hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten din før og nå - i bilder
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hesten din før og nå - i bilder
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  18:18:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
TAKKER; IDA!!!
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  18:53:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Mange flotte hester her, og hester som ikke minst har blitt utrolig fine.
Men denne hesten Frisco, det var da noen veldig rare bein på han? Tenker da på fra kodene.

Kopi av melding:
Slik så han ut i vinter:

Opprinnelig postet av missy_

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  19:21:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Halse Gorm, heilt i slutten av mars 06.

29.april 06

Midten av juni 06

Regina Brungot, 9 juni 2002 (ein dag gammal)

1år (fylkesmerr)

2 køyretur med vogn, og 2 ridetur

hausten 2005, første køyretrening

mars 2006

21.april 06

no

Oxhovds Victoria, heilt i begynnelsen då eg hadde kjøpt ho.

Sommaren 2005, drektig med Raoul

vinteren 2005, høggravid!

21.april 2006, same dag som ho fødde, HEILT tilfeldig at me tok bilete!

(ei veke etter

Juni 2006

Brungots Casanova, fødd 21.april 2006

28.april (ei veke gammal). Hans første tur ute.

1 månad

28.juni 2006

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Redigert av - Ann_Lajla den 30/06/2006 19:23:34 Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  19:30:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men denne hesten Frisco, det var da noen veldig rare bein på han? Tenker da på fra kodene.

Kopi av melding:
Slik så han ut i vinter:

Opprinnelig postet av missy_

Opprinnelig postet av JaMaBlueSky

jepp, han er 21 år å blitt feilskodd hva som så verre er siden han var liten vil jeg tro. Feilbelastet å presset alt for hardt som travhest, hesten var både psykisk og fysisk øddelagt.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  19:37:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Men det rareste er at hun som hadde han før meg, brukte han faktisk i litt sprang. Å det skremte meg, men det rareste er at hesten løper opp bratte skråninger nå, å viser ingen tegn til smerte, har fått dyrlege til å sett på, hovslagere har klemt å testet, men hesten lider ikke pga dette, men det så håpløst ut da han kom.
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 30/06/2006 :  19:39:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er ei kaldblodshoppe som kom til stallen min i februar:

Her er samme hesten i juni :)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  20:50:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så flott jobb dere har gjort med hestene deres!
Jeg blir helt rørt av hvor mye dere har lagt i disse kjære firbente...

Jeg har desverre kun fotografier av Horton fra jeg hadde eid ham i ca tre måneder. Skal prøve å få scannet de senere og lagt de inn her.

Horton som fire åring var IKKE et vakkert syn. Han så ut som en tønne med fire ben hvorav den ene hasen og kneet var minst dobbelt så store grunnet tidligere skade. Min far er healer så kneet er nå normal størrelse og hasen halvparten så stor til veterinærens store forundring...
Horton hadde hele sitt liv gått ute døgnet rundt uten dekken, ikke noe form for kraftfòr og kun silo( og da mener jeg kusilo) til fòr.
Kroppen hans var full av vann, han var unormalt lite utviklet, han luktet dritt, anspent, redd, sint og tydelig feilhåndtert.
Men det ble allikevel kjærlighet ved første blikk, eller rettere sagt: Horton valgte meg der og da til å være sin "herre" for resten av livet.
Hesten som var vrang å få på henger tuslet pent og pyntelig rett på etter sin nye mor...

Horton som 5 åring vokste og vokste, desverre var ikke rutinene på stallen han sto på dengang optimale for en unghest ( underutviklet sådann) i enorm vekst både fysisk og psykisk.
Her er han som 5 åring hvor en venninne prøver han:

Han var ingen enkel hest å ri, ingenting hang sammen og han kastet hodet i luften for et godt ord( har senere oppdaget dypt arr på innsiden av underleppen hans som mest sannsynlig også henger sammen med ulykken som gjorde skade på bena hans). Utpreget passgang og det bredeste travertravet jeg noen gang har sett...

Her er noen måneder senere, vokser fortsatt, men fortsatt en totalt usammenhengende hest og utpreget underhals pga av stress og mulige smerter:

Etter dette vokste Horton mye, mest psykisk i samarbeid med meg.
Den store forvandlingen kom etter at jeg flyttet han til ny stall hvor mulighetene for optimal vekst på alle områder var til stede og jeg kun trengte å konsentrere meg om Hortons ve og vel ifht. trening, samarbeid, tilknytning osv, og slik ser han ut nå den dag i dag:

Ble langt dette, med mye bilder og tekst, men jeg kunne nok skrevet og limt inn bilder i en evighet av min store kjærlighet, stolthet og øyesten Horton...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  20:53:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Ja, Kenzo har faktisk forandret seg kjempemye siden jeg fikk han, men det er kanskje vanskelig å se ut fra de få bildene jeg har. Men det er en forvandling det også! Jeg og de andre på stallen ser det hvertfall utrolig godt!

Da jeg prøvered han i Danmark, juni 2005

Mars (?) 2006 (han har forandret seg litt siden da også faktisk)

(pga teppet er det litt vanskelig å se..)

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  21:15:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
før jeg kjøpte han:

nå et år senere ca:

med vinterpels:

med sommer pels:

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  22:21:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
missy: Så fint at det ikke plager hesten Ingenting som er bedre enn det.

Horton & Renate: For en forvandling på Horton! Der har du gjort en god jobb.
Synes det er moro å se bilder av han siden han er far til min tidligere hest
Jeg så han jo såvidt når jeg var å kikket på hoppa jeg kjøpte, men husker ikke helt hvordan han så ut da.
Han er nydelig nå ihvertfall!
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  22:25:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant ikke noen bilder fra med en gang jeg fikk ham, men har noen bilder som er tatt rett etter han ble frisk igjen fra operasjonen i vår 2005(vi kom ingen vei før det, så bildene ville nokk vært ganske like). de to nederste er fra "nåtiden" (vinter/vår)

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  22:37:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ene hoppen vår ser også slik ut i kodene. Har visstnok alltid vært slik. Hun har heller ingen smerter pga dette. Hesten har tidligere vært traver og fungerte sånn noenlunde med bandasjer og full pakke Er nå avlshoppe, og skal bedekkes igjen i år, har hatt tre føll :)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  22:38:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
missy: Så fint at det ikke plager hesten Ingenting som er bedre enn det.

Horton & Renate: For en forvandling på Horton! Der har du gjort en god jobb.
Synes det er moro å se bilder av han siden han er far til min tidligere hest
Jeg så han jo såvidt når jeg var å kikket på hoppa jeg kjøpte, men husker ikke helt hvordan han så ut da.
Han er nydelig nå ihvertfall!

Takk for det

Hvem eier avkommet hans nå? (vip?)

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  23:40:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ibbus da jeg kjøpte han;

Ibbus - 3 år seinere;

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  23:41:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Før:

Nå:

Myyye finere med sommerpels da! Så har hun nå fått mye mer selvtillit. Blitt flinkere til og hoppe!

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.