hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dyretolk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 dyretolk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  17:41:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vet bare - fordi jeg faktisk vet av vedkommende - at en av de personene som oftest blir nevnt som seriøs og dyktig her, har ganske mange "skjelletter i skapet angående feiltolkninger som har fått relativt grassale følger, også for folk. Men det reklameres det vel ikke med på fine nettsteder...

Synes hele opplegget er vilt urealistisk, og at til og med de som selv tror de kan å tolke dyr burde holde seg for god til å reise rundt og gjøre det, nettopp fordi det kan få følger folk som de ikke aner noe om!

Psykiske problemer er ikke den eneste alvorlige følgen jeg har hørt etter slike besøk av såkalt "utdannet, seriøs " etc.... Derfor synes jeg ikke det bør anbefales for NOEN, for det er nemlig lite hjelp å få i etterkant, skulle det oppstå trøbbel på noen måte, bare så dere vet det. Beskyldninger om dyremishandling mot gamle eiere, beskyldninger som er totalt på jordet, beskyldninger mot FOLK om ting som har med FOLK å gjøre, som slett ikke har med folk å gjøre.

Seriøst? Dra meg baklengs.... :(

Tenk dere i alle fall godt om før dere tar kontakt med en sånn person, for her er det mye rart å få høre. Om halvparten hadde stemt hadde 80 pprosent av norges befolkning dengt dyr til morgen, middag og kvelds, og dyrenes kommunikasjonsevner i disneyfilmer hadde vært en underdrivelse!

Dyr er dyr! Basta!

Opprinnelig postet av LisaFi

Unnskyld at jeg ler, men du kan bare ikke feie alle under samme kam. Altså, jeg er enig med deg at mange har skjellet i skapet og er useriøse, men har du møtt alle, har du hørt alle historier? Har du fått alle dyretolker, eller hobbytolker til å kontakte din hest?

Hun som tolket min hund og mine hester, tok seg ikke betalt, og gjorde det i samarbeid med meg. Å hvis dyretolkene er så ille som du sier, da kan du da bare la være å få hestene dine tolket, men for all del ikke syte så immari, andre må da få gleden av det hvis de ønsker.

Selv har jeg lært masse om mine hester via tolking, og hatt gode ærfaringer. Å det som jeg får høre som er urealistisk overser jeg bare, enkelt og greit.

Å angående disney? Har aldri opplevd at en hest har noen fellestrekk med noen disney karakterer, men de som har tolket mine hester, har kommet med særiøs og fornuftig info.

Å disse tolkene som sier at hesten heller vil ha rosa grime istede for blå, villle jeg nokk revurdere. Men for all del, ikke alle er like.

Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 01/08/2006 :  21:15:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eva: Jeg lurte på hva jeg kunne gjøre for at han skulle få det bedre, om det var noe han savnet, ville gjøre anderledes, hvorfor han har de uvanene han har, hvor han hadde vondt osv. Bare å skrive ned noe, så kan du bygge utifra de spørsmålene etterhvert. Sissel er veldig hyggelig og kan myyye hest i tillegg til å være dyretolk så hun hjelper deg sikkert. Lykke til! Skriv gjerne på VIP`n min hvordan det var da! Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 01/08/2006 :  22:10:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg synes generelt at man bør være MEGET forsiktig med sånne ting, fordi en ikke aner hva slags følger dette kan få. Dette er altså den jeg har sett anbefalt oftest, og som anses som meget seriøs. Man vet ikke hva slags beskjeder man kan få. Stemmer gjør det slettes ikke heller av og til.

MEn hoi, for dem som vil tro på UFOer så er de sikkert ganske virkelige de også. Og til og med mer sannsynlige, om du spør meg da... Men det er en fri verden, og det finnes jo folk som bruker alle pengene sine på rare ting som spilleautomater, frimerker, såpebobler, utstoppede villdyr, fotballeffekter, - så hvorfor ikke...
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 01/08/2006 :  22:15:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Har selvf ikke møtt alle, heller, men det er bare noe som ikke stemmer, med at dyr skal kunne uttrykke seg på "menneskemåte", med ord etc etc. Hvis dyr hadde kommunisert på den måten, hvorfor bruker folk haugevis med penger på å lære seg å snakke "hestens språk" gjennom Horsemanshipens metoder? ER det ikke sånn at det er forskjell på menneske-språk og heste-språk? Menneske-ønsker og heste-ønsker? Hvor stor hjerne, hvor mye kognitiv aktivitet tror man virkelig det finnes hos en hest?

