hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dyretolk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 dyretolk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 27/07/2006 :  16:44:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra skrevet Birre!

Jeg er helt enig med deg
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 27/07/2006 :  22:49:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du får ut av det hvor hesten eventuellt måtte ha det vondt, hva den vil ha forandret på trening/utstyr, oppstalling, hva den synes om livet sitt osv. Du kan spørre om alt du måtte ønske, bare fantasien setter grenser på hva du kan spørre om. Men sørg for all del å bruke en dyretolk som kan "gamet" sitt, mange som er skeptiske til dyrekommunikasjon kommer ut for dyretolker som ikke er gode. Og dermed øker skeptisen enda mer.

Jeg hadde tolk på min hest, og vi har fått et enda bedre forhold til hverandre etter det. Nå forstår jeg mer hva han ønsker og vi gjør ting litt mer på hans premisser. Han ønsket også hjelp til å ordne på kroppen sin og det har han fått. Det som dyretolken fikk opp på samtalen stemte på en prikk med hvor han hadde smerter. Og dette var ting som dyrlegen og equiterapeauten min ikke fant ut av. Etter samtalen ble han behandlet på disse stedene, og nå er han frisk og rask igjen.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 27/07/2006 :  23:21:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du får ut av det hvor hesten eventuellt måtte ha det vondt, hva den vil ha forandret på trening/utstyr, oppstalling, hva den synes om livet sitt osv. Du kan spørre om alt du måtte ønske, bare fantasien setter grenser på hva du kan spørre om. Men sørg for all del å bruke en dyretolk som kan "gamet" sitt, mange som er skeptiske til dyrekommunikasjon kommer ut for dyretolker som ikke er gode. Og dermed øker skeptisen enda mer.

Jeg hadde tolk på min hest, og vi har fått et enda bedre forhold til hverandre etter det. Nå forstår jeg mer hva han ønsker og vi gjør ting litt mer på hans premisser. Han ønsket også hjelp til å ordne på kroppen sin og det har han fått. Det som dyretolken fikk opp på samtalen stemte på en prikk med hvor han hadde smerter. Og dette var ting som dyrlegen og equiterapeauten min ikke fant ut av. Etter samtalen ble han behandlet på disse stedene, og nå er han frisk og rask igjen.

Opprinnelig postet av Musical Missile

Kan jeg få spørre hvor mye det koster og hvor mange ganger dyretolken "snakket" med hesten din? Når man event tar kontakt med en dyretolk, hvor lang tid tar det før vedkommende kommer på besøk, og hvor lenge varer en samtale?
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  23:32:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg har ei venninne som tolket dyrene mine av og til ( koster meg ikke noe) På enkelte "samtaler" hun har hatt så kommer det opp ting jeg vet o ting jeg ikke ville betalt for å få henne til å videreføre til meg. Men en gang satte virkelig preg på meg, å det var da hun kontaktet hunden til mamma som bursdagspresang til mamma, både jeg og mamma satt med frysninger nedover ryggen, hun kunne legge ut om mammas psykiske og fysiske helsetilstand, og mammes vanskeligheter med å stole på menn, å at max passet på dette. å jeg nevnte heller ikke max alder, men hun sa at max var 13 år, å at mammas frykt for hans bortgang var stor. Det var så utrolig at det satte store spor i hjertet til både meg og mamma, å vi kom enda nærmere max om overhodet mulig. alt hun sa stemte, å det var helt utrolig.
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 28/07/2006 :  11:59:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Bikkja vår begynner også å bli gammel. trenger ikke være ingeniør for å se det på ham, akkurat... Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 28/07/2006 :  15:26:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bikkja vår begynner også å bli gammel. trenger ikke være ingeniør for å se det på ham, akkurat...

Opprinnelig postet av LisaFi

He, he...! Nei, du sier noe...
Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 30/07/2006 :  00:41:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva får dere egentlig ut av disse samtalene med en dyretolk? Hva forteller han/hun? Info om hesten din som du allerede vet?
Eller ting hesten din mener om deg og treningen osv?
Dette har jeg alltid undret meg over..
Hva får man liksom UT av det?
Om man får noe som kan styrke kommunikasjonen og båndet mellom eier og hest, er det absolutt noe som vurderes å prøves

Opprinnelig postet av *Showjumping*

Hvis hesten min protesterer til ridning, og jeg VET det ikke er noe galt med noe av utstyret, ikke noe galt med rygg, bein eller tenner heller.
Hvis jeg ikke har noen anelse om hvorfor han protesterer, ville det ikke da vært ett alternativ å ihvertfall prøve med dyretolk?

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  02:08:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bikkja vår begynner også å bli gammel. trenger ikke være ingeniør for å se det på ham, akkurat...

