hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan forlate denne verden???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hvordan forlate denne verden???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

ShyBoy

Skrevet - 22/07/2006 :  14:29:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier ikke å gråte over ting jeg leser på internett, men nå fikk jeg tårer i øynene.

*Snufs*, nå tror jeg at jeg går opp i stallen og steller godt med pånni'n så hun lever lenge, og så slipper jeg å tenke på dette de neste 10 åra... Forhåpentligvis...

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  14:32:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har mange plasser jeg kan begrave hesten min, på egen eiendom. Men jeg tror ikke dette er lov? Mener jeg har hørt noe om det.. Pga noen rør? Husker ikke helt..

Jeg sender aldri hesten min med slaktebil jeg heller, aldri!!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  15:01:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har mange plasser jeg kan begrave hesten min, på egen eiendom. Men jeg tror ikke dette er lov? Mener jeg har hørt noe om det.. Pga noen rør? Husker ikke helt..

Jeg sender aldri hesten min med slaktebil jeg heller, aldri!!

Opprinnelig postet av Åssmo

Var det jeg å lurte på, har hørt at du ikke har lov til å gravlegge hest på privat området. For det var noen som gjorde det, å inbiler meg det ble så mye oppstyr rundt det.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/07/2006 :  17:24:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og en ting til, er det normalt at hester ikke lukker øynene slik mennesker gjør? veit det er noen mennersker som ikke lukker øynene oxo men, tenk å se i øynene kloke som dom er å se det ikke er noe liv der mer=(

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Verken mennesker eller dyr lukker øynene automatisk når de dør, det kommer anpå vinkelen på hodet.
Da Birk ble avlivet, lå han med øynene åpne da jeg kom inn igjen etterpå. Jeg fikk helt panikk fordi han hadde flis i øyet (merkelige reaksjoner) og måtte få vann av veterinæren for å rense det, selv om hesten var død. Så lukket jeg øynene hans.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  20:19:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når man snakker om å skyte/slakte hest her er det ikke slik at man får en nabo med gevær til å ligge på lur i skogen og satse på at han treffer ,type Elg-jakt,når hesten tasser forbi.

...

Opprinnelig postet av Kurre

Jeg ser for meg noe elg-jakt lignenede når jeg leste dette, derfor jeg ble skeptisk.

Kopi av melding:
Min plan er(så langt det er mulig) Å la hesten gå og gresse, også *** er det slutt. Få min svigerfar til å skyte... vet det høres makabert ut, men jeg tror det er det beste for hesten.... Gå å spise å ha det bra som det siste minnet liksom... Og selvfølgelig begraves et sted på gården.

Opprinnelig postet av Stall Nakkim

Therese
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  00:35:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Takk for svar, jobber på sjukehjem og vært med på flere dødsfall og da har pasienten sovnet inn med øynene lukket. Vil gjerne at Garsy lukker øynene *pliis* om ikke så er det vel bare å lukke øynene selv, huff nei er naiv men vil ikke oppleve dette
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  00:45:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Det var ikke bare å lukke øynene til Mytti i hvertfall... De gled bare opp igjen. Mon tro om de må begynne å stivne så smått eller ligge med hodet litt nedover kanskje. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  01:04:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den dagen man må ta farvel, er aldri hyggelig å tenke på eller oppleve. Men, det er "livets gang", og vi slipper ikke unna slike opplevelser, dessverre.

Jeg har to ganger måttet leie en kjær hund til veterinæren, hvor de fikk sine sprøyter, og sovnet stille inn.

Av hester har jeg faktisk -enda - bare opplevd den ene gangen som er beskrevet tidligere. Hun var 29 år og hjertesyk, og fikk dø "hjemme", uten å være redd, og uten smerter.

Da er det faktisk verre å være menneske! De siste 6 årene har jeg opplevd å miste far, mor og mann. Far døde av hjertesvikt og slag, mor av lymfekreft, og min mann døde bare to år etter at hjernesvulst ble konstatert. Det ble to meget vanskeige år, det kan jeg LOVE! Han ble bare mer og mer "borte". Det var faktisk en "lettelse" da han fikk "fri", for bare litt over et år siden.

