hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din erfaring med kjøp av hest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Din erfaring med kjøp av hest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  14:37:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Fortell litt om dine erfaringer av kjøp av hest. Håper ikke dette har vært skrevet om før da hehe

Dette er mine:
-se på mange hester før du kjøper, ikke kjøp den første du ser!
-Få en dyrlege til å sjekke hesten for deg!
-Ta med en person som kan mye om hestekjøp hvis det er første gang du kjøper en hest!
-Prøveri, eller kjør hesten (Hvis den er gammel nok)
-Sal opp sjøl for å finne ut hvordan den er under oppsaling

Det er nok mer, men det var dette jeg kom på nå hehe

mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com

Wulfi

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  15:38:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Aldri stol på noen!
Følg magefølelsen.

Da jeg kjøpte Stina fulgte jeg magefølelsen, heldigvis!

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 10/07/2006 :  16:15:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Prøv hesten flere ganger, og gjerne uanmeldt også. Jeg har opplevd at flere "lugubre" salgsstaller doper hestene litt før folk kommer for å se på dem.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 10/07/2006 :  16:27:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva legges det i magefølelse?? En hest til "bruk" bør man velge med hodet og ikke med hjertet. Hjelper lite at den er aldri så snill og nusselig hvis den grunnet bygning/temperament/ skade/medfødt feil ikke er egnet til å fungere som f.eks dressurhest, travhest, spranghest osv.... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  16:37:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Prøv hesten flere ganger, og gjerne uanmeldt også. Jeg har opplevd at flere "lugubre" salgsstaller doper hestene litt før folk kommer for å se på dem.

Opprinnelig postet av lino

litt tøfft og komme en time før man skal og ser de doper :)
snu i døra og si fra til alle andre
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 11/07/2006 :  16:20:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan er det å ri en dopet hest lurer jeg på....?

Og hva gjør selgeren når du da har hesten på prøve?
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  17:57:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det kommer jo anpå hvordan man doper det. Og det er mange måter å dope hester på. Noe dop gjør jo også hesten mer "livlig", mens annet dop roer ned. Med "riktig" mengde og dop er det helt "fint" å ri på en dopet hest, den er bare mye roligere. Og mange selgere setter jo ikke ut hestene på prøve.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  19:28:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Få ALLTID tatt blodprøve av hesten hvis du kjøper på salgsstall! Jeg tok det av Kenzo, den ligger frosset ned et sted i Danmark, men jeg tror ikke jeg trenger den for å si det sånn
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  19:53:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Veterinærundersøkelse, med blodprøve, bøyeprøve, undersøkelse av bein, tenner osv..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 12/07/2006 :  21:26:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror jeg er altfor naiv jeg. Har kun røntget den ene av hestene mine ved kjøp. To av de er kjøpt etter to rideturer, og en ble kjøpt inn til Norge pr. video. Men er strålende fornøyd jeg. Dessuten er jeg drålig til å lete etter hest. Blir fotest første og beste. Men er nok lurt å både sjekke hesten grundig hos vetrinær og ha den på prøve før man kjøper. Og selvsagt prøve å unngå å kjøpe første og beste. Men er vanskelig å la vær om det er kjrælighet ved første blikk Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  21:40:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Grip sjangsen! :-) Gå til toppen av siden

Dj

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  00:15:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruk folk som virker serriøse.

Vist det er en salgsstall så prøv og finne andre som har kjøpt hest derfra og høre om de er fornøyde.

Jeg kjøpte DJ på den helt nye Stall Afrodite. Han er den 5 hesten min, men den eneste som har vært det den ble beskrivet som. På afrodite tar de seg tid til hver enkelt kunde, og er behjelpelig på alle mulige måter. Folkene der er trivlige, og til tross av at annlegget er stort er det et koselig sted.

Titt innom denne siden vist dere skal kjøpe hest.

http://www.freewebs.com/kvalitets-hester/
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  02:56:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bruk folk som virker serriøse.

Vist det er en salgsstall så prøv og finne andre som har kjøpt hest derfra og høre om de er fornøyde.

Jeg kjøpte DJ på den helt nye Stall Afrodite. Han er den 5 hesten min, men den eneste som har vært det den ble beskrivet som. På afrodite tar de seg tid til hver enkelt kunde, og er behjelpelig på alle mulige måter. Folkene der er trivlige, og til tross av at annlegget er stort er det et koselig sted.

Titt innom denne siden vist dere skal kjøpe hest.

http://www.freewebs.com/kvalitets-hester/

Opprinnelig postet av Dj

Ikke for å være slem altså, men utifra den websiden ville jeg aldri vurdert og kjøpt hester fra dem en gang! En stall som ikke klarer å ha mer enn en freewebs-side, hvor mesteparten er reklame klarer jeg bare ikke ta seriøst. Og når ingen av bildene funker heller? Sorry, det virker uproffesjonelt spør du meg.
Gå til toppen av siden

Dj

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  03:18:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
da er den sikkert unner oppdatering. De fikk nylig et nytt parti med hester. Jeg syns ivertfall at de er kjempeflinke. De har jo bare drevet i et halvt år så om hjemmesiden er litt dårlig så bryr det ikke meg. De er ivertfall kjempe hygelige mennesker som man kan stole på. Gå til toppen av siden

Dj

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  03:44:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå fungerer ivertfall hestedelen
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  04:03:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Følger magefølelsen.

Jeg har igrun ikke noen spesielle krav til hest-kjøpt hest usett 2 ganger å har vært veldig heldig med både hest og selger! Vises det at hesten har en skade etc.så hadde jeg beholdt uansett, noen må jo ha hesten, å da kan jeg like greit ha den selv å vite at en ikke blir slaktet uten grunn..

Red tidligere på en konkurransestall-sprang å dermed lettet etter en litt videre omskolert hest, men når jeg først kommer over en hest som skal avlives så tar jeg like greit den, koste hva det vil. Sånn er jeg vertfall Kunne ikke vært mer heldigere-utrolig herlige hester!

*grunnen til at jeg solgte forige hest var at jeg gikk litt lei av hest-etter 10 år.. Skulle igrun ta ca 1 års pause. Syns dermed det var for synd til å kaste bort til at hesten ble bare stående, da dette var en som likte å bli brukt, dog ridningen jeg vile ta pause fra også. Men nå står hesten på same stall så er kjempe herligt det. Så et føll var perfekt for meg, fant ut at det ikke går ann å slutte med hest!*hehe*

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 23/07/2006 04:10:13 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.