Bildet hun fikk var ikke et nytt bildet akkaurat da:p Men du trenger kanskje ikke å være dyretolk får å høre vite om mammas bardom og psykiske helsetilstand heller? Å ikke for å vite at min mor har lumbago?
Nei, så klart ikke, slikt kan du sikkert ha gullende flaks å gjette deg til eller hva? Tror ikke det, å desuten var hennes tilstand så nøyaktig beskrevet, uten at jeg skal forklare hennes helsetilstand her.

Men ting kom frem som ingen kunne gjette seg til, blandt annet om hva som feiler henne og grunnen til det. Å på bildet vises ikke Max alder heller. Det var ikke uten grunn je reagerte så strekt på det svare jeg fikk. Hun tolket han over bildet, så hun kunne ikke se en gammel stiv hund der.

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 30/07/2006 :  22:40:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Var det ikke ei veninne av deg da...? ...... Rest my case..... :D

Nei ,forresten. Gidder ikke diskutere dette mer.
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  00:41:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Var det ikke ei veninne av deg da...? ...... Rest my case..... :D

Nei ,forresten. Gidder ikke diskutere dette mer.

En venn over nett ja, aldri møtt henne. Traff henne over althelse.no

Grunnen til at jeg kaller henne venn er fordi hun har hjelpt meg masse med å bygge opp det mentale på Frisco.

Så om du klarer å pirke på det er du god, sorry,men hun kunne umulig klart å fiske disse opplysninger om mamma, med mindre hun var hennes lege, noen hun slettes ikke er. ;P

Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 01/08/2006 :  05:13:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
jeg fikk forresten aldri no respont fra mitt siste innlegg ..?
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 01/08/2006 :  10:10:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg vet bare - fordi jeg faktisk vet av vedkommende - at en av de personene som oftest blir nevnt som seriøs og dyktig her, har ganske mange "skjelletter i skapet angående feiltolkninger som har fått relativt grassale følger, også for folk. Men det reklameres det vel ikke med på fine nettsteder...

Synes hele opplegget er vilt urealistisk, og at til og med de som selv tror de kan å tolke dyr burde holde seg for god til å reise rundt og gjøre det, nettopp fordi det kan få følger folk som de ikke aner noe om!

Psykiske problemer er ikke den eneste alvorlige følgen jeg har hørt etter slike besøk av såkalt "utdannet, seriøs " etc.... Derfor synes jeg ikke det bør anbefales for NOEN, for det er nemlig lite hjelp å få i etterkant, skulle det oppstå trøbbel på noen måte, bare så dere vet det. Beskyldninger om dyremishandling mot gamle eiere, beskyldninger som er totalt på jordet, beskyldninger mot FOLK om ting som har med FOLK å gjøre, som slett ikke har med folk å gjøre.

Seriøst? Dra meg baklengs.... :(

Tenk dere i alle fall godt om før dere tar kontakt med en sånn person, for her er det mye rart å få høre. Om halvparten hadde stemt hadde 80 pprosent av norges befolkning dengt dyr til morgen, middag og kvelds, og dyrenes kommunikasjonsevner i disneyfilmer hadde vært en underdrivelse!

Dyr er dyr! Basta!
Gå til toppen av siden

eva.

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  15:48:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideeva.  Svar med kopi av melding
Jeg har "bestilt" ei som kommer til min 16 august
Gleder meg
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 01/08/2006 :  15:50:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
En konsultasjon som det så fint heter med dyretolk (Sissel Grana) varer en klokketime, hvis hun kommer til deg. Du kan skrive ned på frohånd de spørsmål du vil ha svar på, eller ta det etterhvert. Jeg sendte henne kun et bilde, og det tok 4-5 dager før jeg fikk min samtale. Selvfølgelig kan jeg ikke vite om hun brukte en time på hesten min sin samtale per bilde, men jeg fikk 5 tettskrevne ark med hva han hadde sagt, så en god stund hadde hun iallefall holdt på. Jeg betalte 700 kr for dette.

Jeg hadde overhodet ingen tro på at dette skulle funke eller gi meg noe igjen etter samtalen. Men resultatet var at hesten min som er kronisk boksvandrer sluttet helt og gå rundt på boksen en laaaang periode. Nå går han igjen, men mye mindre. Tilogmed treneren jeg jobber for som er verdens mest kritiske til slike metoder måtte innrømme at noe hadde skjedd med hesten. Hesten min er mye mer harmonisk og lettere å jobbe med. Jeg tror det kommer av samtalen, andre får tro hva de vil!
Gå til toppen av siden

eva.

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  17:28:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideeva.  Svar med kopi av melding
Musical Missile:
Hvilke spørsmål stilte du?
Det er Sissel som kommer til meg.
Veit ikke hva jeg skal spørre om liksom...
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.