hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulvehund og andre raser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ulvehund og andre raser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Lopke

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  12:58:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Azawakh.. æsj.. den styggeste hunden jeg har sett.. ser jo ut som den har anorexia..
Liker hunder litt runde.. Rottweiler er pene :)
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 02/08/2006 :  15:23:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
NinjaChristin; - den står ikke i min bok i det hele tatt! Kan ikke være samme bok... Denne er rød med en Golden som hovedbilde på forsiden. Bildene her er tatt spesiellt for denne boka og ikke klippet ut fra andre bøker/sammenhenger...

Opprinnelig postet av Harneshaug

Jeg har en ganske stor hvit bok fra teknologisk forlag, ca a4 størrelse vil jeg tro. Hvit perm med golden (tror jeg) på forsiden. Står en masse historie og sånn før rasene begynner..

Men for en svær hund Ble nesten skremt, helt til jeg så det var ei lita jente som sto ved siden av. Syntes Nicco var diger; han var 70cm i mange och 'bare' 45 kg

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  16:42:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja da kan du plusse på en del... som sagt 76kg og godt over meteren.
Det som er så spesielt med Kazan er at han er ikke slik som andre store hunder Leonberger, St. Bernard osv som har masse pels og "lite" hund inni, eller Grand Danois som er store men tynne (DET er fin hund det, verdens vakreste hode)
Han er slank, kort pels (dog med underull) men BEINkraftig og innmari tung... og STERK...
Men fungerer som sagt fint som familiehund... i bånd (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  16:46:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nydelig hund du har Harneshaug De er noen herlige dyr, og ja, jeg liker heller ikke hunde eiere som ikke tar ansvar:)

Ångående CZWen: Jeg elsker utfordringer, store og små, og denne hunden er jo en utfordring, vi er vel alle enig om det? hehe .

Jeg har erfaring med hund, vokst opp med hund, passet endel hunder, lest om dem og hjulpet andre med deres "hunde problemer/problemhunder"

Det blir både valpekurs, eierkurs og bøker i massevis. jeg er og en turfrik, så lange, tunge turer blir det endel av Stakkars Stirnir (hesten min for dere som ikke vet det) er den eneste jeg drar med på tur, fjellturer osv. Han liker ikke leieturer i fjellet han Det er mange nydelige turveier her omkring, så en CZW hadde vert en utmerket tur kamerat, med bånd såklart, og munnkurv i sekken. (CZW bør ha munnkurv på tur , står på den offisielle hjemmesiden) Beklager dette ble veldig OT

Angående dette med CZW og andre hunder, CZWen bør vokse opp med enda en hund. Da tenkte jeg en mellomstor rase, beagle el noe:)
Det er ikke lett m forelskelse og jeg har forelsket meg i CZWen<3

Denne tråden skulle forresten ikke handle om min erfaring med hund og om hvor vidt dere syns jeg bør eie en CZW eller ikke, for jeg skal ha den hunden jeg Det handler om hva dere synes om import av denne hunden, skal det være lov eller ikke? Og er det likevel så moralsk galt å importere en?

Beklager igjen, veldig langt og kronglete innlegg stappet m skrivefeil, ble litt engasjert

Redigert av - Stirnirogannie den 02/08/2006 16:58:19 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  16:47:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lopke

Naboen vår hadde en veeeldig rund Rotte =P Er enig med deg, Rotter er driitpene!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 02/08/2006 :  17:17:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ångående CZWen: Jeg elsker utfordringer, store og små, og denne hunden er jo en utfordring, vi er vel alle enig om det? hehe .

...

Denne tråden skulle forresten ikke handle om min erfaring med hund og om hvor vidt dere syns jeg bør eie en CZW eller ikke, for jeg skal ha den hunden jeg Det handler om hva dere synes om import av denne hunden, skal det være lov eller ikke? Og er det likevel så moralsk galt å importere en?

Opprinnelig postet av annieogstirnir

Altså, først og fremst synes jeg ikke en sånn type hund skal sees på som en utfordring. Det er klart det er en utfordring, men ikke på samme måte som man tar til seg en uoppdratt hund som i tillegg er spinnvill i hodet type utfordring. Feiler man der, så har man bare et skikkelig pes med å ha med seg hunden eller å ha folk hjem til seg, og det blir noe helt annet når man snakker om hund med mye sterkre instinkter en et vanlig 'utvannet' hunderase. Feiler du, så kan du rett og slett ende opp med en farlig hund, nettopp fordi de er så skarpe.