MEn nei, nå åpner jeg ikke dette temaet på ei stund, ønsker egentlig ikke å diskutere dette mer. Om folk ønsker å tro, er de hjertilg velkomne. Men for meg handler det lite om andre ting enn MENNESKENES ønske om å tro.

Lykke til.
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  23:03:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Hehehe, jaja. Jeg tenker grundig over hva jeg bruker penger på, men så har ikke jeg brukt penger på det heller, å ville nokk heller ikke gjort det.

Men jeg lar folk ha sin tro på ting fordi, blander meg ikke i andres håp og meninger, å hvis det hjelper noe å få en dyretolk, så hvorfor ikke prøve? Men alt skal jo tenkes igjennom, men for all del, jeg tar ikke hestefolket for å være så domme at de biter på alt ;p Men det gjøre vel kanskje noen da;p

Men jeg vil nokk la vær enkelt ta sin avgjørelse hva DE føler for, ikke hva andre føler de bør.

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 02/08/2006 :  18:40:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:
. Å hvis dyretolkene er så ille som du sier, da kan du da bare la være å få hestene dine tolket, men for all del ikke syte så immari, andre må da få gleden av det hvis de ønsker.

Opprinnelig postet av missy_

Klarte ikke dy meg alikevel, gitt...

Synes det er rart av deg å si at jeg syter så innmari. Det er nemlig ikke det jeg gjør, jeg har aldri hatt noen tolk på mine hester, og har ergo ikke hatt noen opplevelser med tolken, verken negative eller positive. Men det at venner som står meg nære faktisk har fått mer eller mindre store problemer i livet sitt, på grunn av en "anerkjent, seriøs" dyretolk som har satt fram haugevis av falske beskydninger mot folk, som mine venner da faktisk har forsøkt å etterprøve, er faktisk noe som jeg har opplevd som en alvorlig følge av dette.

Og det er ikke syting, som du kaller det. Det er ment som en seriøs advarsel, og mitt innlegg som er negativt vinklet mot hele dyretolk-opplegget, er ment som en motpol til dine innlegg, som kan virke i overkant positive, muligens?

Jeg synes det er bare rett og rimelig at folk som spør om dyretolkning, også får informasjon fra andre enn dem som er "helfrelste". Det vil si at du får kose deg så mye du vil med dine tolkninger av dine dyr, men jeg vil gjerne at folk skal vite at det ikke alltid blir som man tror.

Har altså ingen planer om å tolke mine hester, føler meg helt fint i stand til å se om dyra har det bra eller ikke, helt selv. Men jeg tar meg altså den frihet å skrive innlegg på et åpent forum, med håp om å få folk til å tenke seg om to ganger før de putter mer penger inn i en tildels tvilsom industri.

.............................................og forøvrig kan man gjøre som man vil...
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 02/08/2006 :  23:24:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må bare få kommentere at jeg var inne på hjemmesiden til dyretolken her på HM... Ehhh, må vel være noe av det dummeste jeg har lest på lenge... Og jeg har lest mye rart opp gjennom årene. Mye bra, men du verden så mye dårlig også...!

Skulle jeg noen gang få lyst til å prøve ut en dyretolk så blir det ikke ovennevnte, det kan jeg si. Og jeg ville heller ikke kontaktet en for å finne ut av om hesten har vondt, om den er deprimert, hva den helst vil ha til middag og hvilke hestekompis den liker best. Det ville nå bli for å finne ut hva som rører seg i topplokket. Og jeg tror ikke det er de tingene jeg nevner her.
Det må bli som LisaFi sier, kun for å se hva en dyretolk er og være forberedt på å kaste pengene ut av vinduet
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  23:45:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
LisaFi og Birre: Knallgode innlegg

Birre: Du har helt rett angående denne dyretolken! Det kan jeg si med sikkerhet, for jeg vet godt hvem denne personen er. Vil ikke si noe mer om henne i og med at hesten min og jeg kan bli kastet ut av stallen.

