hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulvehund og andre raser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ulvehund og andre raser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  15:20:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Det er en rase ja, og ingen blandingshund. Alle hunderaser har vel startet som blandinger?
Er imot blandingsavl, men dette er altså en renraset hund og ingen ulvehybrid.
Er dette samme som sarlooz wolfhound? Den er hvertfall også forbudt.
Ville ikke smuglet inn ulovlig rase i Norge, kan ende opp med å få hunden avlivet.
Det er faktisk folk som går igjennom dyreforum og anonnsesteder som finn.no for å spore opp ulovlige raser og blandinger for så å varsle politiet.

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  17:08:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Du er så herlig Harneshaug! Måtte bare smile når jeg leste dette:

Kopi av melding:
(og jeg er voksen og meget sterk)
Opprinnelig postet av Harneshaug

*ser for meg Harneshaug som en macho dame med muskler som buler og blodårer som buler mer* Ikke en jeg ville møtt i en mørk bakgate en lørdagskveld!
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  17:18:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hi hi hi... det kan nok stemme det ja! Er nok bare fordi jeg har jobbet fysisk tungt hele mitt liv... Det hjelper jo på når man alene hittil i år har lempet 5 tonn høy først PÅ henger så AV henger og så INN på stallen, alle kraftforsekker, sponpaller osv osv til 4 hester he he... blir mye muskler og lite magebelte av slikt. Gubben spør heller meg om bærehjelp enn svigerfar og på korpstur i Luxenburg ble jeg spurt om jeg var deltager på Fitnesskonkurransen som ble arrangert der da! Uff.... synes ikke det er så pent da men men... praktisk (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  17:33:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Saarloos Wolfhond
Rasen er skapt av den Hollandske genetikeren Leendert Saarloos ved å krysse ulv med scæferhund. Saarlos gjennomførte et målbevisst avelsarbeid, men først etter hans død i 1969 ble det nok bredde over oppdrettet til at hans rase ble offesielt anerkjent.
Det skjedde i 1975, da den Hollandske kennelklubben også fastsatte rasens navn.
Saarloos mente at tamhundene, og da ikke minst schæferhunden, led av mange arvelige fysiske og psykiske defekter som påvirket helse og funksjonsevne, som feks. HD og karaktersvakheter.
Hans arbeid med ulv- og schæferhundkryssninger ble gjort bla. for å bevise dette og korrigere feilene. Saaroos ulvehund forekommer neppe utenfor hjemlandet.
Den har sterke flokkinstinkter og er ikke lett å få lydig.

Hentet fra teknologisk forlags store Hundeleksikon, nyrevidert utgave 1998

Reaper

Skrevet - 01/08/2006 :  17:35:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altså, jeg så en dokumentar(?) på tv2 for en stund siden, noen reporterer fra tv2 bestemte seg for å besøke denne "ulvemannen" altså han fyren som hadde disse blandingene og solgte dem over grensa, det som skjedde var faktisk at kameramannen ble bitt i rompa(hehe).
Altså man må være veldig konsekvent når man har en slik hund!
og disse har gjerne mye sterkere instinkter enn vanlige hunder, som nevnt før pga de ikke har blitt like mye "blandet" ut.

Og jeg kan nesten love deg at denne rasen ikke blir lovlig i Norge! *sukk*

Må også legge til at politiet har ved flere anledninger tatt livet av hunder de har hatt mistanke om at kan være en blanding med pit bull eller Am.staff i seg!

Du virker ihvertfall som en vettug person som setter deg inn i rase og trening allerede nå!

Og forresten hvis du går inn på forumet på www.canis.no kan du lese om Pit bull/Am.Staff debatter, der ser du at det kan se ut som del skal endel til for å få den norske regjeringen til å endre mening=p
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  18:34:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Reaper.

Jeg så også den, men reporteren ble ikke bitt.
Derimot skremte eieren av "ulvehundene" reporteren ved å klype og late som om det var en av hundene.
Husker det godt, for gubben holdt på å le seg skakk av reaksjonen...
Og vi så på filmen hva som skjedde.

Veldig OT dette, men...

Synes den omtalte rasen ser veldig fin ut, men ville ikke hatt en slik selv.

Anette Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 01/08/2006 :  18:57:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
anettex:
aha, så det er det som egentlig skjedde;) jeg som synes å huske at han mannen var synlig i kameraet da..menmen, da har jeg visst gått glipp av det=P
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  20:46:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Nå må dere skille mellom ULVEHYBRIDER som denne mannen hadde, og denne RASEN.

Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  21:03:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du virker ihvertfall som en vettug person som setter deg inn i rase og trening allerede nå!

Takk jeg er sånn jeg, planlegger sånt altfor tidlig:P men når jeg får en hjertesak, da gir jeg meg ikke, plagsomt sta kan det vel også kalles, dette ble veldig OT da men:P

Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  21:06:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå må dere skille mellom ULVEHYBRIDER som denne mannen hadde, og denne RASEN.

hehe, hadde samme tanken i hode

En CZW er ikke en ulvehybrid, det er en egen rase, en vakker og klok hund, som (hold pusten) faktisk blir brukt som handicap hund, fordi den er så medgjørlig.

En historie som virkelig rørte meg var om en jente og en CZW, jenten var sterkt mentalt forstyrret og bet hull gjennom tungen på CZWen, hunden rørte ikke denne jenten en eneste gang, men trakk seg unna<3

Jenten fikk ikke omgås disse dyrene mer

Redigert av - Stirnirogannie den 01/08/2006 21:08:09 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  23:36:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva står CZW for da? Mener du ikke Saarloos Wolfhond som jeg refererte til i mitt forrige innlegg?

