hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulvehund og andre raser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ulvehund og andre raser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  07:07:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kjøp Husky, kan kjøpe valp av meg når den tid kommer Tror nok ikke du ville angret.

Men ang det å kjøpe en "Elghund/Husky" fra Sverige, så neeei, ingen kunne vel sagt at det var en Tsjekkoslovakisk ulvehund

Ja det hadde vert noe men tror jeg skal prøve å få importert ulven min først=)

men hva er prisen for en Husky?
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  07:09:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den Tsjekkoslovakiske ulvehunden var helt utrolig nydelig! En schæfer er jo ikke noe farligere en andre raser, den blir som du trener den (selv om alle er individuelle selvfølgelig). Kunne veldig gjerne tenkt meg en slik ulvehund. Men forstår at den ikke er lovlig i norge, for det er sikkert ikke en hund for hvem som helst, og mange folk ville vel kanskje blitt redde hvis de støtte på en slik hund, for den ligner jo på en ulv.

Helt Enig skal vi importere dem? det går alltids an å kalle det en mix

Redigert av - Stirnirogannie den 01/08/2006 07:11:56 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  09:30:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hundeloven er ganske på trynet.
Det er nok ingen nybegynnerhund dette nei, men det er det mange andre hunder i Norge som ikke er.
Uansett hva slags hund man velger bør den jo kurses og aktiviseres.

Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  10:20:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hundeloven er ganske på trynet.
Det er nok ingen nybegynnerhund dette nei, men det er det mange andre hunder i Norge som ikke er.
Uansett hva slags hund man velger bør den jo kurses og aktiviseres.

Jepp det mener jeg også=) men disse hundene er visst enkle å smugle over grensa

noen som blir med å smugle en hund om en 2års tid?

Redigert av - Stirnirogannie den 01/08/2006 10:22:19 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  10:45:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sitter her og tenkter på en ting; nesten alle her inne på mix skriker over seg når det gjelder blandingshester, tyvparringer og hester uten papirer, men tenker dere ikke over at det er like ulovlig å blande to hunderaser??? Og attpåtil med viten og vilje blande inn farlige hunderaser slik at man ikke vet hvilke gener og instinkter som havner hvor???
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  11:02:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kjøp Husky, kan kjøpe valp av meg når den tid kommer Tror nok ikke du ville angret.

Men ang det å kjøpe en "Elghund/Husky" fra Sverige, så neeei, ingen kunne vel sagt at det var en Tsjekkoslovakisk ulvehund

Ja det hadde vert noe men tror jeg skal prøve å få importert ulven min først=)

men hva er prisen for en Husky?

Opprinnelig postet av annieogstirnir

Prisen for en Siberian Husky ligger på 6-8.000,-
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  11:11:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sitter her og tenkter på en ting; nesten alle her inne på mix skriker over seg når det gjelder blandingshester, tyvparringer og hester uten papirer, men tenker dere ikke over at det er like ulovlig å blande to hunderaser??? Og attpåtil med viten og vilje blande inn farlige hunderaser slik at man ikke vet hvilke gener og instinkter som havner hvor???

jo jeg gjør, jeg ville ikke avlet el solgt hunden min:)
*sukk* vil bare ha drømmehunden min jeg<3

har familie som er hunde kyndig, og ville gjort absolutt alt for at hunden min skulle trives

svar til JaMaBlueSky: Det var ikke ille Csw skal gjerne vokse opp med en annen hund, så det er ikke utenkelig jeg kjøper en Husky

Redigert av - Stirnirogannie den 01/08/2006 11:13:45 Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  11:16:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Torhild: Dette er ikke en hybrid (ulovlig ulve mix) dette er en rase den er avlet med tanke på lynnet. Brukshund (agillity) og som vakthund, noe den egnet seg dårlig til:) Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  12:11:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor er den rasen godkjent henne? Så vidt meg bekjent er den heller ikke lovlig i Sverige?
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  12:20:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Harneshaug: den er godkjent jo;) Og er lovlig i sverige, men ikke som registrert i svensk kennel forbund (undersøkte det fordi jeg kanskje flytter til sverige pga studier) Altså, hunden er lov å eie i sverige, avle og selge, men ikke registrere i kennelforbundet:)

kilde: www.wolfdog.org

Grunnen til at den ikke er ønsket i kennel forbundet er fordi den er lite tollerant ovenfor andre hunder