Og er hunden ulovlig å importere, så ser jeg liksom ikke helt poenget med å på død og liv skulle importere en. Jeg vet det skjer, og at det er en hel del som gjør dette (blandt annet ei venninne som hadde med seg valp fra Polen gjemt baki bilen), og om du skulle få hunden inn i landet, så er det liksom ingen hund som du kan bortforklare som noe annet, hverken som husky, malamute, laika eller schäfer-polarhund blanding, da den eksteriørt er for kraftig til å passe en husky eller laika, og 'feil' i kropp og pels til å passe malamute...

Om noen spurte hva det var, hva ville du ha svart for å overbevise dem mot at det ikke finnes ulv i denne?

Jeg mener ikke på noe hvis å være slem eller ikke ha tiltro til deg som hundeeier, men dette er et dyr som man skal ha mye erfaring og en del bedre grunner til å skaffe, enn at den er pen å se på og du vil ha en utfordring. Jeg vil ha en Dogo Brazileiro, for jeg liker også utfordringer og dette er en utrolig flott hund, men fortsatt nesten reint avlet kamphund som er på størrelse med grand danois, og rett og slett noe som ikke egner seg i hus.

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:19:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forstår du har forelsket deg i denne hunden som du sier, noe JEG synes er litt rart iom at du ikke har møtt denne rasen eller har erfaring med den, men det er så... (-:
Hunden blir (som regel) slik eieren former den og det er flott at du er erfaren og du virker oppriktig interessert, engasjert og fornuftig.
Det jeg ikke skjønner er at du velger denne hunden ut fra bilder du har sett. Hva er det med denne hunden du ikke finner i en annen hund bortsett fra utseendet?
Det finnes så mange store, sterke og flotte turhunder om det er det du vil ha. Som nevnt før Husky som om du finner rette oppdrettet kan ligne veldig på ulv, om det er det du liker, ellers er jo Akita Inu flotte hunder, Alaskan Malamute (enda finere!! flotteste polarhundrasen synes jeg), Leonberger,
og en modig, vennlig og flott turkamerat etter mitt ønske... sukk sikle... OG en spesiell rase som ikke "alle" har Polsk owczarek podhalanski... drømme drømme

For å svare på spørsmålet ditt om import synes jeg nei, da her er ingen regulering eller kriterier for å eie hund i dette landet, her er nok uerfarne og tullete hundeeiere fra før (mener overhodet IKKE deg!!!) og nok av flotte hunder å velge mellom til hvert sitt bruk (-:

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 02/08/2006 :  17:20:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja da kan du plusse på en del... som sagt 76kg og godt over meteren.
Det som er så spesielt med Kazan er at han er ikke slik som andre store hunder Leonberger, St. Bernard osv som har masse pels og "lite" hund inni, eller Grand Danois som er store men tynne (DET er fin hund det, verdens vakreste hode)
Han er slank, kort pels (dog med underull) men BEINkraftig og innmari tung... og STERK...
Men fungerer som sagt fint som familiehund... i bånd (-:

Opprinnelig postet av Harneshaug

Hvordan kan han være så stor om han er blanding av rotweiler og malamute? Verdens høyeste hund var vel 108 cm rundtr omkring, så må da nesten klasse som norges største da ;) Forresten, er den døpt etter Kazan som i bøkene (Kazan - ulvehunden, og Kazans Sønn)?

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:29:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja si det... han er en mutasjon tror jeg. Moren hans var stor, faren normalstr for Rottweiler... egentlig ingen av rasene som blir så store, jeg aner ikke hvorfor han ble slik, det var ikke i mine drømmer at han skulle bli så stor.
Jeg hadde faktisk tenkt å melde han på i den konkurransen i Se & Hør om Norges største hund!

Han er døpt opp etter den boka ja! Leste den da jeg var lita og bestemte meg for at om jeg noen gang fikk egen hund, vi har alltid hatt hund hjemme, men en som bare var min... så skulle han hete Kazan (-:

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:31:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Man velger ikke hunderasen sin utfra utseende, men bruksområde, og hva som passer til sin livsstil. Visst er ulvehunder vakre og fasinerende, men det er det som er farlig med dem, folk vil gjerne ha en kun pga det. Samme med andre hunder som dobermann og amstaff ol fordi de ser"skumle " ut,

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:33:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Azawakh.. æsj.. den styggeste hunden jeg har sett.. ser jo ut som den har anorexia..

Jeg elsker vakre elegante hunder, er så nydelig å se de løpe
Liker ikke klumpete drog som beveger seg som noe kladdete klodrianer
Hunder som absolut ikke appelerer til meg er puddler, labrador, rrottiser, jrt, golden retriver osv.
Samme smak har jeg med hester, det skal være slankt og elegant ( som fullblodser i løpsform *sukk* ) har ikke like stor sansen for kaldblods og tunghester.

