hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dyretolk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 dyretolk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  23:39:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
En dyretolk trenger nødvendigvis ikke utdannelse.
Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 24/07/2006 :  14:37:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Nei ? Bare kunne snakke med dyr. Du sier jo du er det, vil ikke prøve snakke med hesten min du a?
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  14:55:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det er veldig få som ikke trenger utdannelse..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 24/07/2006 :  17:11:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt en veldig flink og ikke minst SERIØS dame som heter Sissel Grana hun har hjemmeside www.dyrekommunikasjon.no Kan absolutt anbefale henne! Jeg var veldig skeptisk til dette til å begynne med, men etter at hun hadde prata med hesten min fikk jeg sjokk, alt stemte jo!

Etter dette har jeg tatt flere kurs hos Sissel og selv fått føle hvordan det er prate med dyr. (Ja, dere skeptikere kan le og riste på hodet, men det gikk faktisk!!)
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  22:39:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Jeg kan absolutt anbefalle Sissel Grana. Har tatt kurs hos henne, og hun er seriøs og flink. Jeg var forresten på kurs med Amelia Kinkade i starten av juli i Bergen, og det var VELDIG lærerikt. Boken hennes er også veldig bra.

Hvis man skal snakke med dyr gjennom bilder bør ønene være synlige. Øynene er jo sjelens speil. Jeg er kun nybegynner, men har snakket med ca 10 dyr tilsammen. Mye av det jeg får fram er riktig. De jeg har snakket med er fremmede, så jeg kunne ikke visst noe om dem fra før av.

Å snakke med dyr er slitsomt, det krever mye konsentrasjon. Men det er vel med det som med alt annet: øvelse gjør mester.

Men uansett: jeg er overbevvist om at dyrekommunikasjon fungerer!

MVH Milda Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 26/07/2006 :  13:51:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg vil anbefale å bruke pengene på noe helt annet. Ferietur, utsyr man egentlig ikke trenger, kanskje noen ekstra timer med en god trener, helgekurs utenbys for inspirasjon til høsten etc...

Tror nok jeg skulle kommet på ca en million ting jeg heller skulle brukt pengene på. Som jeg faktisk hadde sittet igjen med utbytte fra...

Sukk.

(Innlegget mitt beøhver ikke kommenteres, det var bare et hjertesukk.)
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  13:58:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har en venninne som har hatt dyretolk på sin hest, forbausende nok stemte absolutt alt hun fortalte. Det ikke eieren visste som dyretolken fortalte, kunne godt stemme det også. Hun bruker denne dyretolken før hun tar store avgjørelser som omhandler hesten. F.eks før hun flytter hesten, sender vekk til trening osv.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 26/07/2006 :  14:19:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som irriterer meg med enkelte som angivelig kan "snakke" med dyr, er at de for det første kommer opp med ting man alle rede vet fra før. Dermed uinteressant og bortkastet tid og penger. Kommer de opp med noe nytt, kommer det frem i form av setninger som er så kunstneriske at man ikke forstår bæret. For meg blir det da tull og tøys. Er dette mennesker som har gått på Steinerskolen?

Ikke for å være negativ mot disse, for Steinerskolen er sikkert fin. Men at det er en del kunstneriske mennesker som kommer ut der er det jo.

Men finnes det dyretolker som virkelig kan tolke dyrenes sinn så er jeg absolutt åpen for det. Og jeg har jo selv tenkt tanken at det ville vært interessant å finne ut av hva som rører seg i hesten min. Men å bruke penger på det? Njaaa..., de går vel heller til utstyr jeg ikke trenger, som LisaFi sier
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  15:44:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen ganger har jeg følt at jeg kan lese hestens tanker, og kunnet snakke med dem.. Er sikkert ingenting spesielt, men av og til føles det som om hesten svarer meg :) Er jo litt koselig når man vet hesten hører på deg og slikt. :)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 26/07/2006 :  17:04:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg føler også sterk nærhet til min nervøse vallak som er veldig avhengig av meg. Nesten sånn at jeg kan vite på forhånd om han skal være vill eller rolig på treningsøkta. Jeg vet også når han "behøver " noe fra meg.

Men dyretolk? mmmmphhhh......