Og LisaFi: du har rett i dette med den mentale knekken folk kan få. Har selv fått hørt (ufrivillig, ville ikke ha hesten min tolket) av denne damen som Birre snakker om, at hesten min ikke trivdes, og at jeg gjorde han forvirret pga jeg trente han i spansk skritt, og pga jeg roser han når han er flink! dette var UTEN min tillatelse. Hun skrev blandt annet dette til meg her på hestemarked, (resten fortalte hun sin venninne som sa det til meg). På vipen min, men jeg ble så irritert at jeg slettet det, har det imidlertidig lagret på pcen. Hvor frekt er det ikke å oppsøke en annens hest for å tolke den? UTEN lov? Litt for engasjert men må passe på at jeg ikke skriver noe som kan ødelegge for meg *klør i fingrene etter å skrive mer!*

Redigert av - Stirnirogannie den 02/08/2006 23:50:10 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 03/08/2006 :  00:17:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Birre: Du har helt rett angående denne dyretolken! Det kan jeg si med sikkerhet, for jeg vet godt hvem denne personen er. Vil ikke si noe mer om henne i og med at hesten min og jeg kan bli kastet ut av stallen.

Og LisaFi: du har rett i dette med den mentale knekken folk kan få. Har selv fått hørt (ufrivillig, ville ikke ha hesten min tolket) av denne damen som Birre snakker om, at hesten min ikke trivdes, og at jeg gjorde han forvirret pga jeg trente han i spansk skritt, og pga jeg roser han når han er flink! dette var UTEN min tillatelse. Hun skrev blandt annet dette til meg her på hestemarked, (resten fortalte hun sin venninne som sa det til meg). På vipen min, men jeg ble så irritert at jeg slettet det, har det imidlertidig lagret på pcen. Hvor frekt er det ikke å oppsøke en annens hest for å tolke den? UTEN lov? Litt for engasjert men må passe på at jeg ikke skriver noe som kan ødelegge for meg *klør i fingrene etter å skrive mer!*

Opprinnelig postet av annieogstirnir

Dette var ingen god reklame nei, og i aller høyeste grad temmelig ufint...
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  00:17:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Har jo selv sagt at det er mange useriøse. Skal ikke diskutere hvordan andre dyretolker er, for jeg har aldri betalt for å få mine tolket, og som og sagt tidligere hadde jeg ikke ville betalt for det.
Og at de nevner tidligere eiere osv, syns jeg egentlig er unødvendig å nevne, de trenger jo ikke viderebringe det til oss. Å det er sant slik dere sier at misshandling og slem eier går igjen. Men jeg bare prøver å si at ikke alle er slik. Man kan som sagt ikke dømme alle etter Astrid moe og de andre i flammehuset. Men en ting skal du vite lisafi, jeg er eni i mye av det du sier, å ingen i flammehuset har fått tolket mine kjære, for der har jeg hørt mye pepper selv, men som sagt, ikke alle er ille=)

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  00:19:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Dette var ingen god reklame nei, og i aller høyeste grad temmelig ufint...

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Er det mulig? Hvordan oppsøkte hun hesten? via bildet?

Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  00:32:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nix, hun spankulerte inn i stallen. Hun har bekjente der, og brukte vel besøks tiden der til å "snakke" med hesten min
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  00:37:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Nix, hun spankulerte inn i stallen. Hun har bekjente der, og brukte vel besøks tiden der til å "snakke" med hesten min

Det er jo ikke lov? Hadde jeg vært deg hadde jeg anmeldt det.

Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  00:48:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja:( kunne vel det, men har ingen bevis:( hun har liksom "tolket" han ja, og hun var på besøk på den tiden (så henne) men ellers er det ingen bevis på at hun gikk inn til han:( Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 03/08/2006 :  00:51:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Kan man nekte noen å snakke med en hest da...? Hadde heller anmeldt vedkommende for å sette ut ting som rett og slett går på ærekrenkelse og oppspinn... Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.