Jeg har derfor fått et "realistisk forhold til døden". Man kan aldri vite hvem som er den neste, men altså, hvis det blir min gamle hest, så er jeg ikke i tvil om hvordan det skal foregå: Bolt/skudd HJEMME på gården.

Men så er jo jeg eldre enn de fleste av dere som skriver, så jeg har "opplevd livet" - OG døden!
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  13:16:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
T. Boysen, kondolerer, passet seg sikkert ikke å si dette men, miste så mange på en gang må være tøft mistet mormor, ble bare sykere og sykere, ingen som fant ut hva det var, feilbehandling på RIT=( var som en mamma for meg, mistet oxo farfar noen uker etterpå, feilbehandling i orkdal sjukehus, hadde opperert noen dager i forveien og ble sjuk mens han satt i badekaret=( noen mnd etter døde morfar, hadde ikke noe bra forhold til han men vindt like vel, selv om det bare var småtteri i forhold til beppi og bessfar. Men var vel ikke dette man skulle ta opp.

Veit at livet er slik, hatt masse dyr opp i gjennom åra å vært med å miste mange av mine kjære små, men Garsy er vel den som har hjulpet meg når jeg har vært på bunnen og ikke orket mer. Holdt sammen siden jeg var 8 år å har masse fortid sammen, er besteveninna mi som betyr mest for meg, sammen med samboeren

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  16:49:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Eikdokka! Min svigerfar er profesjonell skytter, så det er derfor vi kommer til å la nettop han gjøre det, pluss at han kjenner hesten, så det vil ikke bli noe uvanlig for ham med "ny mann" heller. Jeg er jo ikke gal kjære deg! Vil jo ikke hesten min vondt.....
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  16:52:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Takk for svar, jobber på sjukehjem og vært med på flere dødsfall og da har pasienten sovnet inn med øynene lukket. Vil gjerne at Garsy lukker øynene *pliis* om ikke så er det vel bare å lukke øynene selv, huff nei er naiv men vil ikke oppleve dette

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Hey, jeg jobber også i helsevesenet, og har vært med på mange mors, og de dør ikke alltid med øynene igjen, men da lukker vi dem jo for dem.....

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  17:16:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Veit jo det, men har vært heldig jeg da, unngått det heldigvis, ser bare ut som dom sover så der dom ikke der mer=/

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  17:18:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eikdokka! Min svigerfar er profesjonell skytter, så det er derfor vi kommer til å la nettop han gjøre det, pluss at han kjenner hesten, så det vil ikke bli noe uvanlig for ham med "ny mann" heller. Jeg er jo ikke gal kjære deg! Vil jo ikke hesten min vondt.....

Opprinnelig postet av Stall Nakkim

Mener fortsatt det er skummelt å la hesten gå løs å beite mens man skyter. Har da virkelig ikke sagt at du vil hesten din vondt

Therese
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  17:46:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Virket som om det var det du tenkte... Er ikke snakk om å stå på 50 meters avstand her heller. Er det som er så greit med at en bekjent gjør det. Kan godt hende jeg binder ham i en stolpe på beitet også, det vil tiden vise. Jeg har hvertfall bestemt meg for å være tilstede når det skal skje, ellers tror jeg det blir for tøft for meg, å ikke vite helt hva som skjedde.

nn

Afghanistan

Skrevet - 23/07/2006 :  21:44:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Snufs*

Her var det mye trist altså...

Jeg tror ikke jeg har tenkt så mye på Vickie, på hva jeg skal gjøre når dagen hennes er kommet... I min situasjon har jeg fått det for meg at jeg tusler før henne. Og da er spørsmålet: Hvem skal jeg gi henne til så hun kan få det godt når ikke jeg er her mer?

Jeg likte T. Boysen sin metode. Fort og greit hjemme i vante omgivelser. Og jeg ville nok fått henne kremert og satt henne på peishyllen hjemme

Rusler jeg før Robert vil jeg også stå på peishyllen hjemme, kanskje sammen med Vickie? He, he! Det skulle tatt seg ut! Kjerringa og merra side om side

Redigert av - nn den 23/07/2006 21:46:36 Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.