Redigert av - Stirnirogannie den 01/08/2006 12:21:22 Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  12:52:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var jo bare det søteste bilde<3

og hesten er totalt avslappet
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  12:55:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
dette er en tjekkoslovakisk ulvehund (skrev jeg det riktig?), dette er en rase, den startet som en hybrid, men så ble hybridene parret... så de har avlet videre på hybridene, ikke laget nye hybrider... jeg har selv meget lyst på denne rasen... men vil ikke anbefale den til folk som "førstegangshund" uansett, den har jo noe sterkere innstinkter sittende i kroppen enn en del andre hunder... en slik hund som er trent rett ville nok være en drøm... men en hund som ikke er trent/behandlet rett...?? det ville vært SKUMMELT!
jeg tror ikke denne rasen blir lovlig i norge... vi har strenge regler, og det virker i norge som at når en lov først er satt, så må omtrent himmelen dette ned før man gidder å revurdere den...

Annieogstirrnir: siden denne rasen mest sannsynlig ikke blir lovlig i norge, i allefall ikke innen to år, kanskje du burde se litt etter en annen rase...? jeg er også av oppfatningen at selv om du kommer fra en hundevant familie bør man ha en "mindre avansert" rase som førstegangshund... det er mye arbeid med hund, og jeg kommer selv fra en hundevant familie, men ble overrasket over hvor mye arbeid det ble når jeg for første gang skulle ha min egen hund... og selv om du sier at du ikke skal ha den som familie hund...? om du tilfeldigvis møter drømmeprinsen, skal du da si "neitakk, hunden min skal ikke være familiehund"? og med tanke på at hunden lever i +/- 15 år, du vil ha den om 2 år, kanskje du ikke vil ha familie nå, men denne tanken kan fort endre seg over de neste 17 årene...
jeg sier ikke at du ikke skal tenke på å anskaffe denne hunden om den skulle bli lovlig, men i det tilfellet bør den kunne være/bli en familiehund, for tankene om mann og barn kan endre seg i løpet av 17 år...
du bør også være klar over at når man skaffer seg hund, gir man også avkall på en del av ungdomstiden sin... hundekjøpet mitt var ikke planlagt, og ikke gjennomtenkt, jeg har gått glipp av mye siden jeg framfor å være med vennene mine på diverse ting, har måttet sitte hjemme og passe hunden min... og det er ikke spesielt gøy, at de gangene jeg kan være med vennene mine ut på byen, henger jeg ikke med på all internhumoren, fordi jeg ikke er med på alt de driver med...

jeg har mye glede av hunden min..:) og er kjempeglad i ham, men det hender at jeg angrer, ønsker at jeg kunne ha ventet noen år... Skulle ønske jeg kunne gå ut å ta en utepils med kollegaer etter jobben isteden for å haste hjem til hunden...

å kjøpe hund var et valg jeg tok, og det er noe jeg må ta ansvar for nå...

ups... nå ror jeg meg utenfor temaet igjen...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  13:09:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svaret Dr ag on86

jeg har gitt avkall på ungdomslivet for lengst jeg:P da jeg skaffet meg unghest:) Jeg vet alt om ansvar siden jeg har en 4årig hingst. Det er et meget stort ansvar, dette blir vel noe lignende. Csw hunden er mer utfordrende ja, når det gjelder familie greiene og omgang m andre dyr , da spesiellt andre hunder, men den knytter seg fort til eieren. Dette er hunden jeg vil ha, om jeg så må flytte til Sverige

Utdannelsen min gjør sånn at det neppe blir noen mann på meg på en stund, vil bli marine biolog el zoolog, så det krever lang utdannelse og mye lekse gjøring. Jeg har alltid vert en party jente, men etter jeg sluttet å feste hver helg, har jeg ikke savnet det:)

Og unger vil jeg rett og slett ikke ha:P siden jeg er et frilufts menneske som kunne tenke meg å reise rundt i verden:) da ta med hunden min.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  13:36:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
ang å reise rundt i verden med hunden... da må du huske på karantene... har hørt om tilfeller der hunden må stå i karantene i flere måneder før de får krysse grensa til et nytt land...
er greit i norden, men om du skal ha med hunden lengre ut i verden må du påberegne mye karantene...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  13:52:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det vet jeg:) reiser vel med jobben jeg da:) men uansett er det jo først og fremst her i norden jeg skal være. Hvalene trives jo godt i norske fjorder Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.