer jeg veldig på hvordan jeg skal håndtere det videre, hva ville dere gjort? Jeg vil jo bare få løst opp raskt og smertefritt, men det er jo litt vanskelig uten dialog.
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 16/08/2006 :  11:52:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns nå egentlig du har strukket deg veldig langt allerede Hadde jeg hatt en hest på prøve og det viste seg at den ikke var slik som eiger hadde oppgitt så hadde jeg sendt hesten i retur med en gang.
Jeg hadde nok ikke påtatt meg ansvaret for videresalg av hesten. Litt rart at eiger sier at dette skal gå gjennom deg og ny kjøper, det er jo hun som skal selge hest?
Viss du har mulighet, lever tilbake hesten med en gang. Og må den stå lenger en dere har avtalt så skal eiger selvsagt dekke utgiftene du har med hesten.
Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  12:09:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
eneste mulighet var å levere i går, det er ganske langt unna og jeg kan ikke kjøre henger selv, ergo avhengig av sjåfør.
Jeg syns og jeg har strukket meg langt, men poenget mitt er at jeg har jo faktisk overholdt min del av kontrakten i o m at jeg skaffet transport til avtalt tid og avtalt sted - som ble brutt i siste liten.
Jeg reiser som sagt på ferie og blir borte i 2 uker, og nei, det er ingen tvil om at jeg krever tilbake utgifter.

Men hvordan skal jeg gjøre ting fremover? jeg får jo ikke gjort en dritt mens jeg er på ferie, og får ihvertfal ikke gjort en dritt når selger ikek gidde å ta tlf eller svar på sms. Hvem står ansvarlig hvis det skulle skje hesten noe nå?

What to do Baloo
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  13:14:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm,tenke...
Hun som skulle tatt imot hesten,ny eier,må stå økonomisk ansvarlig for de utgifter som påløåer når hesten ikke kan leveres i allefall.
Den bør være grei og kan ikke tenke meg at hun protesterer på det.

Det må også være hennes ansvar å skaffe ny transport senere.

Ang økonomisk ansvar for hesten,så faller ikke noe av dette på deg annet enn det du selv tar på deg fordi du er (altfor) snill.
Hvem som her dekker hva er en avtale som må gjøres mellom tidl eier og nåværende eier.
Strengt tatt angår ikke dette deg i det hele tatt.

Om ny eier her hadde handlet som h*n burde,så skulle h*n ha ordnet med et annet sted å plassere hesten frem til de kunne ta imot den på den stallen der det nå er kverke.

Dersom det er mulig å få tatt vare på hesten mens du er på ferie der hun nå står så er jo det veldig fint,men det r IKKE ditt ansvar. Det er da ny eier som må avtale og betale for dette.
Du bør her ta kontakt med ny eier,og så får det være opp til ham/henne å ta kontakt med gammel eier om det er noe h*n ønsker å diskutere.

IKKE ditt problem...skjønner hva du sliter med og at man gjør det til sitt problem,men det trenger ikke være det.
Gi beskjed til ny eier,hesten står her sånn og slik du kan ta kontakt med den og den for pass/betaling/transport...

Lykke til igjen!

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.