Hester snakker jo ikke menneskespråk, og har en helt annen måte å kommunisere på enn folk. Og de styres mye av instinkter og drifter, og temperamentsforhold som ligger i den enkelte hesten uten at den nødvendigvis har noen GRUNN for det.
Da blir det veldig rart at noen påstår at hestene forteller ting i "menneskeperspektiv". JogB!
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  18:53:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig m Lisa Fi og Birre
Gå til toppen av siden

*sofie&lavageitene

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  11:45:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*sofie&lavageitene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*sofie&lavageitene  Svar med kopi av melding
Vil bare si at jeg forstår godt hva dere mener med menneskliggjøring av hestens tanker, noe jeg syntes er veldig rart. Samtidig sa hestene mine ting som bare kan ha kommet frem hvis de har sagt det. Og hun jeg brukte sa også at hestene ofte fanget opp føleleser fra eierne og den ene hesten min beskrev en periode i livet mitt som jeg ikke har snakket med NOEN om. Og det stemte. Hun nevnte også at jeg stod foran store valg som ville påvirke resten av livet mitt og det skjedde noen uker etterpå. Hun sa også at hun var min lære-meste og -svenn og at vi to aldri ville miste kontakten vår, selv om vi ble avskildt. Dette var en periode hvor familien vår vurderte å flytte til Afrika, noe som da var veldig betryggene å høre. Nå skal det kanskje nevnes at jeg og Katla har hatt et veldig spessielt forhold helt siden hun var liten. Og ikke si du ikke får noe igjen for det, ved mindre du har prøvd, for jeg fikk vite veldig mye som også har hjulpet meg og hestene. Hver for seg eller personlig. En av de andre sa også at når hun bukket var det et tegn på at salen ikke passet. Det første hun gjorde når jeg prøvde den helt nye salen var å bukke. Denne var altfor vid og samme dag var den i retur. Dette var FØR tolken 'snakket' med henne. Denne tolken sa også at dyr snakker gjennom bilder, noe som i mine øyne gir mer mening. Hun var også veldig fokusert på øynene og at baby-hingsten min ville ha kontakt med en søster? Han og lillesøsteren min ( som jeg ikke hadde nevnt ) har også hatt kontakt fra første stund. Gikk også inn på det fysiske som jeg skrev før. Nei, hadde jeg hatt sjangsen ville jeg HELT klart ha gjort det igjen, gjerne før, da det kanskje kunne spart meg for mye! Dere andre kan tro hva dere vil for min del:) Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 27/07/2006 :  12:11:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror at enkelte kan kommunisere med dyr Sofie, det er jeg ikke i tvil om. Og jeg er også av den oppfatningen at det er sanser vi alle har fått tildelt, det er bare det at ikke alle vet å benytte seg av de.

Det jeg er skeptisk til er jo nettopp det du beskriver: hesten bukker - sjekk utstyret. Man trenger ikke være dyretolk for å finne ut av slike ting. Sunn fornuft og hodet på rett plass hjelper masse i en slik situasjon. Og de aller fleste har søsken, det blir litt som å gjette seg frem og håpe at man treffer riktig. Det er stor sjangs for at man gjør nettopp det, fordi oddsen er stor for at du har søsken.

Jeg blir heller fasinert av tolker som kan fortelle "historier" som de overhodet ikke kan "gjette" seg til. Det er da en kjent sak at dyr ofte blir preget av sine eiere. Er du deprimert over en lengre periode så blir dyret ditt det samme.

Men missforstå meg rett, jeg er åpen for dyretolker og synes det er interessant, men jeg er meget skeptisk alike vel. Jeg synes det blir for dumt når hvem som helst kan ta seg et helgekurs i dyretolkning... (Snakk om å bli svindlet for kronasje).
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  13:42:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Jaja, man har vel en egen mening om alt. Men, jeg er som sagt overbevist om at dyrekommunikasjon fungerer, og ALLE kan lære det. Man må utvikle den intuitive delen av hjernen, og den har alle. Skal prøve å gi et eksempel eller to:

- Snakket med en hest, og spurte om den hadde smerter. Fikk da til svar en irriterende stikking/ smerte i armhulen, det tilsvarer vel mellom forbena på hesten, der hvor alle hudfoldene er. Fikk etterpå vite at denne hesten hadde fått strekk der en gang, og hvis man strammet gjorden for hardt og fort begynte den å halte. Dette hadde jeg ingen anelse om, hadde kun et bilde og navnet på hesten.

- Jeg spurte en annen hest om hvordan den hadde det nå (forrige eier som lurte), og fikk til svar at den hadde det lett, men litt lite utfordringer, og at den var lærehest for noen små barn. Dette stemte også på en prikk. Jeg ante ingenting om dette på forhånd.

Det er opp til dere om dere vil tro meg eller ikke. Brukte hvis litt tid på å prøve å overbevise dere alikevel;) Er så opptatt av dyrekommunikasjon selv, og vil så gjerne at andre skal bli det også:)

MVH Milda Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 27/07/2006 :  16:34:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva får dere egentlig ut av disse samtalene med en dyretolk? Hva forteller han/hun? Info om hesten din som du allerede vet?
Eller ting hesten din mener om deg og treningen osv?
Dette har jeg alltid undret meg over..
Hva får man liksom UT av det?
Om man får noe som kan styrke kommunikasjonen og båndet mellom eier og hest, er det absolutt noe som vurderes å prøves
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.