hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulvehund og andre raser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ulvehund og andre raser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:43:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nyydelig "ulv" du har JaMaBlueSky

ja, men tror den blir lovlig den er jo lov i alle andre land

Opprinnelig postet av annieogstirnir

Ja hun er så fin atte Håpet å få små "ulve"valper på henne om et par mnd, men neida Enten var det tispa som ikke ville eller så var det hannhunden som var totalt uinteressert Men vi satser på neste løpetid

Om den blir lovlig skal man ikke se bort ifra at det havner en sånn en hos meg
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:46:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
håper det går bra, tenk de søte små valpene *smelt*<3<3
er det en husky du har?

ja, vi kan innportere noen sammen det kan jo tenkes at jeg innporterer en før den tid også da kan si det er en kryssning av husky og alaskan
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  01:01:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Det er en Siberian Husky jeg har ja Lita spe tispe med lite pels(er bare inne/kosehund), veldig søt og snill. Beste gemyttet jeg har vært borti på en hund.

Ja det kan vi jo
Blanding av Husky og Alaskan Malamute ja, hehe
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  01:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
I forhold til de fleste andre her er jeg ikke udelt positivt til denne hunde"rasen". Jeg har selv en hund som er blanding mellom Alaskan Malamute/Rottweiler på 76 kg og 10 år nå.
Å ha en hund av polar rase fordrer enormt av deg som eier, det finnes selvfølgelig unntak, men det er utrolig krevende!
Du kan ALDRI ha den løs (om du er ansvarlig), alle kommentarer fra folk som enten er redde, synes hunden er pen/uvanlig/stor osv osv kan i begynnelsen være ok men la meg si deg at du blir møkklei folk som hele tiden skal bort å "klappe, spørre, åh...er den snill"
Kazan, som min heter, er verdens snilleste hund, verdens dårligste vakthund som elsker folk, men har utrolig sterkt innstinkt og hater ALLE andre hannhunder enda han er kastrert.
Jeg hadde overlatt han alene på et rom med et spedbarn men jeg har sett ham rive magen ut av et lam, filleriste en annen hannrottweiler som ei dukke.... det er usigelig mye arbeid og annsvar som ligger bak å ha en hund med sterke innstinkter og det er slitsomt. Å HELE tiden, hvert sekund være på vakt....
Jeg vil tro det er en grunn for at myndighetene har sagt nei til denne "rasen" som var et påhitt fra en meget eksentrisk svensk "villmarksgubbe". Mulig de passer fint i de svenske skogarna, men har mine tvil som familiehund.
Jeg har trent Kazan med mye møye, vi har gått kurs fra valpestadiet, jeg har mer enn 1 gang måttet bruke fysisk rå styrke på han...(og jeg er voksen og meget sterk)
Det skal sies han er eneste gjennlevende fra sitt kull, de andre måtte tas av den grunn at eierne ikke klarte med de. (3 tisper) Nå kjenner jeg ikke de andre eierne så det trengte jo ikke utelukkende være hundens feil.

Jeg elsker gutten min over alt på jord, han er god mot alle mennesker, store som små, men om jeg noen gang senere skal ha hund blir det en som jeg kanha til mer glede. Når man har sett konsekvensene av hva de er i stand til får mann et annet syn på saken.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  01:12:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for et godt svar Harneshaug

ja, det blir nok et stort ansvar. Hunden skal ikke være familiehund. Jeg vil ha den når jeg flytter ut, litt som vakthund og som en venn. Har og lyst å trene Agillity med den, gå turer osv.

Jeg skulle ønske den hadde blitt lovlig her i Norge, for det er en hundetrenings skole her i nærheten vi skulle gått mange kurs

Hunden din høres herlig ut! men ja, det er nok et stort ansvar. Jeg er helt enig med deg i at sånne hunder ikke kan slippes et sted der det er andre hunder
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  01:13:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Ang det at å ha hund av polar rase er utrolig krevende, er jeg ikke enig i med tanke på hunden min Hun er nok av unntaket der.
Såklart liker hun å jobbe, elsker lange turer osv, men hun er verdens lateste sofagris. Selvom hun er "skapt" for å trekke, og har en bra stamme med bra trekkhunder i, så er hun faktisk den letteste hunden vi har. (Har fem. Fire forskjellige raser).
Jeg har også hørt at man aldri kan ha disse hundene løse, at de er vanskelig å dressere, men den erfaringen har ikke jeg. Jeg går med hundene mine i bånd, men er jeg i skogen slipper jeg dem. Huskyen kommer når jeg kaller.
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  01:19:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hunden din JaMaBlueSky høres ut som en drømmehund hvordan er hun med hester?