Gå til toppen av siden

Bella_og_Beauty

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:45:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBella_og_Beauty  Svar med kopi av melding
Heihei:) Så nydelig! :D Ahh.. hadde hatt lyst på en slik jeg også.. akkurat nå har jeg en Border Collie og en Petit Basset Griffon Vendeen da:p klarer meg med de til så lenge..

>>Men jeg ville fortsatt hatt i bakhodet at dette er en kryssning mellom 2 farlige raser<<
Missixty: Jeg ville ikke ha sagt at Schäfer er en "farlig rase"! Ingen raser er farlige, enkelte individer kan bli det hvis den har blitt behandlet feil, at den er usikker på hvem som er eieren o.s.v.
Jeg ville ikke dømt en rase for å være farlig..

Hanne, Bella & Beauty <3 Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 02/08/2006 :  17:55:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
>>Men jeg ville fortsatt hatt i bakhodet at dette er en kryssning mellom 2 farlige raser<<
Missixty: Jeg ville ikke ha sagt at Schäfer er en "farlig rase"! Ingen raser er farlige, enkelte individer kan bli det hvis den har blitt behandlet feil, at den er usikker på hvem som er eieren o.s.v.
Jeg ville ikke dømt en rase for å være farlig..

Opprinnelig postet av Bella_og_Samson

Schäfer er en veldig overavlet rase, og man har en stund avlet på så og si alt. En oppdrettsschäfer som er skikkelig avlet med tanke på linjer og bruk vil jeg heller ikke kalle en farlig hund. Men man har disse 'hjemmeproduserte' som kanskje stammer fra flere generesjoner med privatavle hunder, der man har gått bort med tisa si til nabo'n med hann, fordi man har lyst på valper. Her vet man ikke hvordan foreldre og forfedre har vært i gemyttet ofte, og man kan derfor risikere en ustabil hund. Jeg ser på schäfer som en ustabil rase nettopp på grund av dette, og jeg har sett dem snudd tvert fra glad hund til truende. At den i utgangspunktet er veldig 'oral' dvs at den ofte tar hender og liknende i munnen når den hilser, gjør det egentlig ikke noe værre.

Man skal også notere at det er to typer schäfere; brukshunden og showhunden. Brukshunden er den større med rett rygg, og samtidig ofte en skarpere og mer krevende hund, men den 'moderne showhunden' er de med rundere rygg.

Jeg sier ikke at det er en farlig hund, men farlig erstatter i mange tilfeller skarp/krevende når man snakker om hundereaser.

Gå til toppen av siden

Bella_og_Beauty

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:58:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBella_og_Beauty  Svar med kopi av melding
.....at den er usikker på hvem som er lederen o.s.v. ....

og ikke

.....at den er usikker på hvem som er eieren o.s.v. .... :):)

Hanne, Bella & Beauty <3 Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  20:52:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange gode svar her jo, grunnen til at jeg vil ha denne hunden, (leste faktisk først om den før jeg så bilde:P men men). Jeg skal flytte ut, bo alene i en storby, det er litt betryggende å ha en "ulv" boende hos seg:P Det andre er det at disse hundene egner seg meget godt til turhunder og må ha mye aktivitet, somsagt er jeg en turfrik og hvorfor ikke kunne kombinere både tur og fotografering av hunden min:P? hesten min er jo ikke glad i rusleturer.

Hvorfor velger jeg ikke Alaskan el Husky ? Disse hundene er vant til å trekke sleder og er etter hva jeg har hørt, lest og erfart endel urolige. CZWen derimot skal være en mer avslappet hund.

Største grunn: CZWen knytter seg sterkt til eieren, så sterkt at den dilter etter overalt, kan ikke være alene borte osv. Jeg knytter meg sterkt til folk og dyr veldig fort og mener da en CZW er godt selskap. Det er stusselig å bo alene, men skal man studere, hører det med:) Og det er en unik hund.

Grunner til å ikke ha en CZW i Norge:

*folk kommer til å kjenne "den ulovlige" hunden igjen på valpekurs, agillity trening, andre kurs, show osv

*Jeg kommer ikke til å importere en CZW fordi den vil bli avlivet hvis den blir oppdaget. Jeg vil ikke at min egen dumskap skal ta livet av den hunden. Det verste i verden ville være hvis det dukket opp politi på døren min og fraktet hunden bort, for senere å informere om at den var død.

Så Hvis jeg skal ha en CZW, blir det i enten Danmark eller Sverige.
Lurer på å gå på universitet i sverige i stedet:)

Redigert av - Stirnirogannie den 02/08/2006 22:13:00 Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.