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  10:17:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
nix, hunden jeg har snakket om hele tiden, skrevet det tidligere også. czechoslowakian Wolfdog
Redigert av - Stirnirogannie den 02/08/2006 10:21:20 Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 02/08/2006 :  11:13:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Saarloos Wolfhond
Rasen er skapt av den Hollandske genetikeren Leendert Saarloos ved å krysse ulv med scæferhund. Saarlos gjennomførte et målbevisst avelsarbeid, men først etter hans død i 1969 ble det nok bredde over oppdrettet til at hans rase ble offesielt anerkjent.
Det skjedde i 1975, da den Hollandske kennelklubben også fastsatte rasens navn.
Saarloos mente at tamhundene, og da ikke minst schæferhunden, led av mange arvelige fysiske og psykiske defekter som påvirket helse og funksjonsevne, som feks. HD og karaktersvakheter.
Hans arbeid med ulv- og schæferhundkryssninger ble gjort bla. for å bevise dette og korrigere feilene. Saaroos ulvehund forekommer neppe utenfor hjemlandet.
Den har sterke flokkinstinkter og er ikke lett å få lydig.

Hentet fra teknologisk forlags store Hundeleksikon, nyrevidert utgave 1998

Opprinnelig postet av Harneshaug

Apropos denne boka. Saarlos og den tjekkiske står omtalt på samme side. Dene ene med bilde av to hunder, og den andre med bare en hund, men om du ser på bildene, så ser du at den ene hunden som vises på raseprofilen, er den samme som en av de to på den andre raseprofilen ;) Litt slik som jeg legger merke til..

Men tilbake tli tema.. Både den tjekoslovakiske ulvehunden og saarlos wolfhound har jo samme utgangspunkt, men det har vel ikke avles med ulv på nærmere 50 år om jeg ikke husker helt feil. Likevel er dette hunder som har mye av urinstinktene i seg, som ikke er de letteste hundene å dressere, og som nevnt tidligere, man *må* være konsekvent med. Kan vel også diskuteres om den da også egner seg med andre, mindre dyr, som katter.. Så det er vel ingen hund å direkte anbefale til ferske hundefolk.

Jeg kunne selv tenkt meg en sånn en, men vet at jeg ikke har hundeerfaring nok til å kunne ha en, og får derfor holde meg til de vanlige hundene om jeg skal ha..

Har ikke lest hele tråden, så vil tro at mye av dette alt har blitt sagt ;)

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  12:02:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men tilbake tli tema.. Både den tjekoslovakiske ulvehunden og saarlos wolfhound har jo samme utgangspunkt, men det har vel ikke avles med ulv på nærmere 50 år om jeg ikke husker helt feil. Likevel er dette hunder som har mye av urinstinktene i seg, som ikke er de letteste hundene å dressere, og som nevnt tidligere, man *må* være konsekvent med. Kan vel også diskuteres om den da også egner seg med andre, mindre dyr, som katter.. Så det er vel ingen hund å direkte anbefale til ferske hundefolk

Signerer den, blir som med andre raser med urinstinkter, som azawakh, nydelig hund , men akk så vanskelig med alle disse primitive instinktene.
Azawakh:

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  12:50:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
NinjaChristin; - den står ikke i min bok i det hele tatt! Kan ikke være samme bok... Denne er rød med en Golden som hovedbilde på forsiden. Bildene her er tatt spesiellt for denne boka og ikke klippet ut fra andre bøker/sammenhenger...
Ellers får dere jo selvfølgelig skaffe dere hvilken hund dere vil for all del!! (-:
Bare sier at man blir veldig bundet og det er ikke en oppgave man kan ta lett på. Ang. å sammenligne det med hingst vil jeg si at hingst er enklere... rett og slett av den grunn at du har den ikke ved din side så mange timer i døgnet som du (bør) har din hund.
Du setter ikke fra deg hunden på stallen til neste morgen, lar andre ta ut/inn slipp. hunden går ikke på beite osv.
Ble feil av meg å si enklere, mente at det er mindre tidkrevende med hingst sånn sett...
Men er du et turmenneske og er mye ute skal du selvfølgelig ha en hund som passer. Synes bare det er utroligmange andre fine hunder å velge mellom. I alle fall masse lykke til !

Legger ved et bilde av min lillegutt Alaskan/Rottweiler, 10 åt og 76 kg Kazan (som på Inuitt betyr ulvehunden) Alle tror det er en forvokst schæfer men der finnes ikke spor av det i han...
Begge foreldrene var renrasede og han er et kastrert resultat av "løs-på-byn" (-:

http://www.hestemarked.no/vip/22940/Kazan+S.jpg
http://www.hestemarked.no/vip/22940/Kazan+L.jpg

Han er som sagt en utrolig snill hund, men jeg stoler aldri på han, ikke et sekund! Man kan ha en hund som er så lydig som bare det, hundrevis av kurs hjelper ikke i det øyeblikket rullegardinen går ned og innstinkter blokkerer for oppdragelse.
Det er der det går galt for alle... men hunden min er så LYDIG... fy f... så sint jeg blir når jeg hører slikt. Kazan var ikke aggresiv mot hannhunder før han selv ble anngrepet av en løs hund med eieren tuslende bak som ikke skjønnte "noen ting, dette har aldri skjedd før bla bla bla..."
Sorry nå blir jeg engasjert men jeg HATER uansvarlige hundeeiere!!! Takk...

Red. Det er noe galt med bildetingen, jeg KAN jo dette hm.. linker så kan dere se bilde om dere vil...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen
Redigert av - Harneshaug den 02/08/2006 12:58:39 Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.