Må bare legge inn dette bilde

*smelt*
Gå til toppen av siden

Hanne&Embla

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  01:26:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser ut som en fin hund det!

Trodde jo det var en ulv jeg - hihi...

At hunden er "farligere" enn noen annen behøver jo ikke være tilfelle. Alle hunder stammer jo fra ulv liksom. Og det er jo fakta at Golden Retriever biter fler mennesker i løpet av et år, enn hva f.eks. en Schäfer gjør..

Håper rasen blir lovlig i Norge snart! typisk Norge da... "alt" er jo farlig for lille Norge.. =/
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  01:29:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo fint at du stoler på hunden din, Kazan kommer også når jeg kaller, kan sin dressur og ligger flatt og koser seg hele dagen, maser aldri (-:
MEN han bruker 2sek på å vrenge et pinnsvin ut/inn og ser han en hjort/lam/hannhund går rullegardinen rett ned og han er i "mordstatus".
Går på elg også den idioten! MEN som sagt er han i "normale" situasjoner en drømmehund, men det er et enormt annsvar og utrolig trist for alle parter når ulykken inntreffer...
Jeg var singel og skulle være det i uoverkuelig fremtid da jeg fikk han men etter et år møtte jeg Frank og etter 1 mnd var jeg gravid he he... slik kan det gå. Vips var han familihund (-:
Men nå er han gammel og tung da, storegutten min... ikke så sprek som han var, i grunnen passe nå, skulle vært slik fra begynnelsen så hadde jeg vært fornøyd.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  01:29:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, ja Hanne, du og jeg tenker det samme

Godt førsteinnlegg (tommelen opp) ja, stakkars lille Norge..

*hihi*
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  01:32:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, skjønner Harneshaug, ikke lett å forutse alt nei:P men jeg kommer nok til å studere jeg, for så å bli marine biolog/zoolog el noe sånt:) så tviler på at det blir noen mann før jeg er 30 *haha* Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  01:37:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hunden din JaMaBlueSky høres ut som en drømmehund hvordan er hun med hester?

Må bare legge inn dette bilde

*smelt*

Opprinnelig postet av annieogstirnir

Hun er en drømmehund Bortsett fra at hun er litt frekk da Står det oppe inn til kjøkkenet her tar hun seg gjerne en tur inn og hopper opp på benken for å se om det er noe mat hun kan stjele. Ikke hopper ordentlig opp da, men med forlabbene. Blir hun ferska da så er hun så skamfull etterpå
Med hester er hun en engel. Hun er nærmest oppvokst med dem, har vært med i stallen fra jeg fikk henne når hun var 4mnd.
Elsker å være med på kjøretur, sitter i roadcarten sammen med meg hu

Søtt bilde du la inn av hest og hund
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  01:42:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, nå fikk jeg veldig veldig lyst på Husky men tenkte på å skaffe meg en "norsk elghund+Husky mix fra Sverige" den ligner nok på en ulv, men ingen kan bevisst si at det er en Tsjekkoslovakisk ulvehund, kan de? Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  02:16:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kjøp Husky, kan kjøpe valp av meg når den tid kommer Tror nok ikke du ville angret.

Men ang det å kjøpe en "Elghund/Husky" fra Sverige, så neeei, ingen kunne vel sagt at det var en Tsjekkoslovakisk ulvehund
Gå til toppen av siden

Optigbørs Suzett

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  03:10:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den Tsjekkoslovakiske ulvehunden var helt utrolig nydelig! En schæfer er jo ikke noe farligere en andre raser, den blir som du trener den (selv om alle er individuelle selvfølgelig). Kunne veldig gjerne tenkt meg en slik ulvehund. Men forstår at den ikke er lovlig i norge, for det er sikkert ikke en hund for hvem som helst, og mange folk ville vel kanskje blitt redde hvis de støtte på en slik hund, for den ligner jo på en ulv.

Mvh Sofie

-en virkelig god trener lytter når hesten hvisker, og hvisker selv tilbake-
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.