hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din dialekt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Din dialekt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  14:29:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snakker tønsberg dialekt, ikke veldig spennende... Men veldi gla for at vi ikke skriver dialekt til vanlig på forumet gitt

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  15:28:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Bodd i Lørenskog nesten hele livet, så snakker litt utvanna Oslo-dialekt. Mye a-endinger og tjukk l når jeg snakker med kjente, snakker ¨penere¨ med folk jeg ikke kjenner.

Syns dialekta mi er veldig kjedeli. Liker dialekter veldi godt, spesielt fra Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal. Nynorsk er fint også, ikke mange jeg kjenner her i min aldersgruppe som syns det, alle vil bare fjerne nynorsken fra skolen. Men dette ble litt av tema....

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  15:53:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Æ snakke rein Tromsødialekt, fødd og oppvåkst som æ e medt i byen. Å kor arti å få skrive dialekt hær inne. Dialekta mi e helt grei, men syns den e helt førrferdeli å høre på radio eller TV. Da må æ faktisk snu mæ vekk å skjemmes litt. Men men snakke no d man snakke:)
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  15:55:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Je kjæm fra Stange, og je tala Hedemarking Itte så fryktlig pent syns je sjøl, men det får bære vara slik. Men ætter å ha vøri på en stall mæ bære Hamar-folk (som snakker) i tre år, så byne vel je å få inn noen ord som er litt "penere" je og. Og hvis døkk forsatt lure på åssen je tala, så kæn døkk tenkje på'n Alf Prøysen Men en ting skar je ha, je tala itte værst ta ælle i Hedemark, je byne å bli litt "utvatna". Og je "snakker" hvis je tala væ folk som itte skjønne no'onting!
Kenzo&Buster
Diamantene<3

Redigert av - Ingvild og Kenzo den 06/07/2006 15:57:46 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  16:47:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snakker hadlending jeg da. Er fra Hadeland, men snakker ikke så brett som mange a venna mine gjør. Men etter at jeg har gått på skole og jobber med mange ta dom som prater bredt har jeg nok begynt med det sjøl også. Rart åssen en kan bli påvirka ta andre. Bruker my -a endinger og har tjukk l blant anna. Noen ekslempler på ord som er hadlandske er gossin, mjølk, mjøl, pottit, gølva, ålbågan, graut osv..

Er litt vansklig og skrive på en sånn måte at man skjønner åssen dialekta høres ut.
Slenger meg på majapews, er glad vi holder oss til bokmål for det meste her på forumet. ellers så hadde jeg ikke orka og lest mange innlegg her..

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  16:54:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja-a? E kjøm da frå ein plass såm heite Bøverdal'n, å heinn ligg i Lom i Oppland, rættare sagt Gudbrandsdale. Åss hær uppi prata någgålonde slek såm n Arne Brimi jerre, men leill æ dø ikkje heilt likt damata.

Ner e prata ve/sænde sms åt/ prata på msn ve folk e kjeinne såm æ frå uppi dalom, da skriv e dialækt. Um e derimot prata ve folk frå by'n (såm e så pent keille d,døm keille jo åss bønder så), så slæ e nok litterann um i rætning bokmål, rætt å slett for å bli fortstått.

E jobba nå i ferin på turistinformasjon i Lom, å dæ æ jælma løyle å prate skikkele lomvèr ve folk uttabygds, da skjøna døm nesten ikkje bære. Så d hænda se e må knote litterann ama :P

E vil eilder i væle byte burt dialækte mi mot noggor an dialækt! :)

Håper dere forstod litt av dette her da :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  17:16:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Auff, lômvere! :-P Schønna jo knaft nok kå døkk si, ænda de bærre æ nuggun mil i mellåm. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  17:20:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Auff, lômvere! :-P Schønna jo knaft nok kå døkk si, ænda de bærre æ nuggun mil i mellåm.

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Hehe. Kæ da mæ Garmoinge? Døm tållå nå nesten slek søm døkk da. Dialækte æ någgå innvikla greie gitt.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  17:29:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Musken.. jeg ble skikkelig forelska når du skrev.. liker godt trøndersk.. stor svakhet!!

Opprinnelig postet av Lopke

Uff da.. Må æ bynnj å pass mæ eller..?

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  17:49:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
"Ha dæ vækk dett spøkels, å p*l itj ferr småpæng!" xD Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  17:59:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Snakkar bergensk eg! :)
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  18:45:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
hm...jeg snakker akkurat sånn som jeg skriver jeg:) ganske vanlig "Bærumsk". det ligner veldig på bokmål (som jeg vet er et skriftspråk) men er vel litt..."finere".. bruker nesten bare e-endelser istede for a osv.
...:: ::.. Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  18:45:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg sier det igjen, bokmål er et skriftstpråk. D'ække en dialekt.

Opprinnelig postet av maane

kan vel si det sånn at jeg snakker slik jeg skriver da, men ikke fullt så prektig kanskje

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  19:16:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
"Ha dæ vækk dett spøkels, å p*l itj ferr småpæng!" xD

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

HHAHAHA :D "Ha dæ vækk ditt spøkels* :D

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  19:48:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
neinei,feil.den er sånn:ha deg vekk ditt spøkæls,å pul itt for småpæing!
haha,det var læreren min slæsj svogern som fortalte meg det:))thihi..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.